Δ. Μιχαηλίδου: Έτσι θα αντιμετωπίσουμε τις ελλείψεις εκπαιδευτικών στα σχολεία

Στην επίκαιρη ερώτηση της κα Αθηνάς Λινού τομεάρχου Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ προς τον Υπουργό Παιδείας, με θέμα: “Άμεση ανάγκη κάλυψης των κενών θέσεων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης”, απάντησε η Υφυπουργός Παιδείας κα Δόμνα – Μαρία Μιχαηλίδου.

Δόμνα Μιχαηλίδου: Διορισμοί εκπαιδευτικών και καταγραφή κενών κεντρικά

Στην ερώτηση της κας Λινού «ποια μέτρα σκοπεύει να πάρει ο Υπουργός προκειμένου από το επόμενο σχολικό έτος, να γίνονται έγκαιρα οι διορισμοί εκπαιδευτικών και να μην επαναλαμβάνεται το φαινόμενο των εκπαιδευτικών κενών», η κα Μιχαηλίδου απάντησε  ως εξής:

«Αυτό μπορεί να έχει δύο λύσεις σε δύο αν θέλετε πλαίσια.

Το ένα αφορά στην στελέχωση των σχολείων μας και πόσους παραπάνω μόνιμους διορισμούς κάνουμε στα σχολεία μας, έτσι ώστε να έχουμε αυτό που όλοι χρειαζόμαστε -και εδώ συμφωνούμε σε αυτό-, δηλαδή μόνιμους εκπαιδευτικούς στα σχολεία μας, μόνιμους διορισμούς στα σχολεία μας, όπου εκεί έχουμε αρχίσει με σωστούς ρυθμούς από το 2020 από εκεί που δέκα χρόνια δεν είχε γίνει ένας διορισμός, έχουν γίνει πάνω από 28,5 χιλιάδες διορισμοί, 4 εκ των οποίων έγιναν φέτος. Εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Και αυτοί οι διορισμοί δεν μας φθάνουν. Η αρχή όμως, έχει γίνει και έχουμε δείξει ότι το κατανοούμε στο επίπεδο αυτό.

Το δεύτερο έχει να κάνει με την ταχύτητα βάσει της οποίας ανταποκρίνεται το υπουργείο στις υπηρεσιακές μεταβολές.

Εδώ πέρα είναι δύο οι άξονες.

Ο πρώτος αφορά αμιγώς τις υπηρεσιακές μεταβολές, οι οποίες φέτος ξεκίνησαν νωρίτερα από το οτιδήποτε.

Ο δεύτερος και πολύ σημαντικός πάνω στον οποίο έρχεται η μεταρρύθμιση μας, έτσι ώστε όπως είπατε, να ξέρουμε τα κενά τουλάχιστον σε μεγάλο βαθμό και να φτάνουμε σε δεύτερη φάση τον Σεπτέμβριο και όχι σε τρίτη το Νοέμβριο εκ των προτέρων.

Αντιστρέφουμε λοιπόν, το σύστημα και από εκεί που κάθε διευθυντής σχολικής μονάδας αναφέρει τα κενά σε κάθε διευθυντή πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ο οποίος με τη σειρά του τα περνάει στο Υπουργείο με αποτέλεσμα να τα γνωρίζουμε αυτά μία ή δυο εβδομάδες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, αυτό το πράγμα να γίνεται αντίστροφα, δηλαδή να καταγράφονται από το Υπουργείο  στην Άνοιξη της προηγούμενης χρονιάς με πολύ μεγάλο βαθμό εμπιστοσύνης και η όποια απόκλιση υπάρχει στην αρχή της σχολικής χρονιάς.

Πάντα θα υπάρχουν αποκλίσεις. Υπάρχουν εκπαιδευτικοί, οι οποίοι δεν αναλαμβάνουν εκείνη τη στιγμή, υπάρχουν εκπαιδευτικοί με ανάγκες, υπάρχουν εκπαιδευτικοί οι οποίοι έχουν κάποια αρρώστια, υπάρχουν εκπαιδευτικοί, οι οποίοι έχουν κάποια εγκυμοσύνη».

Σχολεία: Πόσες προσλήψεις αναπληρωτών και μελών ΕΕΠ/ΕΒΠ έγιναν έως σήμερα 8/11/2023

Δόμνα Μιχαηλίδου στη Βουλή: «Στο Γενικό σύνολο εκπαιδευτικών, τρεις χιλιάδες κενά στα σχολεία είναι πολλά;»

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης η  κα Λινού επισήμανε πως η προσεχής Δευτέρα θα είναι η 41η μέρα εκπαίδευσης και παρά τις τρεις περιόδους νέων προσλήψεων υπάρχουν ακόμα κενά τριών χιλιάδων (3.000), περίπου, εκπαιδευτικών

Η κα Μιχαηλίδου απάντησε πως “στις τρεις χιλιάδες (3.000), αν τις υπολογίσουμε με βάση το σύνολο του εκπαιδευτικού σώματος για πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια -που ξεπερνά τις εκατόν τριάντα χιλιάδες (130.000) εκπαιδευτικούς- είμαστε στο 2%, δηλαδή την 1η Νοεμβρίου 2% των εκπαιδευτικών δεν είναι στα σχολεία μαζί με τα παιδιά μας. Είναι ένα ποσοστό πολύ μεγάλο; Δεν είναι. Είναι ένα ποσοστό που μας νοιάζει, όμως, γιατί όπως το είπατε και εσείς κάθε ώρα στην οποία τα παιδιά δεν έχουν έναν εκπαιδευτικό δίπλα τους, είναι ένα κρίμα, είναι μια μεγάλη αγωνία για το ίδιο το παιδί, την οικογένεια του, αλλά και βέβαια εμάς ως Υπουργείο αρμόδιο για τα εκπαιδευτικά ζητήματα στη χώρα.

Τι είπε για την Παράλληλη στήριξη

Η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ αναφερόμενη στα της Παράλληλης Στήριξης ανέφερε πως:

Οι αιτήσεις για παράλληλη στήριξη για παιδιά με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, μόλις πριν πέντε χρόνια για την εκπαιδευτική χρονιά, δηλαδή 2018-2019 ήταν στις 7,5 χιλιάδες. Πέντε χρόνια μετά έχει υπερτριπλασιαστεί και είμαστε στις 20 χιλιάδες. Αυτό από τη μια είναι μια θετική εξέλιξη, διότι σημαίνει ότι ναι, μπορεί δυστυχώς να έχουν αυξηθεί οι ανάγκες των παιδιών αλλά από την άλλη δεν μπορεί μόνο να έχουν αυξηθεί, σημαίνει ότι έχει αυξηθεί και η εγρήγορση των γονέων και των οικογενειών ότι δεν υπάρχουν όσα στερεότυπα υπήρχαν στο παρελθόν και άρα ζητείται για το παιδί η βοήθεια η οποία μπορεί να του παρέχεται. Από την άλλη δημιουργεί μια αυξανόμενη ζήτηση για εκπαιδευτικούς, τους οποίους το σύστημα δεν γνωρίζει εκ των προτέρων, καθότι η ανάγκη αυτή προκύπτει από τα ΚΕΔΑΣΥ με γνωματεύσεις καινούργιες κάθε χρόνο και μάλιστα γνωματεύσεις εν μέσω της χρονιάς, οι οποίες δίνονται”.

Όλες οι Ειδήσεις και τα Τελευταία Νέα για την Εκπαίδευση στο edweek.gr

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο Instagram
Ακολούθησέ μας στο Twitter
Μπες στην ομάδα μας στο Viber
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μοιράσου το άρθρο μας

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.