Έρευνα σοκ | Δυνατότητα 4 στους 10 μαθητές να μη φοιτούν σε πολυπληθή τμήματα

Μελέτη Κέντρου Μελετών και Τεκμηρίωσης της ΟΛΜΕ: 4 στους 10 μαθητές δεν θα φοιτούσαν σε πολυπληθή τμήματα αν το ΥΠΑΙΘ αξιοποιoύσε τις κενές αίθουσες.

Με λίγα λόγια

Αν το ΥΠΑΙΘ είχε εκπονήσει ένα σχέδιο ώστε να αξιοποιήσει και μόνο τις κενές αίθουσες που υπάρχουν στα σχολεία, 4 στους 10 μαθητές δε θα φοιτούσαν πλέον σε πολυπληθή και κυρίως σε υπερμεγέθη τμήματα. Μια τέτοια λύση, αν είχε δρομολογηθεί νωρίς, θα μπορούσε να αποτελέσει το πρώτο μέρος μιας ευρύτερης διαδικασίας που θα είχε σαν στόχο το όριο των 15 μαθητών ανά τμήμα για μεγαλύτερη υγειονομική ασφάλεια για τη σχολική κοινότητα και κατ’ επέκταση και για την κοινωνία στο σύνολό της. Επίσης, θα μείωνε σημαντικά τις πιθανότητες μιας εκ νέου αναστολής της λειτουργίας των σχολείων και των επιπτώσεών της στον μαθητικό πληθυσμό. 

Αναλυτικά:

Τα πρώτα στοιχεία της έρευνας

Σύμφωνα με αυτά, δεν ευσταθεί  και είναι έωλο καταρχάς το στοιχείο ότι ο μέσος αριθμός μαθητών ανά τμήμα σε όλη την Ελλάδα είναι 17, με το οποίο το Υπουργείο ενημέρωσε την κοινή γνώμη, γιατί χρησιμοποίησε στατιστικά αποτελέσματα τα οποία διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα.

Η πραγματική εικόνα της κατάστασης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δεν απεικονίζεται από τον μ.ό. των 17 μαθητών, αλλά από τη διάμεσο  (αυτή που είναι μεγαλύτερη ή ίση από το 50% των παρατηρήσεων και μικρότερη ή ίση από το υπόλοιπο 50%) που είναι 22 μαθητές.

Τα πρώτα αποτελέσματα μας δείχνουν ότι πάνω από 9 στους 10 μαθητές συνωστίζονται σε πολυπληθή ή υπερμεγέθη τμήματα όπου είναι αδύνατον να τηρηθούν οι απαραίτητες αποστάσεις μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών.

Συγκεκριμένα:

  • 34% των μαθητών πανελλαδικά φοιτούν σε τμήματα των 16-21 μαθητών
  • στην Αττική το αντίστοιχο ποσοστό είναι 32%
  • 63% των μαθητών πανελλαδικά φοιτούν σε τμήματα των 22-27 μαθητών
  • στην Αττική το ποσοστό ανεβαίνει στο 67%
  • μάλιστα 23% των μαθητών πανελλαδικά (το ¼ του μαθητικού δυναμικού) φοιτούν σε τμήματα των 25-27 μαθητών.
  • στην Αττική το αντίστοιχο ποσοστό είναι 22%.

Από την συνολική εικόνα που μας δίνουν τα παραπάνω στοιχεία, το 96% των μαθητών πανελλαδικά φοιτούν σε τμήματα με πάνω από 17 μαθητές, ενώ στην Αττική το αντίστοιχο ποσοστό είναι 99%.

 

Το κόστος για το διδακτικό προσωπικό

Παράλληλα, περί τα 800.000 ευρώ υπολογίζεται το ημερήσιο κόστος για τη συγκρότηση ολιγομελών τμημάτων (μέχρι 15 μαθητές) στα σχολεία της χώρας, στο πλαίσιο της αντιμετώπισης της διασποράς του κορωνοϊού,Το συγκεκριμένο ποσό, τονίζει η ΟΛΜΕ, απέχει πολύ από τις αναφορές της ηγεσίας του υπ. Παιδείας για ημερήσιο κόστος 10.000.000 ευρώ ημερησίως.

 

Αν το ΥΠΑΙΘ είχε εκπονήσει ένα σχέδιο… 

Σύμφωνα με την έρευνα η έγκαιρη αξιοποίηση των κενών αιθουσών και μόνο θα μπορούσε να μειώσει την ένταση του προβλήματος του συγχρωτισμού κατά 41%, ενώ μέρος των κτιριακών αναγκών θα μπορούσαν να λυθούν με τις εγκαταστάσεις σχολείων που έκλεισαν κατά την προηγούμενη δεκαετία, με τον αριθμό τους να ξεπερνά τα 2.000.

Συμπερασματικά, τονίζεται πως αν το ΥΠΑΙΘ είχε εκπονήσει ένα σχέδιο ώστε να αξιοποιήσει και μόνο τις κενές αίθουσες  που υπάρχουν στα σχολεία, 4 στους 10 μαθητές δεν θα φοιτούσαν πλέον σε πολυπληθή και κυρίως σε υπερμεγέθη  τμήματα.

  • Η έρευνα είναι διαθέσιμη, εδώ.

* Διαβάστε τις Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

Μοιράσου το άρθρο:

          

* Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.