Φρούδες ελπίδες η αύξηση του μισθού των εκπαιδευτικών λόγω αξιολόγησης

Αξιολόγηση: Στο Ν. 4354/2015 άρθρο 12, και σε ό,τι αφορά τη μισθοδοσία των Δημοσίων Υπαλλήλων, προβλέπεται η προωθημένη μισθολογική εξέλιξη σε συνάρτηση με την αξιολόγησή τους.

Σύμφωνα με την παραπάνω διάταξη του άρθρου 12, υπάλληλοι όλων των κατηγοριών, οι οποίοι, σύμφωνα με τις σχετικές περί αξιολόγησης των υπαλλήλων διατάξεις, βαθμολογούνται με άριστα κατά μέσο όρο σε τρεις (3) συνεχόμενες ετήσιες αξιολογήσεις, δύνανται να εξελίσσονται ταχύτερα στη μισθολογική κλίμακα της κατηγορίας τους, λαμβάνοντας ένα (1) επιπλέον μισθολογικό κλιμάκιο. Αυτό πρακτικά σημαίνει αύξηση στο μισθό του υπαλλήλου.

Τι γίνεται με τους εκπαιδευτικούς  – Τα μόρια “φούσκες” και οι μισθοί τους με την αξιολόγηση της κας Κεραμέως

Ο Νόμος 4823/2021 “για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, της Υπουργού Παιδείας κας Ν. Κεραμέως,  προβλέπει ότι θα δίνονται μόνο μόρια σε εκπαιδευτικούς που θα αξιολογούνται θετικά  και δεν προβλέπεται καμία προωθημένη μισθολογική εξέλιξη, όπως συμβαίνει εδώ και 6 χρόνια με τους υπόλοιπους Δ.Υ.

Συγκεκριμένα ο νόμος Κεραμέως 4823/2021 στο άρθρο 78 παρ.4 προβλέπει ότι:

Το αποτέλεσμα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού ή του μέλους του Ε.Ε.Π. λαμβάνεται υπόψη στις διαδικασίες επιλογής για θέσεις στελεχών της εκπαίδευσης. Το αποτέλεσμα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού ή του μέλους του Ε.Ε.Π. ή του Ε.Β.Π. δύναται να λαμβάνεται υπόψη σε διαδικασίες επιλογής για την ανάθεση επιμορφωτικού ή άλλου επιστημονικού-εκπαιδευτικού έργου”.

Με απλά λόγια δεν προβλέπεται φράγκο, εκτός από κάποια μόρια “φούσκες”, που για τους περισσότερους εκπαιδευτικούς θα είναι άχρηστα, εκτός αν όλοι θέλουν να γίνουν στελέχη εκπαίδευσης, πράγμα αδύνατο.

Αξιολόγηση με μόρια μόνο για τα υποψήφια στελέχη εκπαίδευσης και για τη δόξα για τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς

Την πρόθεση να αξιολογούνται οι εκπαιδευτικοί για τη δόξα και τα μόρια, το έχει επιβεβαιώσει  η ίδια η υπουργός Παιδείας  λέγοντας ότι:  “Όποιος αξιολογείται θετικά θα παίρνει μόρια  σε περίπτωση που θέλει να γίνει διευθυντής σχολείου, διευθυντής εκπαίδευσης και γενικά να πάρει κάποια θέση ευθύνης και σε περίπτωση μη θετικής αξιολόγησης προβλέπεται υποχρεωτική επιμόρφωση

Η έκθεση διαβούλευσης του νομοσχεδίου ( Ν. 4354/2015) για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, επιχειρώντας να  απαντήσει  σε σχετικά σχόλια που διατυπώθηκαν από εκπαιδευτικούς στη διαβούλευση,  τα ρίχνει όλα στη φιλοσοφία του νομοσχεδίου, με τον παρακάτω τρόπο:

Τα ζητήματα τα οποία τέθηκαν για “την ανάγκη παροχής αυξημένων απολαβών αναλόγως των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης υπέρ εκείνων που διακρίνονται στην αξιολογική διαδικασία και το έργο τους κατατάσσεται ως «εξαιρετικό» ή ως «πολύ καλό» ή και την αναστολή της περαιτέρω μισθολογικής εξέλιξης των εκπαιδευτικών, των οποίων το έργο αξιολογείται ως «ικανοποιητικό» ή «μη ικανοποιητικό» ..

