Κ. Πιερρακάκης: Ποιες καινοτόμες μεταρρυθμίσεις προωθούμε στον χώρο της εκπαίδευσης

Συνέντευξη παραχώρησε ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κος Κυριάκος Πιερρακάκης στον “Ελεύθερο Τύπο” και στη δημοσιογράφο Ελπίδα Οικονομίδη,  όπου αναφέρθηκε στα νομοσχέδια που επίκεινται και στις Καινοτόμες Μεταρρυθμίσεις που σχεδιάζονται στο χώρο της εκπαίδευσης.

Μεταξύ άλλων, ο υπουργός αναφέρθηκε στη μεταρρύθμιση της εισόδου των νέων ψηφιακών εργαλείων στη σχολική καθημερινότητα και τόνισε τη σημασία της Επαγγελματικής εκπαίδευσης και τις ενέργειες που πραγματοποιούνται για την αναβάθμιση της.

Αναλυτικά όσα είπε ο κ. Πιερρακάκης για το σύνολο των αλλαγών που έρχονται στα σχολεία

Ελπίδα Οικονομίδη: Άμεσα τι αλλαγές θα δούμε στα σχολεία;

Κυριάκος Πιερρακάκης: Έχουμε ήδη εξαγγείλει ορισμένες αλλαγές που πιστεύουμε ότι πρέπει να δρομολογηθούν, έχοντας μιλήσει πρώτα με τους  ειδικούς του ΙΕΠ. Στη λογοτεχνία, για παράδειγμα, τα πλήρη λογοτεχνικά βιβλία να γίνουν ο συστηματικός τρόπος διδασκαλίας του μαθήματος, όπως γίνεται σε πολλές άλλες χώρες. Η ανάγνωση ενός βιβλίου είναι μία εμπειρία αγωγής. Πρέπει να επιδιώξουμε την βιβλιοφιλία, την αγάπη για το βιβλίο, ειδικά στην ψηφιακή εποχή. Σχεδιάζουμε εκπαιδευτικά προγράμματα σε συνεργασία με την Εθνική Βιβλιοθήκη και τα Γενικά Αρχεία του Κράτους. Επενδύουμε επίσης στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης και τις αλλαγές στο μάθημα της Πληροφορικής και την εισαγωγή την Τεχνητής Νοημοσύνης στο σχολείο. Τέλος συζητάμε αλλαγές στα προγράμματα του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού με τη διενέργεια τεστ ανίχνευσης κλίσεων, ώστε να μπορούν τα παιδιά να λαμβάνουν συμβουλευτική στην κατάλληλη ηλικία.

Ελπίδα Οικονομίδη:Ήδη από τις προγραμματικές σας δηλώσεις είχατε υπογραμμίσει την ανάγκη ενίσχυσης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Ποιος είναι ο σχεδιασμός σας;

Κυριάκος Πιερρακάκης: Τα συνθήματά μας είναι «Επαγγελματική εκπαίδευση: πρώτη επιλογή» και «στοχευμένη επαγγελματική εκπαίδευση». Θεωρούμε ότι η επαγγελματική εκπαίδευση πρέπει να γίνει πρώτη επιλογή για πολλούς μαθητές και αποφοίτους και πρέπει να δώσουμε τη δυνατότητα αυτό να επιτευχθεί. Ο νόμος αποτελεί μόνο ένα κομμάτι αυτής της στρατηγικής. Επενδύουμε στα επαγγελματικά εργαστήρια εκσυγχρονίζοντας τον εξοπλισμό μέσα από χρηματοδότηση ύψους πάνω από 100 εκατ. Ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Επίσης παρουσιάζουμε 130 νέους οδηγούς κατάρτισης στα ΙΕΚ. Δηλαδή νέες ειδικότητες, συμβατές με την τοπική αγορά εργασίας και με τα επαγγέλματα τα οποία βρίσκονται σε έλλειψη. Η καινοτομία σε αυτό είναι ότι τα προγράμματα σπουδών κατατίθενται από τους κοινωνικούς εταίρους. Άρα οι ίδιοι οι ενδιαφερόμενοι, η αγορά, έρχεται να δημιουργήσει μια ώσμωση με εμάς ως Υπουργείο για να λειτουργήσουν ως Οδηγοί Κατάρτισης πεδίου, να καθιστούν, δηλαδή, έτοιμους τους αποφοίτους να ανταποκριθούν στις ανάγκες της αγοράς εργασίας.

