Αξιολόγηση σχολείων: Συντονιστές βαθμολογητές δύο ταχυτήτων!

Αξιολόγηση σχολείων: Μπήκαν από ό,τι φαίνεται οι πρώτες βαθμολογίες στα σχολεία από τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου στο πλαίσιο της εξωτερικής αξιολόγησης.

Θυμίζουμε ότι μέχρι 20 Ιουλίου όλοι οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου θα έχουν αναρτήσει τις αξιολογήσεις τους στην πλατφόρμα του ΙΕΠ.

Αν επαληθευτούν οι ασφαλείς πληροφορίες του fresh-education.gr τότε η υπουργός Παιδείας ή θα πρέπει να αισθάνεται αμήχανα ή να πανηγυρίζει!

Τι μας λέει λοιπόν το fresh-education;

Ουσιαστικά λέει ότι θα σαρώσουν την “αριστεία” τα σχολεία στη βαθμολογία αφού η γενική τάση, όπως διαμορφώνεται από τις εκθέσεις εξωτερικής αξιολόγησης που λαμβάνουν ήδη τα σχολεία, είναι ότι αυτά βαθμολογούνται με 10, 9 και σε κάποιες περιπτώσεις με 8 (δεκάβαθμη κλίμακα). Σχολεία που κατάθεσαν ενιαία κείμενα δεν είναι δεδομένο ότι παίρνουν 8, δηλαδή μπορεί να πάρουν και 9 ή και 10!

Οι πρώτες λοιπόν βαθμολογίες των σχολείων δείχνουν ότι οι Συντονιστές εκπαιδευτικού έργου δε θέλουν να βρεθούν οι ίδιοι σε αδιέξοδα που δημιουργήθηκαν από τη θεσμοθέτηση έως την εφαρμογή της συγκεκριμένης αξιολόγησης, γνωρίζουν καλά τις σχολικές τους μονάδες αλλά και ότι αντιλαμβάνονται πλήρως τις δυσκολίες που βίωσαν οι εκπαιδευτικοί τη σχολική χρονιά που πέρασε.

Αυτή η εκτίμηση έτσι όπως καταγράφεται θα αποτελέσει άραγε κοινό τόπο όλων των ΠΕΚΕΣ ή θα υπάρξουν διαφοροποιήσεις;

Το νόμισμα πάντα έχει και άλλη πλευρά. Θεωρούμε αδύνατο σε ορισμένα ΠΕΚΕΣ να μην υπήρξαν “σκληροπυρηνικές φωνές” που επιθυμούσαν διακαώς, αυστηρή βαθμολογία – αξιολόγηση στα σχολεία και ιδιαίτερα σε όσα κατέθεσαν τα ενιαία κείμενα της ΔΟΕ.

Συντονιστές αξιολογητές – βαθμολογητές 2 ταχυτήτων

Ουσιαστικά θα έχουμε συντονιστές αξιολογητές – βαθμολογητές δύο (2) ταχυτήτων;

1. Αυτούς που μέχρι χθες χαρακτήριζαν τα ενιαία κείμενα – αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων ως «μη σύννομα» και «μη γενόμενα», που τροποποίησαν τα αρχικά τους σχόλια ανατροφοδότησης μετά από εντολή ΥΠΑΙΘ και επιθυμούν αυστηρές βαθμολογίες; και

2. Αυτούς που αντιλαμβανόμενοι τις δυσκολίες των εκπαιδευτικών και τις αντίξοες συνθήκες που δημιούργησε όλο αυτό το κλίμα των δικαστικών αγωγών, των αναβολών, των παλινωδιών, των εντάσεων, των απειλών, των πιέσεων και των ποινών, θα βαθμολογήσουν τα σχολεία με “καλούς” βαθμούς”;

Πιθανότατα ναι και αυτό θα οφείλεται στο γεγονός ότι δεν υπήρχαν στην Υ.Α. του υπουργείου Παιδείας συγκεκριμένα και σαφή κριτήρια εξέτασης των αξόνων.

Ας μας απαντήσουν τελικά σε ποιο θεωρητικό και μεθοδολογικό μοντέλο βασίστηκε η πολυπόθητη αξιολόγηση της σχολικής μονάδας;

Ας το ξεκαθαρίσουμε το θέμα!

Η αξιολόγηση πέρασε; Τα σχολεία ανταποκρίθηκαν; Θα σαρώσουν απ’ ότι φαίνεται την αριστεία στη βαθμολογία των συντονιστών εκτός ελαχίστων περιπτώσεων;

Θυμίζουμε ότι μόλις ένα ποσοστό 0,8%, δηλαδή σε 114 σχολεία από το σύνολο των 13.000 της Επικράτειας δεν υπήρξε αξιολόγηση και υπήρξαν κυρώσεις στους 34 τελικά ανυπάκουους διευθυντές σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο.

Τα “φασόν κείμενα ” της ΔΟΕ, όχι μόνο δεν ενόχλησαν τελικά το Υπουργείο Παιδείας, αλλά όσα σχολεία τα κατέθεσαν θεωρείται ότι συμμετέχουν κανονικά στην αξιολόγηση – βαθμολόγηση αφού μάλιστα το fresh-education μας προϊδεάζει ότι δεν είναι δεδομένο το οχτάρι (8), δηλαδή μπορεί να πάρουν και εννιά (9) ή και δέκα (10).

