Η Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (ΕξΑΕ) στο Υποχρεωτικό σχολείο και οι Παθογένειες του εκπαιδευτικού μας συστήματος

«Ανοίξτε τα σχολεία με αυστηρά και στοχευμένα μέτρα και αμβλύνετε τις παθογένειες του εκπαιδευτικού μας συστήματος. ΣΗΜΕΡΑ. Για να μην χάσουμε μια ολόκληρη γενιά παιδιών αύριο…»!

  • Γράφει ο Χρήστος Πράμας , Οργανωτικός Συντονιστής Ε.Ε.  4ου ΠΕΚΕΣ Κ. Μακεδονίας

10 Μαρτίου 2020, κλείνουν τα σχολεία λόγω Covid19, όχι μόνο στη χώρα μας, αλλά και σε άλλες.  Σε όλες κυριαρχεί  η άποψη ότι η ΕξΑΕ δεν αντικαθιστά την φυσική τάξη.  Το ΥΠΑΙΘ με εγκυκλίους και οδηγίες δήλωνε ρητά  ότι «Στόχος της ΕξΑΕ είναι η διατήρηση της επαφής των παιδιών με την εκπαιδευτική διαδικασία». Τόνιζε την απασχόληση των παιδιών με διαθεματικά σχέδια εργασίας για την καλλιέργεια ικανοτήτων και όχι για την απόκτηση νέων γνώσεων.  Ώσπου  κάπου στα μέσα Απριλίου δόθηκε η οδηγία για την υποχρεωτικότητα της σύχρονης ΕξΑΕ και για την κάλυψη της διδακτέας ύλης.

Τι έγινε; τι άλλαξε;

  • Έγινε προσαρμογή της διδακτέας ύλης στις εκπαιδευτικές συνθήκες της πανδημίας;
  • Έγινε προσαρμογή των Αναλυτικών Προγραμμάτων στις αρχές της ΕξΑΕ;
  • Όλα τα παιδιά μπορούν να συμμετέχουν ισότιμα;

ΜΥΘΟΣ 1: Σχεδόν όλα τα παιδιά συμμετέχουν ισότιμα στην ΕξΑΕ.

ΜΥΘΟΣ 2:  Εφαρμογή Ομαδοσυνεργατικών διαδικασιών και Διερευνητικών δραστηριοτήτων στην ηλεκτρονική τάξη στο πλαίσιο των αρχών της ΕξΑΕ. (βλ. πρόσφατη μεγάλη έρευνα του 4ου ΠΕΚΕΣ Κ. Μακεδονίας)

Οι διαχρονικές παθογένειες του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος

  1. Αναλυτικά Προγράμματα γνωσιοκεντρικά (γράφτηκαν το 2002) με πυκνή διδακτέα ύλη.
  2. Ασφυκτικό διδακτικό πλαίσιο με έμφαση στην κάλυψη της ύλης, που οδηγούν σε παραδοσιακές μορφές διδασκαλίας.
  3. Εξετασιοκεντρισμός

Σ’ αυτό το πλαίσιο μπορούν να εφαρμοστούν οι αρχές της ΕξΑΕ; (σύμφωνα με τις οποίες ενεργοποιείται  ο  μαθητής  πώς να μαθαίνει μόνος του  και πώς να λειτουργεί αυτόνομα προς μια ευρετική πορεία αυτομάθησης)

Κλειστά σχολεία:  Σημαίνει το ίδιο πράγμα για όλες τις χώρες;; Σε ευρωπαϊκές χώρες κάθε τάξη μια μέρα την εβδομάδα βρίσκεται στην φυσική αίθουσα.

Η κάλυψη της ύλης σε συνθήκες τηλεκπαίδευσης ισχύει σε όλες τις χώρες;; ή ο όρος είναι άγνωστος σε χώρες με πετυχημένα εκπαιδευτικά συστήματα.

Εν κατακλείδι: Μάλλον δεν αρμενίζουμε στραβά. Ο γιαλός είναι στραβός.

«Ανοίξτε τα σχολεία με αυστηρά και στοχευμένα μέτρα και αμβλύνετε τις  παθογένειες του εκπαιδευτικού μας συστήματος. ΣΗΜΕΡΑ. Για να μην χάσουμε μια ολόκληρη γενιά παιδιών αύριο…»!

 

Διαβάστε τις Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

   Μπες στην ομάδα μας στο Viber!

Μοιράσου το άρθρο:

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.