Εκτός Πανεπιστημίων το 1/3 των υποψηφίων λόγω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής

Οι Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών (ΣΥΝΕΚ) εξέδωσε ανακοίνωση για την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής καθώς επίσης και για το ποσοστό των μαθητών που έμειναν εκτός ΑΕΙ λόγω Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ).

Η πολιτική της ΝΔ στην εκπαίδευση εφαρμόζει τεχνητούς «κόφτες»

Η εκπαιδευτική πολιτική της ΝΔ οδηγεί για τρίτη συνεχή χρονιά πάνω από το 1/3 τωνυποψηφίων εκτός της δημόσιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας 32.255 υποψήφιοι (ΓΕΛ, ΕΠΑΛ και επιλογή 10%) «κόβονται» από την Ανώτατη Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση, στο σύνολο των 88.570 υποψηφίων (73.220 από τα ΓΕΛ και 15.350 από τα ΕΠΑΛ). Συγκεκριμένα, λόγω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) δεν μπόρεσαν καθόλου να συμπληρώσουν μηχανογραφικό 20.493 υποψήφιοι/ες από τα ΓΕΛ και 5.998 από τα ΕΠΑΛ.

Επιπλέον στρεβλώσεις δημιουργούνται με την ασυνάφεια που υπάρχει ανάμεσα στα
μόρια των υποψηφίων (τα οποία υπολογίζονται με τους συντελεστές βαρύτητας των
μαθημάτων) και την ΕΒΕ η (οποία υπολογίζεται με τον Μ.Ο. των βαθμολογιών), καθώς
εμφανίζονται περιπτώσεις υποψηφίων με μόρια που θα τους «έβαζαν» σε μια σχολή, αλλά
κόβονται από την ΕΒΕ λόγω Μ.Ο. Οι στρεβλώσεις αυτές είναι ακόμα πιο οφθαλμοφανείς
στις περιπτώσεις σχολών που απαιτούν ειδικό μάθημα, όπου υποψήφιοι με πλήθος
μορίων πάνω από τη βάση, δεν πιάνουν την ειδική βάση στο μάθημα και κόβονται.

Η ουσία είναι ότι η πολιτική της ΝΔ στην εκπαίδευση εφαρμόζει τεχνητούς «κόφτες» με μοναδικό σκοπό να περιορίσει την εισαγωγή στη δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση και να οδηγήσει πλήθος αποφοίτων στα ιδιωτικά κολέγια.

Ιδιωτικά κολέγια

Εγκαίρως η ΝΔ φρόντισε να νομοθετήσει της ισοτίμηση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των δημόσιων πανεπιστημίων με τα ιδιωτικά κολέγια κερδοσκοπικού χαρακτήρα, παρόλο που τα τελευταία παρέχουν χαμηλής ποιότητας εκπαίδευση όπως αποδεικνύεται στις διεθνείς αξιολογήσεις, σε αντίθεση με τα δημόσια πανεπιστήμια της χώρας που βρίσκονται στις υψηλότερες θέσεις. Τώρα σχεδιάζεται η αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος η οποία θα βάλει τέλος στο δικαίωμα των ανθρώπων για δημόσια δωρεάν εκπαίδευση. Την ίδια στιγμή πανεπιστημιακές σχολές μαραζώνουν, καθώς δεν συμπληρώνονται οι θέσεις των εισακτέων. Αυτό οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στο «κλείσιμό» τους, για να έρθουν στη συνέχεια να καλύψουν το κενό τα ιδιωτικά
πανεπιστήμια-κολέγια.

Όποιος έχει χρήματα σπουδάζει

Κοινωνικοί αποκλεισμοί

Η πολιτική αυτή δεν έχει κανένα όφελος για την ελληνική κοινωνία και το παραγωγικό της δυναμικό, καθώς οδηγεί σε εκπαιδευτικό αποκλεισμό τα παιδιά των οικογενειών με χαμηλό και μεσαίο εισόδημα (την πλειοψηφία δηλαδή). Όποιος έχει χρήματα σπουδάζει. Οι υπόλοιποι προορίζονται για φτηνό ανειδίκευτο ή χαμηλής ειδίκευσης εργατικό δυναμικό, ευάλωτο στην ανεργία και τις μεταβολές της αγοράς εργασίας, και χωρίς εργασιακά δικαιώματα. Εξάλλου όλες οι έρευνες που εστιάζουν σε αυτά τα μοντέλα εκπαίδευσης δείχνουν την ανάλογη σχέση της πρόσβασης σε σπουδές τριτοβάθμιας με το εισόδημα των οικογενειών των νέων ανθρώπων. Μάλιστα σε χώρες όπως οι ΗΠΑ και το Ην. Βασίλειο οι φοιτητές/τριες αναγκάζονται να καταφύγουν σε φοιτητικά δάνεια που τους δεσμεύουν για πολλά χρόνια μετά την αποφοίτησή τους.

Ευρωπαϊκοί στόχοι

Για την ιστορία δε, να πούμε ότι μόνο σε δύο δείκτες σχετικούς με την εκπαίδευση η Ελλάδα έχει φτάσει τους ευρωπαϊκούς στόχους: στη χαμηλή σχολική διαρροή και τον αριθμό αποφοίτων στην τριτοβάθμια. Απ'ό,τι φαίνεται όμως η ΝΔ έχει θέσει ως προτεραιότητά της να μειώσει τον αριθμό αποφοίτων από την τρτοβάθμια, θεωρώντας μειονέκτημα για τη χώρα τη μόρφωση και την εξειδίκευση, και προορίζοντας το εργατικό της δυναμικό για χαμηλές και υποαμειβόμενες θέσεις εργασίας.

Ακραία φτωχοποίηση

Το τραγικό είναι ότι αυτή η πολιτική των εκπαιδευτικών αποκλεισμών -με τη νομοθέτηση των voucher- θα αφορά πλεόν την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, επιδεινώνοντας την ήδη αυξανόμενη φτωχοποίηση των μεγαλύτερων στρωμάτων του πληθυσμού.

Οι εκπαιδευτικοί και η κοινωνία πρέπει να αντισταθούμε σε αυτην την πολιτική των
κοινωνικών ανισοτήτων, που παγιώνονται επικίνδυνα δεσμεύοντας το μέλλον των νέων.

Η Γραμματεία των ΣΥΝΕΚ

Όλες οι Ειδήσεις και τα Τελευταία Νέα για την Εκπαίδευση στο edweek.gr

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο Instagram
Ακολούθησέ μας στο Twitter
Μπες στην ομάδα μας στο Viber
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μοιράσου το άρθρο μας

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.