Μητσοτάκης: Η επένδυση στην Παιδεία αποτελεί όρο εθνικής επιβίωσης

Στη Βουλή μίλησε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης στη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου για την Αναβάθμιση του Σχολείου.

Ο Πρωθυπουργός αναφέρθηκε στο νομοσχέδιο για την παιδεία και ευχαρίστησε τους εκπαιδευτικούς για την στάση τους την περίοδο του κορωνοϊού στα σχολεία και στα πανεπιστήμια σχολιάζοντας ότι λειτούργησαν όλοι με ζήλο και με ωριμότητα.

Αναφερόμενος στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση είπε ότι αποτελεί ένα εξαιρετικά χρήσιμο συμπληρωματικό εργαλείο. «Η πανδημία δημιούργησε μια παρακαταθήκη γνώσης αλλά και γνωστικού αντικειμένου πάνω στην οποία πρέπει να την χτίσουμε για να δυναμώσουμε κι άλλο την εξ αποστάσεως εκπαίδευση είτε μιλάμε για την συμπληρωματική επιμόρφωση μαθητών και φοιτητών είτε μιλάμε για την ουσιαστική επιμόρφωση των δασκάλων και των καθηγητών», είπε και τόνισε ότι η επένδυση στην παιδεία αποτελεί όρο εθνικής επιβίωσης.

Σύμφωνα με τον κ. Μητσοτάκη η πανδημία απέδειξε ότι δεν υπάρχει αποτελεσματικό κράτος χωρίς οι αποφάσεις να εδράζονται στην επιστημονική γνώση. «Θέλουμε ένα σύστημα εκπαίδευση υψηλών προσδοκιών και υψηλών απαιτήσεων», είπε.

Παράλληλα, ο κ. Μητσοτάκης παρατήρησε ότι η επιδημία του κορωνοϊού καθυστέρησε την εισαγωγή του ν/σ στη Βουλή, αλλά δεν εμπόδισε τον διάλογο με τους φορείς και τη δημόσια διαβούλευση. «Παρά τις ρητορικές εξάρσεις περί δημοκρατίας σε καραντίνα, ο κοινοβουλευτισμός λειτούργησε και λειτουργεί», σχολίασε ο πρωθυπουργός.

«Αναρωτιέμαι αν υπάρχει ουσιαστική διαφορετική άποψη για το πώς πρέπει να αναμορφώσουμε το [σχολικό] πρόγραμμα για παιδιά που θα μπουν στην Α’ δημοτικού το 2020 και θα ολοκληρώσουν τον 12ετή κύκλο εκπαίδευσης το 2032», δήλωσε ο κ. Μητσοτάκης.

Σχετικά με τη διδασκαλία ξένης γλώσσας στο νηπιαγωγείο είπε ότι άκουσε τα επιχειρήματα «που στην καλύτερη περίπτωση θα χαρακτηρίσω παντελώς ανυπόστατα». «Δεν γνωρίζουμε σε αυτή την αίθουσα ότι ο εγκέφαλος των παιδιών και η δυνατότητα μάθησης αναπτύσσεται σε πολύ μικρή ηλικία;», διερωτήθηκε.

«Δεν καταλαβαίνω γιατί το σχολείο να μη διδάσκει και ήθος, δηλαδή δικαιώματα και υποχρεώσεις;», είπε σχετικά με τις αντιδράσεις για το ζήτημα της αναγραφής της διαγωγής στον τίτλο σπουδών.

Όσον αφορά στα πρότυπα σχολεία είπε ότι δίνουν τη δυνατότητα σε μαθητές με ιδιαίτερες δεξιότητες να ανταγωνιστούν άλλα παιδιά με ιδιαίτερες δεξιότητες. «Γιατί τα παιδιά αυτά να μην έχουν σήμερα τη δυνατότητα να πάνε σε ένα πρότυπο σχολείο, μαζί με άλλα παιδιά που έχουν αντίστοιχες δυνατότητες;», διερωτήθηκε και τόνισε ότι το πειραματικό σχολείο κάνει κάτι διαφορετικό.

«Εξακολουθώ να μην αντιλαμβάνομαι αυτή την επιμονή για μη ενίσχυση των πρότυπων σχολειών. Εκτός αν το πρόβλημα είναι η αξιολόγηση. Γιατί, ναι, θα έχουν αυξημένη αξιολόγηση. Πόσο μεγάλος μπορεί να είναι ο φόβος σας για την αξιολόγηση;», συνέχισε ο πρωθυπουργός.

Για την τριτοβάθμια εκπαίδευση είπε ότι σήμερα οι μεταρρυθμίσεις μας πλαισιώνονται με τον εκσυγχρονισμό της εκλογής των διοικήσεων των πανεπιστημίων, του πλαισίου μετεγγραφών φοιτητών. «Γιατί είναι κακό σήμερα να έχουμε περισσότερες φοιτητικές εστίες για τα περιφερειακά πανεπιστήμια, για δωρεάν στέγαση, ώστε να μην έχουμε πολλές μετεγγραφές;», είπε επίσης.

Παράλληλα, σημείωσε την επιθυμία προσέλκυσης στην Ελλάδα ξένων φοιτητών που θα πληρώνουν δίδακτρα.

Καταλήγοντας ο πρωθυπουργός διάβασε από το βήμα της Βουλής λόγια του Αλέξανδρου Δελμούζου από το 1925 σύμφωνα με τα οποία «Το σχολείο έχει την πεποίθηση πως όταν ο απόφοιτός του βγει στην κοινωνία δεν θα λειτουργεί εναντίον της ολότητας, σε όποια κοινωνική τάξη κι αν ανήκει». «Δεν θα άλλαζα ούτε μια τελεία», σχολίασε σχετικά.

 

  • Πηγή: iefimerida.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.