Δ. Μιχαηλίδου: Απαραίτητες οι γραπτές εξετάσεις για τις προσλήψεις εκπαιδευτικών

Στο Mega μίλησε η υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Δόμνα Μιχαηλίδου για θέματα εκπαίδευσης και αναφέρθηκε στον νέο τρόπο διορισμού των εκπαιδευτικών μέσω γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ.

ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών για να εξασφαλιστεί ότι η νέα γνώση θα φτάσει στους μαθητές

Η υφυπουργός Παιδείας απαντώντας στην ερώτηση “γιατί οι εκπαιδευτικοί είναι απαραίτητο τώρα, μετά το προσοντολόγιο,  να δίνουν και γραπτές εξετάσεις για να εργαστούν”, απάντησε ότι “Γιατί το προσοντολόγιο έχει διαμορφωθεί εδώ και κάποια χρόνια. Επειδή οι τελικοί αποδέκτες είναι τα παιδιά εμείς θέλουμε  η γνώση και το παιδαγωγικό κομμάτι να είναι όσο πιο πρόσφατο γίνεται για να διασφαλίσουμε κι εμείς ως πολιτεία ότι ο τελικός αποδέκτης που είναι τόσο ευαίσθητος, το παιδί, έχει τις κατάλληλες υπηρεσίες που πρέπει να του προσφέρουμε”. “Αλλά ακόμη και με αυτό (τις γραπτές εξετάσεις), το κράτος δεν μπορεί να τα πιάσει όλα”, συμπλήρωσε η υφυπουργός.

Αντιδρούν οι εκπαιδευτικοί

Επιστολή στον υπουργό Παιδείας Κ. Πιερρακάκη για το θέμα του γραπτού διαγωνισμού

«Αξιότιμε κ. Υπουργέ Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Πιερρακάκη,

Κατά τις πρόσφατες προγραμματικές σας δηλώσεις εξαγγείλατε μεταξύ άλλων την αλλαγή στον τρόπο πρόσληψης και διορισμού των εκπαιδευτικών μέσω γραπτού διαγωνισμού υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ. Και ομολογουμένως η δήλωσή σας όχι μόνο ήταν δηλωτική των προθέσεών σας, αλλά χαρακτηρίζεται και από περισσή ειλικρίνεια.

Στο ίδιο μήκος κύματος, με εξίσου περισσή ειλικρίνεια και χωρίς περιστροφές απαντάμε και εμείς οι εκπαιδευτικοί (ως οι άμεσα ενδιαφερόμενοι των προθέσεών σας) με ένα ηχηρό και βροντερό «ΟΧΙ», απορρίπτοντας με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο οποιαδήποτε αλλαγή προς αυτήν την κατεύθυνση. Και επειδή θα θέλαμε να αποφύγουμε τον κίνδυνο να χαρακτηριστούμε ως αδιάλλακτοι ή δογματικοί σας παραθέτουμε ενδελεχώς τους λόγους της κάθετης άρνησής μας:

1.       Η υποβολή μας σε γραπτές εξετάσεις απαξιώνει με πρωτοφανή τρόπο τα πτυχία και τους κόπους μας, τη στιγμή μάλιστα που βρισκόμαστε στις επάλξεις της δημόσια εκπαίδευσης.

2.       Έχουμε ήδη καταβάλει μεγάλο μόχθο τόσο σε ψυχικό-πνευματικό, όσο και σε οικονομικό επίπεδο προκειμένου να αποκτήσουμε ένα πλήθος απαιτητικών ακαδημαϊκών προσόντων, ώστε να είμαστε σε θέση να ασκήσουμε με επάρκεια το εκπαιδευτικό μας έργο,

3.       Μια τέτοια διαδικασία μας προσβάλλει όχι μόνο ως εκπαιδευτικούς, αλλά και ως αυθύπαρκτες προσωπικότητες εν γένει. Αρκεί να αναλογιστείτε ότι για πολλά χρόνια έχουμε εγκατασταθεί στην άλλη άκρη της χώρας προκειμένου να στηρίξουμε το ελληνικό δημόσιο σχολείο προσφέροντας τις υπηρεσίες μας σε κάθε μαθητή που μας είχε ανάγκη. Και παρά την αυτοθυσία, τον κόπο και τα υπέρογκα έξοδα (τα οποία σημειωτέον υπερβαίνουν κατά πολύ τη σχετική αμοιβή μας) αμφισβητείτε ξαφνικά την επάρκειά μας.