Η αναφορά Διοικητικής Αρχής στο Υπουργείο Παιδείας για οικονομική υποβάθμιση των εκπαιδευτικών

Σε έκθεσή της (2018) , η Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.  τονίζει ιδιαίτερα τα οικονομικά προβλήματα του κλάδου των εκπαιδευτικών. Αν θέλετε μπορείτε να κατεβάσετε εδώ  και την πιο πρόσφατη έκθεση της Ε.Ε. ( πριν 4 ημέρες δημοσιεύτηκε) με τους μισθούς των εκπαιδευτικών της Ε.Ε.

Στην έκθεσή της  η Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε, δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, τονίζοντας  τη συστηματική οικονομική υποβάθμιση των εκπαιδευτικών και προτείνει στο ΥΠΑΙΘ  τι πρέπει να κάνει για να βελτιωθεί η κατάσταση στην εκπαίδευση, αναφέροντας μεταξύ άλλων:

Επιβάλλεται να αναφερθεί ότι στη χώρα μας αρνητικό παράγοντα στην διαδικασία επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών και, ως εκ τούτου, στην ανάπτυξη πρωτοβουλιών και στην υλοποίηση δράσεων μετασχηματιστικού χαρακτήρα στο Ελληνικό σχολείο αποτελεί και η συστηματική υποβάθμιση του κύρους του εκπαιδευτικού επαγγέλματος κατά τις τελευταίες δεκαετίες.

Αυτό συμβαίνει τόσο με ευθύνη της πολιτείας, όσο και της κοινωνίας και εκφράζεται με ποικιλία τρόπων.

Ενδεικτικά αναφέρουμε:

  • Τη συστηματική οικονομική υποβάθμιση του κλάδου.
  • Την απουσία συστηματικών επιμορφωτικών δράσεων από την πολιτεία.
  • Την έλλειψη κινήτρων για διαρκή βελτίωση και δια βίου μάθηση.
  • Την έλλειψη εμπιστοσύνης προς τους εκπαιδευτικούς, για παράδειγμα στον βαθμό πρόσβασης στις Πανελλαδικές προσμετρά ελάχιστα ή καθόλου η αξιολόγηση των διδασκόντων (βαθμοί τετραμήνων), παρ’ όλη τη στενή αλληλεπίδραση εκπαιδευτικών – μαθητών για διάστημα οκτώ μηνών.
  • Την έλλειψη αυτονομίας στο Σύλλογο Διδασκόντων, για παράδειγμα ακόμη και για την πρόσκληση ειδικού ομιλητή απαιτείται η έγκριση του ΥΠ.Π.Ε.Θ.
  • Τη συχνή άσκηση πολύ ισχυρών πιέσεων από τους γονείς για απόδοση υψηλών βαθμών στα παιδιά τους, παρ’ όλο που οι ζητούμενοι βαθμοί δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές τους γνώσεις και δεξιότητες των μαθητών.

Η πολιτεία θα πρέπει άμεσα να βελτιώσει τη κατάσταση στον τομέα αυτό, ώστε να δημιουργηθούν καλύτερες προϋποθέσεις για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών στη χώρα μας.

Πηγή: fresh-education.gr

Όλες οι Ειδήσεις και τα Τελευταία Νέα για την Εκπαίδευση στο edweek.gr

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο Instagram
Ακολούθησέ μας στο Twitter
Μπες στην ομάδα μας στο Viber
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μοιράσου το άρθρο μας

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.