Όλα όσα θα παρουσιάσουν οι μαθητές στο 15ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής, στη Θεσσαλονίκη

Νέες τεχνολογίες και τεχνητή νοημοσύνη σε συσκευές που διευκολύνουν τη ζωή μας παρουσιάζουν μαθητές στο 15ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής, στη Θεσσαλονίκη.

Στο τέλος του μήνα [25,26,27 και 28 Απριλίου], στις εγκαταστάσεις του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ στη Θεσσαλονίκη θα διεξαχθεί το 15ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής.

Οι θεματικές ενότητες του φετινού Συνεδρίου είναι: Εφαρμογές για υπολογιστές, έξυπνες συσκευές και Διαδίκτυο Εκπαιδευτική Ρομποτική.

15ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής: Λύσεις που διευκολύνουν τη ζωή μας

Συσκευές που αφορούν στον τομέα της υγείας σχεδίασαν τόσο οι μαθητές του Λυκείου του Πειραματικού Σχολείου του ΑΠΘ όσο και οι μαθητές του ημερήσιου ΕΠΑΛ Αριδαίας.

Οι μεν πρώτοι σχεδίασαν συσκευή ανάλυσης ακτινογραφιών για τον εντοπισμό προβλημάτων υγείας με την αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης, οι δε δεύτεροι συσκευή ελέγχου της ποιότητας των φακών στα γυαλιά ηλίου, σε ό,τι αφορά στην απορρόφηση της UV ακτινοβολίας.

Συμμαθητές τους από άλλα σχολεία ανέπτυξαν σειρά εφαρμογών για τις έξυπνες πόλεις, οι οποίες στοχεύουν να βελτιώσουν την καθημερινότητα, να διευκολύνουν τη ζωή των πολιτών και να προστατεύσουν το περιβάλλον.

Την ανάπτυξη ενός αυτόματου λεωφορείου με εξοπλισμό ρομποτικής παρουσιάζουν οι μαθητές του 4ου Δημοτικού Σχολείου της Σταυρούπολης, ένα έξυπνο πάρκινγκ για ΑΜΕΑ με βοηθητικά μηνύματα ακόμη και για το παρκάρισμα σχεδίασαν μαθητές από το 2ο και 3ο Δημοτικό Σχολείο Σταυρούπολης, ενώ μαθητές του 4ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμαριάς ανέπτυξαν εφαρμογή που επικοινωνεί με τα chatbot Τεχνητής Νοημοσύνης.

Δείχνοντας την ευαισθησία τους στο ζήτημα εξοικονόμησης ενέργειας αλλά και τη βελτιστοποίηση των συνθηκών ζωής, μαθητές του Λυκείου του Πειραματικού Σχολείου του ΑΠΘ ανάπτυξαν εφαρμογή που διαχειρίζεται έξυπνα τον φωτισμό στις σχολικές αίθουσες, βελτιώνοντας παράλληλα την ποιότητά του. Την ίδια ώρα, μαθητές από το 8ο Γυμνάσιο και το 7ο ΓΕΛ Καλαμαριάς συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν έναν φούρνο με διαχωρίζεται σε μικρότερους περιορίζοντας δραστικά την κατανάλωση ενέργειας. Στην ίδια λογική, μαθητές του ΕΠΑΛ Κρύας Βρύσης δημιούργησαν σύστημα ελέγχου και βελτίωσης του φωτισμού στο σχολείο, ενώ μαθητές του 4ου Γυμνασίου Γιαννιτσών «Αριστοτέλης» παρουσιάζουν ένα σύστημα μέτρησης υγρασίας και θερμοκρασίας που ειδοποιεί τον χρήστη για τυχόν υπερβάσεις.

Σημαντικό ρόλο στις αναζητήσεις των μαθητών παίζουν επίσης οι νέες τεχνολογίες, όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη και Επαυξημένη Πραγματικότητα.

Στο πλαίσιο αυτό, μαθητές Λυκείου του Πειραματικού Σχολείου του ΑΠΘ δημιούργησαν ένα σύστημα αναγνώρισης των καλλιτεχνών που φιλοτέχνησαν πίνακες ζωγραφικής μέσω της Τεχνητής Νοημοσύνης που αναγνωρίζει συγκεκριμένες τεχνοτροπίες, ενώ μαθητές του ΕΠΑΛ Καλαμαριάς ενσωμάτωσαν τη χρήση Επαυξημένης Πραγματικότητας στο μάθημα της Πληροφορικής.

Το 15ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής διοργανώνεται από την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και τους συντονιστές εκπαιδευτικού έργου κλάδου ΠΕ86 Πληροφορικής Μακεδονίας σε συνεργασία με το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ και το Ελληνικό Μουσείο Τεχνολογίας (πρώην Σωματείο Φίλοι ΝΟΗΣΙΣ) και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Διεξάγεται από τις 25-28 Απριλίου στις εγκαταστάσεις του ΝΟΗΣΙΣ (Συνεδριακό Κέντρο Ν Οικονόμου), ενώ παράλληλα δίνεται η δυνατότητα σε περιορισμένο αριθμό σχολικών μονάδων να συμμετέχουν διαδικτυακά.

Μάλιστα, φέτος, συμμετέχει στο Συνέδριο και το Collège Vauban, από την πόλη Briançon στη Γαλλία ενώ διαδικτυακά συμμετέχει και το 2ο Δημοτικό Σχολείο Μύρινας στη Λήμνο.

Παράλληλες παρουσιάσεις και web radio

Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι και το πρόγραμμα των παράλληλων εκδηλώσεων  με εφαρμογές που αποδεικνύουν την προσπάθεια των μαθητών να αξιοποιήσουν τις σύγχρονες τεχνολογίες προς όφελος της κοινωνίας, όπως για παράδειγμα  την ανάπτυξη πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης με σκοπό την αναφορά,
συζήτηση και επίλυση κοινωνικών προβλημάτων, ή τις εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης στην Τέχνη, αλλά και την προσβάσιμη από όλους διασκέδαση με την αξιοποίηση της ΑΙ

Και φέτος μαθητές και μαθήτριες θα δώσουν συνεντεύξεις και θα ερωτηθούν για τις εφαρμογές τους και όχι μόνο, στη διάρκεια του προγράμματος του διαδικτυακού μαθητικού ραδιοφώνου που εκπέμπει στη διάρκεια των τριήμερων εκδηλώσεων από το ΝΟΗΣΙΣ.

Το 15ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνηση

Δείτε εδώ το πρόγραμμα του Συνεδρίου

Δείτε εδώ τις παράλληλες παρουσιάσεις, επιδείξεις, συνεντεύξεις στο web radio  του Συνεδρίου

Όλες οι Ειδήσεις και τα Τελευταία Νέα για την Εκπαίδευση στο edweek.gr

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο Instagram
Ακολούθησέ μας στο Twitter
Μπες στην ομάδα μας στο Viber
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μοιράσου το άρθρο μας

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.