Τα Μαθηματικά στο Νηπιαγωγείο: Κατακτώντας την έννοια του αριθμού

Η έννοια του αριθμού εμφανίστηκε πολύ νωρίς στην ιστορία της ανθρωπότητας και εισάγεται , διδακτικά,  νωρίς στα παιδιά. Ωστόσο για την εισαγωγή αυτή, δεν είναι αρκετό να επιδιώκουμε να μάθουν τα παιδιά να «μετρούν». Επιδιώκουμε να αντιληφθούν τα παιδιά την έννοια του αριθμού, τα σύμβολα που χρησιμοποιούμε, όπως και τις σχέσεις που συνδέουν τους αριθμούς. Τα παιδιά συνδέουν τους αριθμούς με την ποσότητα και αποδίδουν το νόημα αυτό με αυθαίρετες και στη συνέχεια συμβατικές μορφές συμβόλων. Οι παραστάσεις αυτές βοηθούν τα παιδιά να αποκτήσουν ισχυρές αναπαραστάσεις για τους αριθμούς και τις μεταξύ τους σχέσεις. Ο συμβολισμός τους με τα συμβατικά σύμβολα και η τοποθέτηση πάνω στην αριθμητική ευθεία βοηθάει τα παιδιά να οικοδομήσουν τις αριθμητικές έννοιες, να σταθεροποιήσουν τις μεταξύ τους σχέσεις και να τις διατάξουν.

Ένα υποστηρικτικό πλαίσιο μάθησης για την οικοδόμηση της έννοιας του αριθμού μπορεί να περιέχει τα ακόλουθα:
1. Δραστηριότητες αρίθμησης (προφορικό απαγγελία των αριθμών).
2. Δραστηριότητες απαρίθμησης (συνήθως μέχρι το 10) όπου τα παιδιά:

  • Συγκρίνουν ποσότητες.
  • Συνδέουν ποσότητα και ονομασία.
  • Συνδέουν αριθμό και ονομασία.
  • Συνδέουν αριθμούς με διαφορετικά τυπογραφικά στοιχειά, γραφή αριθμών.
  • Συνδέουν αριθμούς με ποσότητες.

3. Δραστηριότητες για την κατάκτηση της έννοιας της διαδοχής
4. Δραστηριότητες διατήρησης του αριθμού.
5. Άτυπες προσθέσεις και αφαιρέσεις.

  • Μαθηματικά Γ Μέρος [Δραστηριότητες ομάδων εργασίας, Εποπτικό υλικό ψυχοκινητικών παιχνιδιών]

– Ελένη Μοσχοβάκη, Σχολική Σύμβουλος

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.