Κεραμέως: Επέκταση ωραρίου Ολοήμερου σχολείου μέχρι τις 17:30 από Σεπτέμβριο

Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, αναφερόμενη στις βασικές πτυχές των αλλαγών στο νέο ολοήμερο σχολείο προανήγγηλε επέκταση ωραρίου μέχρι τις 17:30 από τον προσεχή Σεπτέμβριο

Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, μιλώντας στο συνέδριο για το δημογραφικό ζήτημα, όπου νωρίτερα σήμερα ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, είχε αποκαλύψει το κυβερνητικό σχέδιο για την επέκταση του ωραρίου σε παιδικούς σταθμούς και δημοτικά σχολεία, τόνισε ότι από τον προσεχή Σεπτέμβριο προβλέπεται να ξεκινήσει η πιλοτική λειτουργία του νέου προγράμματος.

Η κυρία Κεραμέως ανέφερε πως:

  1. Σε πιλοτική εφαρμογή θα ξεκινήσει η επέκταση του ολοήμερου Νηπιαγωγείου και Δημοτικού ως τις 17.30 (από τις 16:00 που είναι μέχρι σήμερα),  από το προσεχή Σεπτέμβριο του 2022.
  2. Στόχος είναι να επεκταθεί έως τις 18.00 το Πρόγραμμα που βρίσκεται υπό διαμόρφωση.
  3. Θα αφορά σε όλους τους μαθητές και μαθήτριες της χώρας χωρίς προαπαιτούμενα.
  4. Προς διευκόλυνση των εργαζομένων γονέων θα υπάρξει επέκταση του ωραρίου και θα υπάρξει έμφαση στα εικαστικά, τη μουσική, τις τέχνες γενικότερα, ενώ θα ολοκληρώνεται και η μελέτη των μαθημάτων από τους  μαθητές. Έτσι θα εξοικονομείται χρόνος για παιχνίδι και διάδραση με την οικογένεια.

Η εφαρμογή του μέτρου αρχικά θα πραγματοποιηθεί στο 50% των Νηπιαγωγείων και Δημοτικών που ήδη λειτουργούν ως ολοήμερα, δηλαδή σε 5.000 τμήματα σε όλη τη χώρα.

Η επέκταση του ωραρίου θα συνδυασθεί με προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

Το δημογραφικό

Σχετικά με το δημογραφικό ζήτημα, η κ. Κεραμέως το χαρακτήρισε «βραδυφλεγή βόμβα», περιγράφοντας ότι τα τελευταία πέντε χρόνια οι εγγραφές στην Α’ Δημοτικού έχουν μειωθεί κατά 16,5-17%. Βασικά αίτια είναι η υπογεννητικότητα, αλλά και το «μεταναστευτικό ισοζύγιο» με το «brain drain και το brain gain».

H υποστήριξη της οικογένειας είναι πολύ σημαντική για την αντιμετώπιση του δημογραφικού τόνισε η κ. Κεραμέως, αναφερόμενη σε ρυθμίσεις που θεσπίστηκαν «για υπηρεσίες, οι οποίες παρέχονταν από ιδιωτικούς φορείς και τώρα ενσωματώνονται στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα». Για παράδειγμα, το υποχρεωτικό νηπιαγωγείο από τα τέσσερα, όπου τα παιδιά διδάσκονται και αγγλικά, η ενισχυτική διδασκαλία στα Γυμνάσια και το γεγονός, ότι πια τα Ειδικά Μαθήματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων προσφέρονται στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, μεταξύ άλλων.

Επίσης, η κ. Κεραμέως, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, αναφέρθηκε σε ειδικές ρυθμίσεις που αποσκοπούν στην προσέλκυση επιστημόνων και στην επιστροφή τους στην Ελλάδα (brain gain), όπως το κονδύλι των 60 εκατομμυρίων ευρώ για την ενίσχυση του παραπάνω στόχου και τη ριζική αναδιάταξη του ΔΟΑΤΑΠ.

Όλες οι Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, τα Τελευταία Νέα  και η Επικαιρότητα, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο Instagram
Ακολούθησέ μας στο Twitter
Μπες στην ομάδα μας στο Viber
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μοιράσου το άρθρο μας

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.