4.       Αναγκαστήκαμε πολλές φορές μέχρι τώρα είτε να εγκαταλείψουμε τα αγαπημένα μας πρόσωπα, είτε να τα εξαναγκάσουμε να μας ακολουθήσουν στον τόπο πρόσληψής μας, οδηγώντας και τα ίδια σε μεγάλες και συχνά επώδυνες αλλαγές.

5.       Είναι αδύνατο να κριθεί η ικανότητά μας από μια τρίωρη γραπτή εξέταση, μιας και η απόδοσή μας ενδέχεται να επηρεαστεί από ένα σωρό εξωγενείς παράγοντες, όπως φερ’ ειπείν μια ασθένεια,

6.       Είναι το λιγότερο οξύμωρο να σας απασχολεί τόσο πολύ ο τρόπος πρόσληψής μας, τη στιγμή που «λιμνάζουν» για δεκαετίες πολύ πιο σοβαρά προβλήματα στο ελληνικό δημόσιο σχολείο, τα οποία αποτελούν πραγματική τροχοπέδη για την εύρυθμη λειτουργία του (πολυπληθείς τάξεις, ανεπαρκείς κτιριακές εγκαταστάσεις, τεράστια κενά σε διδακτικό προσωπικό κάθε χρόνο, απαρχαιωμένα βιβλία, ανάγκη για μαζικούς διορισμούς, ώστε να πάψει να ισχύει ο στρεβλός θεσμός του αναπληρωτή, κ.α.). Σε αυτά θα πρέπει να εστιάσετε αν πραγματικά επιθυμείτε να αλλάξετε ουσιαστικά την παιδεία στη χώρα μας και να αφήσετε πίσω σας μια παρακαταθήκη μετά το πέρας της θητείας σας.

7.       Είναι τουλάχιστον υποτιμητικό να έχουμε φτάσει πλέον σε ένα σημείο που αποτελούμε ίσως τον πιο μορφωμένο κλάδο του δημοσίου, κατέχοντας ένα πλήθος σημαντικών προσόντων (πτυχία, μεταπτυχιακά διπλώματα, πιστοποιητικά γλωσσομάθειας και χρήσης Η/Υ, ετήσια εκπαιδευτικά σεμινάρια κ.α.) και εν τέλει να αμφισβητείται η αξία, η επάρκεια και η ικανότητά μας να διδάσκουμε και να υποβαλλόμαστε εκ νέου σε εξετάσεις λες και δεν εξεταστήκαμε αρκετές φορές προκειμένου να αποκτήσουμε όλα αυτά τα προσόντα,

8.       Είναι εξίσου υποτιμητικό να αποτελούμε έναν κλάδο ο οποίος άγεται και φέρεται από τις διαθέσεις των εκάστοτε κυβερνήσεων, οι οποίες  με ευκολία αλλάζουν το σύστημα διορισμών και προσλήψεων στην εκπαίδευση με αποτέλεσμα να αντιμετωπιζόμαστε σαν άβουλα πιόνια της δικής τους παρτίδας σκάκι,

9.       Θα είναι βαρύ το τίμημα και ως προς την ίδια την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Και αυτό γιατί αντί να αγωνιζόμαστε για την αριστεία και την επιτυχία των μαθητών μας, θα αφοσιωνόμαστε στη δική μας προσπάθεια για αριστεία και επιτυχία παραμελώντας ακούσια τα εκπαιδευτικά μας καθήκοντα, εφόσον κάθε δύο χρόνια θα εξαναγκαζόμαστε να αποδεικνύουμε την αξία μας μέσω γραπτών εξετάσεων,

10.     Μετά από τόσες και μακρόχρονες θυσίες αναμένουμε αν μη τι άλλο την ελάχιστη αναγνώριση της προσφοράς μας από την πολιτεία.

