Παράταση σχολικού έτους: Στην πίεση μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως σε συνέντευξή της  στις αρχές Μαρτίου στον ΘΕΜΑ 104,6 ανακοίνωσε την παράταση του σχολικού έτους επιτείνοντας την αβεβαιότητα, το άγχος και την αγωνία των μαθητών, ιδιαίτερα των υποψηφίων των πανελλαδικών εξετάσεων.

Αναμφισβήτητα όμως, το πιο σοβαρό στοιχείο της υπόθεσης είναι η διάταξη που ψηφίστηκε στις 11/2/2021 στη Βουλή και  η οποία ορίζει ότι για το τρέχον σχολικό έτος 2020-2021, λόγω της πανδημίας, λαμβάνεται κάθε αναγκαίο μέτρο -με ό,τι αυτό συνεπάγεται- για την κάλυψη διδακτέας ύλης και αναπλήρωση χαμένων διδακτικών ωρών, στα Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια, μέσω της τροποποίησης και ρύθμισης.

Το ενδεχόμενο άλλωστε να επεκταθεί το σχολικό έτος, άφησε ανοιχτό η υπουργός Παιδείας σε νέα συνέντευξή της στα “Παραπολιτικά”απαντώντας  στην ερώτηση εάν υπάρχουν στον σχεδιασμό του υπ. Παιδείας ενδεχόμενα μέτρα για παράταση του σχολικού έτους ή διεξαγωγή μαθημάτων πρωί απόγευμα  ή κάποιες άλλες ρυθμίσεις, για να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί κατά το δυνατόν ομαλά το σχολικό έτος”, είπε ότι «δε θα διστάσουμε να προσαρμόσουμε τυχόν πτυχές της εκπαιδευτικής διαδικασίας που έχουν αναστατωθεί από την πανδημία, πάντα σε συνεργασία με το ΙΕΠ και τους εκπαιδευτικούς, προκειμένου να δούμε τι μέτρα θα χρειαστούν για την σωστή κάλυψη της ύλης. Όλα είναι στο τραπέζι»!

Η συνεχιζόμενη εμμονή στα σενάρια για επέκταση του σχολικού έτους και περιορισμού των διακοπών καταβαραθρώνει την επιβαρυμένη ψυχολογία των μαθητών, ειδικότερα των υποψηφίων των πανελλαδικών εξετάσεων.

Σύμφωνα με πανελλαδική έρευνα του Α.Π.Θ που παρουσίασε η «Καθημερινή», αρνητικά συναισθήματα βιώνουν εννέα στους δέκα εφήβους, μαθητές γυμνασίου και λυκείου εν μέσω πανδημίας. Από αυτά κυριαρχούν το άγχος (71,5%) η ψυχική εξάντληση (63%) και η αίσθηση ρουτίνας (55,3%). Χαρακτηριστικό είναι ότι, σχεδόν οι τρεις στους τέσσερις μαθητές (72,6%) δήλωσαν ότι έχουν εμπεδώσει λίγο ή και καθόλου την ύλη που διδάχθηκε στα τηλεμαθήματα. Ανάμεσα στα ευρήματα σημαντικό ήταν ότι περίπου 7 στους 10 καθηγητές δήλωσαν ότι οι μεγαλύτερες δυσκολίες που αντιμετώπισαν στην τηλεκπαίδευση σχετίζονται με τον ελλιπή εξοπλισμό και την κακή σύνδεση των μαθητών. Ανάμεσα στις δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι μαθητές ήταν η απουσία ζωντανής επαφής με συμμαθητές και καθηγητές (52,7%), οι ελλιπείς ψηφιακές δεξιότητές των ιδίων και των καθηγητών και η δυσκολία πρόσβασης στις πλατφόρμες.

Αλλά και η υφυπουργός Ζ. Μακρή σε μια άνευ προηγουμένου δήλωσή της τόνιζε: «H επιμήκυνση του διδακτικού έτους  θα γίνει, όχι γιατί δεν καλύφθηκε η ύλη αλλά για λόγους κοινωνικούς και ψυχολογικούς και για την επαφή που είναι απαραίτητη για τα παιδιά. Όσο  μικρότερη είναι η ηλικία τόσο πιο απαραίτητη κρίνεται η επαφή με την μαθητική και την εκπαιδευτική κοινότητα».

Το υπουργείο Παιδείας  δηλαδή, το οποίο εδώ και ένα χρόνο κανένα ουσιαστικό μέτρο δεν έλαβε για τη λειτουργία των σχολείων με ασφάλεια, περιοριζόμενο να τα ανοίγει όπως τα έκλεισε και τούμπαλιν, προσπαθεί να εμφανίσει ότι η σχολική χρονιά… κυλά κανονικά και ότι η ύλη καλύπτεται (!) με τους μαθητές μπροστά σε μία οθόνη υπολογιστή, με ένα ποσοστό τους να μην έχουν καν πρόσβαση στα τηλεμαθήματα, με τους εκπαιδευτικούς επίσης να πασχίζουν κάνοντας μάθημα χωρίς να βλέπουν καν τα πρόσωπα των μαθητών τους, το αν και τι κατανοούν κ.λπ., μεγαλώνει την πίεση σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς με όλες τις συνέπειες που έχουν αυτά, κάνει τώρα πως τάχα κόπτεται για την ψυχική υγεία των μαθητών.

Σύμφωνα με τελευταίες πληροφορίες, το υπουργείο συζητά την παράταση της σχολικής χρονιάς όχι πέραν του τέλους Ιουνίου με πιθανότερη διάρκεια μιας ή δύο εβδομάδων τόσο στη δευτεροβάθμια όσο και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Τα Γυμνάσια και τα Λύκεια αναμένεται να κλείσουν στις 11 Ιουνίου και στις 25 Ιουνίου τα δημοτικά και νηπιαγωγεία.

Διαβάστε όλες τις Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
   Μπες στην ομάδα μας στο Viber!
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.