Ζωή Μακρή: Με εισήγηση ΙΕΠ η παράταση σχολικού έτους – Συνεχίζουμε τις μεταρρυθμίσεις

Ζωή Μακρή: Σε περίπτωση που το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής κρίνει ότι μια ολιγοήμερη παράταση του σχολικού έτους, όπως συνέβη και τη σχολική χρονιά 2019-2020, θα βοηθήσει, ώστε να βρεθούν και πάλι οι μαθητές στο φυσικό τους περιβάλλον, το σχολείο, και να αξιοποιήσουν τα οφέλη από αυτό, τότε θα εξετάσουμε τη σχετική εισήγηση.

Συνέντευξη στην Κυριακάτικη Kontranews και τη Σοφία Λιάκου παραχώρησε η υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Ζωή Μακρή μιλώντας και δίνοντας απαντήσεις για όλα τα θέματα της εκπαιδευτικής επικαιρότητας.

Μεγάλη επιτυχία της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι η καθολική τηλεκπαίδευση τονίζει η  Ζωή Μακρή και σημειώνει ότι μαθητές και εκπαιδευτικοί απέκτησαν πρόσβαση μέσω πλατφόρμας, στην ψηφιακή τους τάξη κι έτσι το σχολικό περιβάλλον συνάντησε την ψηφιακή του υπόσταση. Δηλώνει ότι το Υπουργείο συμμερίζεται τις ανησυχίες για τους περιορισμούς και τις συνέπειες από την πανδημία και υπογραμμίζει πως κύριο μέλημα είναι το όφελος των παιδιών. Σχετικά με την ίδρυση Πανεπιστημιακής αστυνομίας επισημαίνει ότι η καταδίκη της βίας πρέπει να είναι ενιαία απέναντι σε κάθε είδους παραβατική συμπεριφορά κι όπως λέει χαρακτηριστικά «θεσμοθετούμε ένα ειδικό σώμα προστασίας για ένα καλύτερο Πανεπιστήμιο που θα ανήκει στους φοιτητές, στους ακαδημαϊκούς και στο προσωπικό»

Ερώτηση: Ποια θα είναι η διάρκεια της παράτασης του σχολικού έτους;

Η εκπαιδευτική διαδικασία βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, όπου δεν είναι δυνατή η δια ζώσης λειτουργία των σχολείων εξ αιτίας της πανδημίας. Μαθήτριες και μαθητές όλων των βαθμίδων, δάσκαλοι και καθηγητές όλων των ειδικοτήτων, απέκτησαν πρόσβαση, μέσω πλατφόρμας, στην ψηφιακή τους τάξη και το σχολικό περιβάλλον συνάντησε την ψηφιακή υπόστασή του. Η καθολική τηλεκπαίδευση είναι μια μεγάλη επιτυχία της εκπαιδευτικής κοινότητας. Τα μαθήματα διεξάγονται σύμφωνα με το πρόγραμμα και η ύλη καλύπτεται κανονικά μέσα από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Σε περίπτωση που το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής κρίνει ότι μια ολιγοήμερη παράταση, όπως συνέβη και τη σχολική χρονιά 2019-2020, θα βοηθήσει, ώστε να βρεθούν και πάλι οι μαθητές στο φυσικό τους περιβάλλον, το σχολείο, και να αξιοποιήσουν τα οφέλη από αυτό, τότε θα εξετάσουμε τη σχετική εισήγηση. Στο πλαίσιο αυτό και η διάταξη σχετικά με την αναπλήρωση των διδακτικών ωρών για το σχολικό έτος 2020- 2021, που συμπεριλήφθηκε στο ψηφισθέν Σχέδιο Νόμου για τα ΑΕΙ. Εκεί ορίζεται ότι για το τρέχον σχολικό έτος 2020-21, λόγω της πανδημίας, λαμβάνεται κάθε αναγκαίο μέτρο για την κάλυψη διδακτέας ύλης και αναπλήρωση χαμένων διδακτικών ωρών, στα Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια, μέσω της τροποποίησης και ρύθμισης (σ.σ. με υπουργική απόφαση): α. των αργιών, διακοπών και εορταστικών εκδηλώσεων, β. των απουσιών και του χαρακτηρισμού της φοίτησης, γ. της ημερομηνίας έναρξης και λήξης των εγγραφών προνηπίων, νηπίων και μαθητών Α’ τάξης Δημοτικών Σχολείων, καθώς και των διαδικασιών και προθεσμιών για την ολοκλήρωσή τους, δ. κάθε συναφούς με τα ανωτέρω θέματα που αφορούν στους κατ’ ιδίαν και τους κατ’ οίκον διδαχθέντες μαθητές, ε. της φοίτησης, της αξιολόγησης, της προαγωγής, και της απόλυσης μαθητών, στ. στην εισαγωγή των υποψηφίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ζ. κάθε άλλου συναφούς ή ειδικότερου με τα ανωτέρω θέματος.