Αντ’ αυτού, η ίδια η πολιτεία την οποία επί σειρά ετών υπηρετούμε σκοπεύει να ανταποδώσει τις προαναφερθείσες θυσίες με την υποβολή μας σε νέες εξετάσεις. Άραγε, τί καλούμαστε να αποδείξουμε και σε ποιον; Μήπως την ικανότητά και την επάρκειά μας να διδάσκουμε; Μήπως την αξία μας να συνεχίσουμε να βρισκόμαστε στο ελληνικό δημόσιο σχολείο το οποίο στηρίζεται εν πολλοίς σε εμάς για τη λειτουργία του; Μέχρι τώρα ήμασταν κατάλληλοι και ικανοί και ξαφνικά πάψαμε να είμαστε;

Και αλήθεια, ποιον θα εξυπηρετούσε ένα νέο σύστημα προσλήψεων και διορισμών; Στην πραγματικότητα κανέναν, καθώς ακόμα και οι πιο νέοι δε θα είναι σε θέση πρόσληψης ή διορισμού, αφού ακόμα και να γράψουν καλά στις εξετάσεις θα υστερούν σε σχέση με τους έχοντες προσόντα και προϋπηρεσία, γεγονός που θα προκαλέσει και τη δική τους αγανάκτηση και απογοήτευση.

Αντιθέτως, με το υπάρχον σύστημα δόθηκε η ευκαιρία σε χιλιάδες νέους ανθρώπους να εργαστούν για πρώτη φορά ως αναπληρωτές και πολλοί από αυτούς να έχουν ήδη διοριστεί Επομένως, *το νέο σύστημα που σχεδιάζετε να εφαρμόσετε θα αποτελέσει νομοτελειακά ένα στρεβλό σύστημα διορισμών, το οποίο με τη σειρά του θα προστεθεί στον ήδη στρεβλό θεσμό του αναπληρωτή, τον οποίο χρόνια προσπαθείτε να αποτινάξετε.

Κατόπιν αυτών απορρίπτουμε κατηγορηματικά και αποδοκιμάζουμε οποιαδήποτε προοπτική αλλαγής του συστήματος προσλήψεων και διορισμών. Και  καλούμε την ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ να ξανασκεφτεί πολύ σοβαρά ένα τέτοιο ενδεχόμενο και να μην προβεί σε καμία ενέργεια, η οποία θα βρει απέναντί της σύσσωμη και ενωμένη την εκπαιδευτική κοινότητα. Προειδοποιούμε, λοιπόν, ότι θα επιστρατεύσουμε κάθε νόμιμο μέσο που διαθέτουμε και δε θα επιτρέψουμε επ’ ουδενί μια τόσο επονείδιστη για την παιδαγωγική και επαγγελματική μας υπόσταση αλλαγή.

Με εκτίμηση,

Μέλη της Εκπαιδευτικής Κοινότητας».

Όλες οι Ειδήσεις και τα Τελευταία Νέα για την Εκπαίδευση στο edweek.gr

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο Instagram
Ακολούθησέ μας στο Twitter
Μπες στην ομάδα μας στο Viber
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μοιράσου το άρθρο μας

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them.

One thought on “Δ. Μιχαηλίδου: Απαραίτητες οι γραπτές εξετάσεις για τις προσλήψεις εκπαιδευτικών

  1. Είναι αυτονόητο να υπάρχει διαγωνισμός, οπως ήταν παλιά πριν το διαλύσει (και αυτό) ο Καραμανλής της Ραφήνας… Όταν οι υποψήφιοι είναι υπερπολλαπλάσιοι των θέσεων. Τα άλλα περί υποτίμησης, πτυχίων, ματαπτυχιακων και λοιπών προσόντων ειναι παραμύθια… Όποιος είναι καλός πάει και το αποδεικνύει, δεν κρύβεται πίσω από προσόντα, που πολλές φορές, δεν έχουν αποκτηθεί και με τον πιο τίμιο τρόπο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.