Θρίαμβος Κεραμέως η αριστεία ή αμηχανία και συμβιβασμός;

Απαίτηση της κοινωνίας η αξιολόγηση, σύμφωνα με την κυρία Κεραμέως.

«Η ίδια η κοινωνία όχι απλά ζητά, αλλά απαιτεί αξιολόγηση και η απαίτηση γίνεται πράξη».

Ο σκοπός επετεύχθη!

Σκοπός της εσωτερικής αξιολόγησης που πραγματοποιήθηκε ήταν η βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου στη σχολική μονάδα.

Στη διαδικασία ενεπλάκη το σύνολο των εκπαιδευτικών των σχολείων, καταγράφηκε η υφιστάμενη κατάσταση, εντοπίστηκαν τα θετικά σημεία, οι αδυναμίες, οι ανάγκες αλλά και τα περιθώρια βελτίωσης των βασικών λειτουργιών της σχολικής μονάδας δηλαδή της παιδαγωγικής και μαθησιακής λειτουργίας, της διοικητικής λειτουργίας, και της λειτουργίας της ως επαγγελματικής κοινότητας μάθησης.

Μην ξεχνάμε ότι εξαιρέθηκαν από την αξιολόγηση των σχολείων δείκτες όπως υλικοτεχνική υποδομή, επάρκεια και καταλληλόλητα σχολικών χώρων, σχολικού εξοπλισμού, επάρκεια οικονομικών πόρων, γεγονός που δυσχέραινε την όλη διαδικασία και στένεψε τα περιθώρια.

Όλα όμως δείχνουν ότι οι εκπαιδευτικοί των δημόσιων σχολείων, η επαγγελματική ομάδα της χώρας που διαθέτει τα περισσότερα τυπικά προσόντα, τα κατάφεραν πολύ καλά και στην αξιολόγηση διαψεύδοντας όχι μόνο τις κασάνδρες αλλά και όσους τους έδειχναν με το δάχτυλο ως υπεύθυνους για τα προβλήματα της εκπαίδευσης.

Ο σκοπός επετεύχθη αφού αναμένεται να σαρώσουν την “αριστεία” τα σχολεία στη αξιολογητική βαθμολογία!

Αλήθεια, πόση αξιοπιστία και εγκυρότητα είχε τελικά η «αξιολόγηση» που πραγματοποιήθηκε;

Πόσοι αξιολογητές – βαθμολογητές επισκεφτηκαν άραγε επαρκώς όλα τα σχολεία ευθύνης τους, διαπίστωσαν, ιδίοις όμμασι, πώς έγιναν αυτοί οι σχεδιασμοί, αν πραγματοποιήθηκαν, αν ωραιοποιήθηκαν, αν όλοι αυτοί οι εκπαιδευτικοί που δηλώνονται ότι συμμετείχαν πράγματι συμμετείχαν κτλ.

Πόσοι εκπαιδευτικοί αναγκάστηκαν να εφεύρουν δράσεις, έστω και προσχηματικές, ώστε να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των δεικτών; Το αποτέλεσμα, μετράει, αφού το μόνο που αξιολογείται είναι ό,τι γράφεται στην πλατφόρμα.

Πόσοι συντονιστές εκπαιδευτικού έργου έκαναν αυτήν την αξιολόγηση – βαθμολόγηση αναγκαστικά και διεκπεραιωτικά, χωρίς να πιστεύουν ιδιαίτερα αυτά που έγραψαν;

Φυσικά και δε θα μάθουμε ποτέ!

Ένα είναι σίγουρο. Η κυρία Κεραμέως αποδείχθηκε συνεπής στις προεκλογικές δεσμεύσεις του κόμματος της. Κατάφερε, με όποια μέσα χρησιμοποίησε (νομικά, διοικητικά, δικαστικά) να πραγματοποιηθεί η «πολυπόθητη» αξιολόγηση των σχολικών μονάδων.

«Η αξιολόγηση είναι ένα εξαιρετικά πολύτιμο εργαλείο για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, για την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου, για την ανέλιξη των εκπαιδευτικών μας. Ένα πολύτιμο εργαλείο που εφαρμόζεται σχεδόν παντού στην Ευρώπη και αποτελεί απαίτηση της κοινωνίας μας. Ήταν θεμελιώδης προεκλογική μας δέσμευση που γίνεται πράξη. Αυτή τη στιγμή, πάνω από το 99,5% των σχολείων της χώρας έχει προχωρήσει στην αξιολόγηση σχολικής μονάδας και εκπαιδευτικού έργου, για πρώτη φορά καθολικά».

Το ερώτημα

Αν τελικά ισχύσει η αριστεία στη βαθμολογία των σχολείων, τι θα κάνετε χωρίς βαρβάρους κυρία Κεραμέως;

Όλες οι Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, τα Τελευταία Νέα  και η Επικαιρότητα, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο Instagram
Ακολούθησέ μας στο Twitter
Μπες στην ομάδα μας στο Viber
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μοιράσου το άρθρο μας

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.