Η Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση στο Υποχρεωτικό σχολείο και οι Παθογένειες του εκπαιδευτικού μας συστήματος | Χρήστος Πράμας

«Ανοίξτε τα σχολεία με αυστηρά και στοχευμένα μέτρα και αμβλύνετε τις παθογένειες του εκπαιδευτικού μας συστήματος. ΣΗΜΕΡΑ. Για να μην χάσουμε μια ολόκληρη γενιά παιδιών αύριο…»!

Γράφει ο Χρήστος Πράμας *

10 Μαρτίου 2020, κλείνουν τα σχολεία λόγω Covid19, όχι μόνο στη χώρα μας, αλλά και σε άλλες.  Σε όλες κυριαρχεί  η άποψη ότι η ΕξΑΕ δεν αντικαθιστά την φυσική τάξη.  Το ΥΠΑΙΘ με εγκυκλίους και οδηγίες δήλωνε ρητά  ότι «Στόχος της ΕξΑΕ είναι η διατήρηση της επαφής των παιδιών με την εκπαιδευτική διαδικασία». Τόνιζε την απασχόληση των παιδιών με διαθεματικά σχέδια εργασίας για την καλλιέργεια ικανοτήτων και όχι για την απόκτηση νέων γνώσεων.  Ώσπου  κάπου στα μέσα Απριλίου δόθηκε η οδηγία για την υποχρεωτικότητα της σύχρονης ΕξΑΕ και για την κάλυψη της διδακτέας ύλης.

Τι έγινε; τι άλλαξε;

  • Έγινε προσαρμογή της διδακτέας ύλης στις εκπαιδευτικές συνθήκες της πανδημίας;
  • Έγινε προσαρμογή των Αναλυτικών Προγραμμάτων στις αρχές της ΕξΑΕ;
  • Όλα τα παιδιά μπορούν να συμμετέχουν ισότιμα;

ΜΥΘΟΣ 1: Σχεδόν όλα τα παιδιά συμμετέχουν ισότιμα στην ΕξΑΕ.

ΜΥΘΟΣ 2:  Εφαρμογή Ομαδοσυνεργατικών διαδικασιών και Διερευνητικών δραστηριοτήτων στην ηλεκτρονική τάξη στο πλαίσιο των αρχών της ΕξΑΕ. (βλ. πρόσφατη μεγάλη έρευνα του 4ου ΠΕΚΕΣ Κ. Μακεδονίας)

Οι διαχρονικές παθογένειες του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος

  1. Αναλυτικά Προγράμματα γνωσιοκεντρικά (γράφτηκαν το 2002) με πυκνή διδακτέα ύλη.
  2. Ασφυκτικό διδακτικό πλαίσιο με έμφαση στην κάλυψη της ύλης, που οδηγούν σε παραδοσιακές μορφές διδασκαλίας.
  3. Εξετασιοκεντρισμός

Σ’ αυτό το πλαίσιο μπορούν να εφαρμοστούν οι αρχές της ΕξΑΕ; (σύμφωνα με τις οποίες ενεργοποιείται  ο  μαθητής  πώς να μαθαίνει μόνος του  και πώς να λειτουργεί αυτόνομα προς μια ευρετική πορεία αυτομάθησης)

Κλειστά σχολεία:  Σημαίνει το ίδιο πράγμα για όλες τις χώρες;; Σε ευρωπαϊκές χώρες κάθε τάξη μια μέρα την εβδομάδα βρίσκεται στην φυσική αίθουσα.

Η κάλυψη της ύλης σε συνθήκες τηλεκπαίδευσης ισχύει σε όλες τις χώρες;; ή ο όρος είναι άγνωστος σε χώρες με πετυχημένα εκπαιδευτικά συστήματα.

Εν κατακλείδι: Μάλλον δεν αρμενίζουμε στραβά. Ο γιαλός είναι στραβός.

«Ανοίξτε τα σχολεία με αυστηρά και στοχευμένα μέτρα και αμβλύνετε τις  παθογένειες του εκπαιδευτικού μας συστήματος. ΣΗΜΕΡΑ. Για να μην χάσουμε μια ολόκληρη γενιά παιδιών αύριο…»!

* Ο Χρήστος Πράμας  είναι Οργανωτικός Συντονιστής Ε.Ε.  4ου ΠΕΚΕΣ Κ. Μακεδονίας

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο eDnews
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο X , στο Viber, στο Google News και στο Instagram
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μοιράσου το άρθρο μας

     

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

edweek.gr
Επισκόπηση Απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies έτσι ώστε να μπορούμε εμείς και οι συνεργάτες μας να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούνται λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστότοπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες. Οι πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή χρησιμοποιούνται για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν σε ολόκληρο το διαδίκτυο.