Μία ακόμα καινοτομία είναι η δημιουργία campuses στην Επαγγελματική Εκπαίδευση. Ήδη βλέπουμε ότι σε ένα περίπου 60% των δομών υπάρχει συστέγαση μεταξύ του ΙΕΚ του ΕΠΑΛ και του Επαγγελματικού Εργαστηρίου. Σε αυτές τις δομές θα δημιουργήσουμε τα Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΚΕΕΚ), αναγνωρίζοντας θεσμικά αυτές τις συνέργειες και ενισχύοντας τη λειτουργία τους στην πράξη. Σε αυτό το πλαίσιο, αναβαθμίζουμε τα Γραφεία Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (ΓΕΑΣ), δηλαδή τα γραφεία διασύνδεσης των σημερινών ΙΕΚ: αναβαθμίζουμε τη διασύνδεσή τους με την τοπική οικονομία και τα εντάσσουμε οργανικά στα ΚΕΕΚ, ώστε να παρέχουν τις υπηρεσίες τους και στις υπόλοιπες δομές κάθε campus.

Περαιτέρω, μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2024 θα ξεκινήσουν οι νέοι οδηγοί κατάρτισης, ενώ θα ανακοινώσουμε και την αλλαγή επωνυμίας των ΙΕΚ. Στοχεύουμε, επίσης, το πρόγραμμα που ήδη εφαρμόζεται στα Πρότυπα ΕΠΑΛ να διαχυθεί σε όλα τα ΕΠΑΛ, καθώς κρίθηκε επιτυχημένο.

Ελπίδα Οικονομίδη: Η εκπαιδευτική διαδικασία αναμένεται να αλλάξει τα επόμενα χρόνια με την εφαρμογή νέων προγραμμάτων σπουδών και του πολλαπλού βιβλίου. Υπάρχει η υποδομή στα σχολεία ώστε να εξυπηρετηθούν οι νέες ανάγκες;

Κυριάκος Πιερρακάκης: Σχετικά με τη συνδεσιμότητα, το πρόγραμμα «ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ» το οποίο έχει δρομολογηθεί, θα αναβαθμίσει τις ταχύτητες ίντερνετ σε όλα τα σχολεία.  Παράλληλα ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Δημήτρης Παπαστεργίου από κοινού με εμάς έχει ανακοινώσει το πρόγραμμα «Fiber to the School», δηλαδή τοποθέτηση οπτικής ίνας σε όλα τα σχολεία. Εντός της τετραετίας θα μπορέσει κανείς να δει μεγάλη πρόοδο γιατί πιστεύουμε ότι τα σχολεία μας θα πρέπει να έχουν τις  καλύτερες δυνατές ταχύτητες στην ψηφιακή εποχή.

Μεγάλη πρόοδο θα δούμε και στην αξιοποίηση των διαδραστικών πινάκων στα σχολεία, οι οποίοι θα έχουν εγκατασταθεί στο σύνολό τους μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς. Θα αναδιαμορφώσουμε τα προγράμματα σπουδών ώστε να αξιοποιούν τις δυνατότητες αυτών των νέων εργαλείων με πολύ ωραίο τρόπο. Να μπορείς δηλαδή το μάθημα της ιστορίας να το εμπλουτίζεις με ντοκιμαντέρ ή χάρτες. Να εμπλουτίζεις άλλα μαθήματα με μουσική ή ευρύτερα με τέχνες. Να γίνεται το μάθημα πιο ενδιαφέρον με δεδομένο ότι η τεχνολογία δεν είναι πρωταγωνιστής. Πρωταγωνιστής είναι ο δάσκαλος και ο καθηγητής, αυτός είναι ο πυρήνας της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Όλες οι Ειδήσεις και τα Τελευταία Νέα για την Εκπαίδευση στο edweek.gr

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο Instagram
Ακολούθησέ μας στο Twitter
Μπες στην ομάδα μας στο Viber
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μοιράσου το άρθρο μας

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.