Προσλήψεις αναπληρωτών: Καθυστερεί η Γ φάση στην ειδική αγωγή για τη Β΄θμια – Πολλά κενά Φιλολόγων ΕΑΕ

Καθυστερεί σημαντικά και αδικαιολόγητα η Γ΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών ειδικής αγωγής για τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Λιμνάζουν 289 κενά φιλολόγων ΕΑΕ.

Φιλόλογοι Ειδικής και Γενικής Αγωγής σε ανακοίνωσή τους μεταξύ άλλων υπογραμμίζουν: “Έχει παρέλθει ενάμισης μήνας από τη διεξαγωγή της Β΄ φάσης προσλήψεων αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) και παρά τις αυξημένες ανάγκες η Γ΄ φάση καθυστερεί σημαντικά και αδικαιολόγητα. Λιμνάζουν 289 κενά φιλολόγων ΕΑΕ“.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Στα αζήτητα η Γ φάση Ειδικής Αγωγής για τη Β’θμια Εκπαίδευση…

Μεγάλες παραμένουν οι ανάγκες σε φιλολόγους ειδικής αγωγής. Χωρίς προηγούμενο η καθυστέρηση των διαδικασιών έναρξης του θεσμού της ενισχυτικής διδασκαλίας!

Αν και χαιρετίζουμε με θέρμη την πρωτοβουλία του ΥΠΑΙΘΑ να προβεί ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ στην εκ νέου καταγραφή των κενών γενικής αγωγής και να συμπεριλάβει στην επερχόμενη φάση τα προγράμματα ΜΝΑΕ, ΖΕΠ και ΔΥΕΠ τα οποία καθυστέρησαν ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ, δεν μπορούμε όμως να μην ψέξουμε την σχεδόν τετριμμένη καθυστέρηση σχετικά με την εκ νέου καταγραφή των κενών στην ειδική αγωγή και τη δημοσίευση της σχετικής πρόσκλησης προσλήψεων για τον θεσμό της ενισχυτικής διδασκαλίας.

‘Έχει παρέλθει σχεδόν ενάμισης μήνας από τη διεξαγωγή της Β Φάσης προσλήψεων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και παρά τις αυξημένες ανάγκες η Γ Φάση προσλήψεων αναπληρωτών καθυστερεί σημαντικά και αδικαιολόγητα. Πιο συγκεκριμένα, παρόλο που λιμνάζουν τα 289 ακάλυπτα κενά φιλολόγων ΕΑΕ από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και παρόλο που τα κενά αυτά έχουν διπλασιαστεί με την προσθήκη των νέων διαγνώσεων, οι οποίες ολοκληρώθηκαν στις 20/10/23, η ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ παρουσιάζεται για άλλη μια φορά ανακόλουθη μεταξύ λόγων και έργων. Σχεδόν πεισματικά εμμένει στην στρατηγική της εξοικονόμησης πόρων μέσω των πρωτοφανών καθυστερήσεων στην πρόσληψη αναπληρωτών.

Μόνο που πρέπει να καταστεί σαφές ότι αυτή η εξοικονόμηση γίνεται σε βάρος των ίδιων των παιδιών και των οικογενειών τους. Μάλιστα, όταν γίνεται λόγος για παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία, τότε αντιλαμβανόμαστε ότι αυτή η καθυστέρηση έχει ακόμα μεγαλύτερες επιπτώσεις τόσο στην ψυχοκοινωνική, όσο και στην πνευματική εξέλιξη των εν λόγω παιδιών.

Ενώ, λοιπόν, είχε αναγγελθεί από επίσημα κυβερνητικά χείλη και σε όλους τους τόνους ότι η Γ φάση ΕΑΕ θα πραγματοποιούνταν στις αρχές Νοεμβρίου και ότι αυτή θα αφορούσε 2700 εξασφαλισμένες πιστώσεις, εν τέλει φτάσαμε στο πρώτο ήμισυ του Νοεμβρίου και η ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ δεν έχει ζητήσει καν την καταγραφή των κενών επιβεβαιώνοντας για πολλοστή φορά την αφερεγγυότητά της σε σχέση με την τήρηση των ανεφάρμοστων, όπως προκύπτει, χρονοδιαγραμμάτων. Ωστόσο, αυτή η μη τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων και η τάση κωλυσιεργία ισοδυναμεί με αδιαφορία και αμεριμνησία αφενός για την ομαλή ένταξη των συγκεκριμένων παιδιών στο σχολικό γίγνεσθαι και αφετέρου για την ισότιμη συμμετοχή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Μάλιστα, η εξέλιξη αυτή επηρεάζει δραματικά και τους γονείς των συγκεκριμένων παιδιών, καθώς όχι μόνο οδηγούνται σε απόγνωση, αλλά συχνά και στη λύση της ιδιωτικής υποστήριξης των παιδιών τους.

Η ίδια καθυστέρηση παρατηρείται αναφορικά και με τον θεσμό της ενισχυτικής διδασκαλίας, αφού ακόμα δεν έχει βγει η σχετική πρόσκληση. Η καθυστέρηση αυτή δυσχεραίνει σημαντικά την κάλυψη των αναγκών τόσων παιδιών που αναμένουν τη συμμετοχή τους στον εν λόγω θεσμό, ενώ συνάμα οι γονείς αναγκάζονται και πάλι να στραφούν στον ιδιωτικό τομέα και στην παραπαιδεία επιβαρύνοντας τον μηνιαίο οικογενειακά προϋπολογισμό τους, προκειμένου να αποφευχθεί ο μαθησιακός και κοινωνικός παραγκωνισμός των παιδιών τους.

Στο πλαίσιο αυτό, καλούμε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να προβεί άμεσα:

Στην καταγραφή των κενών ειδικής αγωγής καλύπτοντας τόσο τις παλιές όσο και τις νέες γνωματεύσεις των ΚΕΔΑΣΥ καθώς και στην άμεση κάλυψη τους.

Στην έναρξη του θεσμού της ενισχυτικής διδασκαλίας, προκειμένου να αποκατασταθεί η ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων της χώρας και να ικανοποιηθούν οι ανάγκες όλων ανεξαιρέτως των παιδιών.

Στην άμεση υλοποίηση των προγραμμάτων ΜΝΑΕ, ΖΕΠ και ΔΥΕΠ, τα οποία έχουν ήδη καθυστερήσει σημαντικά.

Άλλωστε, η ισότιμη συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία αποτελεί αυτονόητο και αναφαίρετο δικαίωμα κάθε παιδιού…!

Με εκτίμηση, Φιλόλογοι Ειδικής & Γενικής Αγωγής

Όλες οι Ειδήσεις και τα Τελευταία Νέα για την Εκπαίδευση στο edweek.gr

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο Instagram
Ακολούθησέ μας στο Twitter
Μπες στην ομάδα μας στο Viber
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μοιράσου το άρθρο μας

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.