Παιδεία: Γιατί με τόσες μεταρρυθμίσεις δε γίνεται καλύτερη;
..οι χώρες χωρίς συστημικές δυνατότητες διαθέτουν συχνά «εξαιρετική βιτρίνα» και σε πολλές περιπτώσεις λένε «φανφάρες» αλλά έχουν “εγγενή αδυναμία να βάλουν τα πράγματα σε μια σειρά κατά την εφαρμογή” , Michael Fullan
Τι συζητούν οι εκπαιδευτικοί για την Παιδεία και τις μεταρρυθμίσεις
Στην αρχή της σχολικής χρονιάς οι συζητήσεις των εκπαιδευτικών που ξέρουν από μέσα τα σχολεία και όχι από ωραίες εικόνες που πλασάρονται στα κοινωνικά δίκτυα, περιστρέφονται στις νέες μεταρρυθμίσεις που έχουν αποφασιστεί από την εκάστοτε ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Όλες αυτές οι συζητήσεις καταλήγουν στο ότι τίποτα δεν πρόκειται να αλλάξει. Πραγματικά τόσες δεκαετίες η χώρα μας έχει μείνει πίσω σε πολλά. Μα για αυτό άλλωστε κάθε χρόνο γίνονται και “μεταρρυθμίσεις”! Ενδιαφέρον είναι το ότι ποτέ δεν δίνονται αποτελέσματα των μεταρρυθμίσεων από αυτούς που τις έκαναν.
Το 2011 ο Michael Fullan, ακαδημαϊκός με ειδίκευση στις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις και με ενεργό συμμετοχή σε μεταρρυθμιστικές προσπάθειες στις ΗΠΑ, τον Καναδά και την Αυστραλία, κατέγραψε σε ένα κείμενό του* τέσσερις πολιτικές που οδηγούν τις ευρείες εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις σε βέβαιη αποτυχία. Η μία από αυτές τις πολιτικές ίσως δίνει και την απάντηση για το πρόβλημα στη χώρα μας.
Μία από τις λανθασμένες πολιτικές λοιπόν για τον Fullan είναι το να εφαρμόζεις στρατηγικές κατά περίπτωση αντί για καθολικές και συστημικές στρατηγικές. Ο ίδιος επισημαίνει ότι ο όρος συστημικός δεν είναι θεωρητικός αλλά αναφέρεται περισσότερο στο καθημερινό βίωμα και τη νοοτροπία. Προσθέτει, μάλιστα, πώς οι χώρες χωρίς συστημικές δυνατότητες διαθέτουν συχνά «εξαιρετική βιτρίνα» και σε πολλές περιπτώσεις λένε «φανφάρες» αλλά έχουν «εγγενή αδυναμία να βάλουν τα πράγματα σε μια σειρά κατά την εφαρμογή».
Είναι κάτι…. όπως υποσχέσεις “το να μην μαθαίνεις απ έξω τι έκανε ο Χαρίλαος Τρικούπης…” και την “ανεστραμμένη τάξη” της Κεραμέως όπως και για τη διδασκαλία της λογοτεχνίας και την ψηφιοποίηση Πιερρακάκη στην εκπαίδευση, αντί να γίνει μια στρατηγική και συνολική παρέμβαση που θα είναι σύλληψη όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
* Fullan, M. (2011). Choosing the wrong drivers for whole system reform. Centre for Strategic Education. Victoria
Πηγή αποσπάσματος: Εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις: Τέσσερις πολιτικές που οδηγούν σε βέβαιη αποτυχία | fresh-education
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο eDNews
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο X , στο Viber, στο Google News και στο Instagram
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Μοιράσου το άρθρο μας
| Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε. – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them. |




























