Κεραμέως: Εργαστήρια Δεξιοτήτων σε κάθε σχολείο από Σεπτέμβρη

Στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των σχολείων  θα ενταχθεί, από τη νέα σχολική χρονιά,  η δράση  «εργαστήρια δεξιοτήτων» σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Αναλύοντας το σχέδιο δράσεων σημειώνουμε ότι κατά την έναρξη του διδακτικού έτους και το αργότερο έως 30 Σεπτεμβρίου, στο πλαίσιο του ετήσιου προγραμματισμού της σχολικής μονάδας, σε ειδική συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων καθορίζεται το ετήσιο σχέδιο δράσης της σχολικής μονάδας αναφορικά με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων.

Η εκπόνηση του σχεδίου δράσης του κάθε σχολικού τμήματος περιλαμβάνει υποχρεωτικά την υλοποίηση των τεσσάρων (4) Θεματικών Κύκλων με περιεχόμενο σταθμισμένο κατάλληλα ως προς την ηλικία των μαθητών/τριών και δύναται να περιλαμβάνει από 20 ως 28 εργαστήρια συνολικά, δηλαδή 5 έως 7 εβδομάδες ανά Θεματικό Κύκλο.

Ενδεικτικές δραστηριότητες αποτελούν: Κατασκευές, παρουσιάσεις, παιχνίδια, δημιουργία παιχνιδιών, θεατρικό παιχνίδι, οργάνωση έρευνας ή συνέντευξης, συμμετοχή στο εκπαιδευτικό ραδιόφωνο ή στην εκπαιδευτική τηλεόραση, εργαστηριακή δημιουργία εικονικής επιχείρησης, γνωριμία και συνέντευξη κάποιου επαγγελματία ή προσωπικότητας και διοργάνωση εκδηλώσεων.

Αναφορικά με την απόφαση (ΦΕΚ) για την πιλοτική εφαρμογή της δράσης «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση 2020-2021 προβλέπεται ότι:

Με την ολοκλήρωση της πιλοτικής δράσης και την αποτίμησή της, το ΙΕΠ συντάσσει έκθεση αποτελεσμάτων και γνωμοδοτεί ως προς την εισαγωγή ή μη των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων σε όλες τις σχολικές μονάδες Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου, ή άλλως τη διενέργεια ή μη νέας πιλοτικής δράσης.

Κατά την υλοποίηση της πιλοτικής δράσης καλλιεργούνται οι παρακάτω κύκλοι δεξιοτήτων:

Α) Κύκλος των δεξιοτήτων μάθησης – Κριτική σκέψη – Επικοινωνία – Συνεργασία – Δημιουργικότητα

Β) Κύκλος των δεξιοτήτων ζωής – Αυτομέριμνα – Κοινωνικές Δεξιότητες – Πολιτειότητα – Ενσυναίσθηση και ευαισθησία – Προσαρμοστικότητα – Ανθεκτικότητα – Υπευθυνότητα – Πρωτοβουλία – Οργανωτική ικανότητα – Προγραμματισμός – Παραγωγικότητα

Γ) Κύκλος των δεξιοτήτων της τεχνολογίας και της επιστήμης – Δεξιότητες Μοντελισμού και προσομοίωσης – Πληροφορικός γραμματισμός – Ψηφιακός γραμματισμός – Τεχνολογικός γραμματισμός – Γραμματισμός στα Μέσα – Ευχέρεια στην Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση – Ψηφιακές Ανθρωπιστικές Επιστήμες – Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο – Προστασία από εξαρτητικές συμπεριφορές στις τεχνολογίες – Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων – Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας – Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα – Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών

Δ) Κύκλος των δεξιοτήτων του νου – Στρατηγική σκέψη – Επίλυση προβλημάτων – Μελέτη περιπτώσεων (case studies) – Κατασκευές – Πλάγια σκέψη

Το ΦΕΚ είναι διαθέσιμο, εδώ.

Διαβάστε όλες τις Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
   Μπες στην ομάδα μας στο Viber!
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.