Ερώτηση: Αντέχουν οι μαθητές μετά το παρατεταμένο lockdown και το άνοιγμα και κλείσιμο των σχολείων, να χάσουν και ένα μέρος από τις διακοπές τους;

Με το βλέμμα στραμμένο στην εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνία, παρακολουθούμε την πορεία της πανδημίας του νέου κορωνοϊού και καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς, να μην επιβαρυνθούν ψυχολογικά από τις ρυθμίσεις που θα εφαρμοστούν, προκειμένου να ολοκληρωθεί η ύλη και να επιτευχθούν οι μαθησιακοί στόχοι. Στο σχολικό περιβάλλον, εκπαιδευτικοί και μαθητές όλων των βαθμίδων βιώνουν τους περιορισμούς και τις συνέπειες στην κοινωνία της πανδημίας καθημερινά, είτε μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης είτε μέσω της διά ζώσης λειτουργίας των σχολείων. Είμαστε δίπλα στους καθηγητές, στα παιδιά και στις οικογένειές τους, κατανοούμε την ανησυχία τους και σεβόμαστε την υπεύθυνη στάση που έχουν επιδείξει ένα χρόνο τώρα. Τους ευχαριστώ από καρδιάς και θα ήθελα να τους διαβεβαιώσω ότι μέλημά μας είναι το όφελος των παιδιών μας, για το οποίο αξίζει, και ίσως χρειαστεί, μια ακόμα μικρή θυσία ελεύθερου χρόνου.

Ερώτηση: Πιστεύετε ότι μπορεί πρακτικά να εφαρμοσθεί η αστυνόμευση των Πανεπιστημίων ή θα δημιουργηθεί μια κατάσταση διαρκούς έντασης;

Η καταδίκη της βίας και της ανομίας πρέπει να είναι ενιαία απέναντι σε κάθε είδους παραβατική συμπεριφορά εντός των Πανεπιστημίων: καταλήψεις δημοσίων κτιρίων, φθορές πανεπιστημιακού εξοπλισμού, διαρρήξεις γραφείων, εισβολές σε αίθουσες διδασκαλίας και σε Συγκλήτους, προπηλακισμοί καθηγητών και φοιτητών, διαπόμπευση πρύτανη και πολλά άλλα. Για θέματα φύλαξης αρμόδια βεβαίως τα Πανεπιστήμια. Αλλά για θέματα αξιόποινων πράξεων, προφανώς και δεν μπορεί κανείς άλλος να έχει αρμοδιότητα από την Ελληνική Αστυνομία. Για αυτό εμείς θεσμοθετήσαμε τις Ομάδες Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων. Οι ΟΠΠΙ υπάγονται στην Ελληνική Αστυνομία, στελεχώνονται από αστυνομικό προσωπικό και ειδικούς φρουρούς, με ειδική εκπαίδευση για την αποστολή τους στο χώρο των ΑΕΙ. Αυτοί θα διατίθενται σε ΑΕΙ στα οποία διαπιστώνονται σχετικές ανάγκες, η μισθοδοσία τους θα βαρύνει τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, θα συνεργάζονται με τον/την Πρύτανη/αρμόδιο Αντιπρύτανη του ΑΕΙ και θα έχουν άμεση επικοινωνία με άλλα σώματα της Ελληνικής Αστυνομίας, τα οποία θα μπορούν να παρέμβουν αν παραστεί ανάγκη. Αποστολή των Ομάδων Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων είναι η πρόληψη της παραβατικότητας και η αντιμετώπισή της εντός των χώρων των ΑΕΙ. Θεσμοθετούμε ένα ειδικό σώμα προστασίας για ένα καλύτερο Πανεπιστήμιο, για ένα Πανεπιστήμιο που θα ανήκει στους φοιτητές, στους ακαδημαϊκούς, στο προσωπικό.

Ερώτηση: Είστε ικανοποιημένη από την πορεία των εμβολιασμών;

Το εμβόλιο είναι μια πραγματικότητα στην πορεία μας για την ελευθερία. Είναι ο αριθμός των εμβολιαζομένων, που έρχεται να αντισταθμίσει τη θλίψη των αρνητικών ποσοστών. Είναι ο αριθμός των εμβολίων, που θα ανοίξει το δρόμο της ελπίδας και της αισιοδοξίας, μετά από μια μακρά και έντονη περίοδο περιορισμών και απαγορεύσεων. Οι Εκπαιδευτικοί, το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ) και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ) και οι Μαθητές/ τριες ηλικίας 16 ετών και άνω, οι οποίοι φοιτούν στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), που παραμένουν σε δια ζώσης λειτουργία καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας, εντάσσονται, κατά προτεραιότητα, στην τρέχουσα εμβολιαστική περίοδο. Με βήματα προσεκτικά και συντονισμένες ενέργειες, με πρόληψη και προστασία περνάμε στο στάδιο των εμβολιασμών, εξασφαλίζουμε την υγεία εκπαιδευτικών και μαθητών, εξασφαλίζουμε την απρόσκοπτη λειτουργία της εκπαίδευσης,

Διαβάστε όλες τις Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
   Μπες στην ομάδα μας στο Viber!
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

             

* Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.