Τι είπε η Ζ. Μακρή για τα κριτήρια κατάταξης των Δυσπρόσιτων σχολείων σε κατηγορίες
Τοποθέτηση αναφορικά με τα δυσπρόσιτα σχολεία, έκανε η υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Ζέττα Μακρή στα πλαίσια του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου.
Πότε χαρακτηρίζεται ένα σχολείο δυσπρόσιτο και ποια είναι τα βασικά κριτήρια κατάταξης
Αναλυτικά
Οι σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατατάσσονται σε κατηγορίες ώστε οι εκπαιδευτικοί να λαμβάνουν μονάδες μετάθεσης ανάλογα με τις συνθήκες διαβίωσης στην έδρα λειτουργίας των σχολείων που υπηρετούν.
A. Το Υπουργείο Παιδείας με την έκδοση της με αριθ. πρωτ. 133529/ΓΔ4/07-08-2018 (Β΄3941) προχώρησε στην αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με στόχο τον εξορθολογισμό της υφιστάμενης κατάταξής τους σε κατηγορίες.
Β. Τα βασικά κριτήρια που ελήφθησαν υπόψη στη συγκεκριμένη διαδικασία είναι αυτά που ορίζονται στο Π.Δ. 111/2016 (Α΄193) όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 84 του ν. 4547/18 (Α΄102) και είναι:
i) ο πληθυσμός της έδρας των σχολείων,
ii) οι συνθήκες διαβίωσης των εκπαιδευτικών,
iii) η οργανικότητα,
iv) η απόσταση των σχολείων από την έδρα του νομού,
v) οι συγκοινωνιακές συνθήκες
vi) το υψόμετρο
και ότι στην κατηγορία ΙΓ κατατάσσονται:
αα) μονοθέσιες και διθέσιες σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, που ανήκουν στην κατηγορία των δυσπρόσιτων, καθώς και τα δημοτικά σχολεία της Μεγίστης και των Ψαρών,
ββ) οι σχολικές μονάδες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που λειτουργούν στην ίδια έδρα με τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της υποπερίπτωσης αα΄.».
Γ. Σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο Π.Δ.111/2016 (Α΄193) η κατάταξη των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε κατηγορίες γίνεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, ύστερα από πρόταση των αρμόδιων Κεντρικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων (ΚΥΣΠΕ-ΚΥΣΔΕ), τα οποία λαμβάνουν υπόψη και τη γνώμη των δευτεροβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων των εκπαιδευτικών. Σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.1351/1983 (Α΄56), άρθρο 13, παρ. 7γ με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, και ύστερα από πρόταση του οικείου Ανώτερου Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου καθορίζονται τα σχολεία που λειτουργούν σε περιοχές δυσπρόσιτες και συγκοινωνιακά απομονωμένες.
Δ. Το Υπουργείο Παιδείας έχοντας υπόψη του την με αριθ. 18/5-7-2018 πράξη του ΚΥΣΔΕ και την αριθ. 12/20-6-2018 πράξη του ΚΥΣΠΕ, με τις οποίες εκφέρουν τη γνώμη τους για την κατάταξη των σχολικών μονάδων σε κατηγορίες και την πρότασή τους για τον καθορισμό των δυσπρόσιτων σχολικών μονάδων καθώς και όλα τα ανωτέρω, προχώρησε στην έκδοση της υπ’ αριθ. πρωτ. 133529/ΓΔ4/7-8-2018 (Β΄3941) ΥΑ.
Ε. Με τη με αρ. πρωτ. 133529/ΓΔ4/07-08-2018 (Β΄ 3941) Υ.Α. κατάταξης των σχολικών μονάδων σε κατηγορίες και καθορισμού δυσπρόσιτων σχολικών μονάδων το Γυμνάσιο και το Γενικό Λύκειο Βιάννου κατατάσσονται και πάλι στην κατηγορία Θ-9 μόρια, αλλά δε χαρακτηρίζονται ως δυσπρόσιτα, καθώς, σύμφωνα με τη νέα Υ.Α., ως δυσπρόσιτες καθορίζονται οι σχολικές μονάδες που κατατάσσονται στις κατηγορίες Ι, ΙΑ, ΙΒ και ΙΓ.
Δείτε σχετικά – Συμπληρωματική απόφαση κατάταξης σχολείων σε αξιολογικές κατηγορίες
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο eDnews
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο X , στο Viber, στο Google News και στο Instagram
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Μοιράσου το άρθρο μας
| Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε. – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them. |




























