Σοφία Ζαχαράκη: Στόχος μας η πλήρης στελέχωση όλων των σχολείων από την πρώτη ημέρα

Απαντώντας στα ερωτήματα σχετικά με τα κενά στα σχολεία, το Υπουργείο Παιδείας, παρουσίασε αναλυτικά στοιχεία για τους διορισμούς και τις προσλήψεις εκπαιδευτικών την περίοδο 2020–2025, καθώς και τις ενέργειες που υλοποιούνται για την κάλυψη όλων των λειτουργικών αναγκών της νέας σχολικής χρονιάς.
Η Υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη τόνισε ότι «στόχος μας είναι η στελέχωση όλων των σχολείων από την πρώτη ημέρα λειτουργίας τους», επισημαίνοντας πως οι ροές προσλήψεων ακολουθούν τις καταχωρίσεις λειτουργικών κενών στο ΟΠΣΥΔ και εξαρτώνται από τα διαθέσιμα κονδύλια του ΕΣΠΑ.
Αναλυτικά στοιχεία για διορισμούς και προσλήψεις
Η Υπουργός παρουσίασε τα ακόλουθα επίσημα στοιχεία:
8.900 μόνιμοι διορισμοί το 2025 σε όλες τις βαθμίδες (Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια, Ειδική Αγωγή, Μουσικά Σχολεία, ΚΕΔΑΣΥ).
44.756 μόνιμοι διορισμοί συνολικά την περίοδο 2020–2025, αριθμός-ρεκόρ για τα εκπαιδευτικά χρονικά.
28.156 προσλήψεις αναπληρωτών έως τις 10 Οκτωβρίου 2025, εκ των οποίων:
19.477 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
8.679 στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
7.907 προσλήψεις μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΕΠ–ΕΒΠ) σε τρεις φάσεις:
1η φάση: 5 Σεπτεμβρίου
2η φάση: 29 Σεπτεμβρίου
2Β φάση: 9 Οκτωβρίου
Επιπλέον, 993 μόνιμοι διορισμοί ΕΕΠ–ΕΒΠ πραγματοποιήθηκαν τον Αύγουστο 2025.
Η κ. Ζαχαράκη ανέφερε επίσης ότι στην Ειδική Αγωγή έχει επιτευχθεί σημαντική αύξηση της κάλυψης σε θέσεις παράλληλης στήριξης και ΣΜΕΑΕ, με τις διαδικασίες να συνεχίζονται όπου παραμένουν ελλείψεις.
Νομοθετικό πλαίσιο διορισμών και προσλήψεων
Οι διαδικασίες διορισμού και πρόσληψης στηρίζονται στον νόμο 4589/2019, ο οποίος καθορίζει το θεσμικό πλαίσιο για την επιλογή, κατάταξη και τοποθέτηση εκπαιδευτικών.
Η εποπτεία της διαδικασίας ανήκει στο Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ), το οποίο καταρτίζει πίνακες κατάταξης για:
• τη Γενική Εκπαίδευση,
• την Ειδική Αγωγή, και
• το Ειδικό Εκπαιδευτικό και Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΕΠ–ΕΒΠ).
Η μοριοδότηση των υποψηφίων βασίζεται σε τρεις άξονες:
• Ακαδημαϊκά προσόντα,
• Κοινωνικά κριτήρια,
• Εκπαιδευτική προϋπηρεσία.
Οι αναπληρωτές τοποθετούνται με βάση τα λειτουργικά κενά που δηλώνονται από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και επικαιροποιούνται μέσω του ΟΠΣΥΔ (Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικού).
Ζητήματα υπό εξέταση
Παρά τα σημαντικά βήματα προόδου, παραμένουν ανοιχτά ορισμένα ζητήματα:
Η αντιπολίτευση ζητά αναλυτική καταγραφή των 15.351 υφιστάμενων κενών, με κατανομή ανά βαθμίδα, ειδικότητα και γεωγραφική περιοχή.
Το Υπουργείο Παιδείας διευκρινίζει ότι μετά τη Β΄ και 2Β φάση των προσλήψεων θα ακολουθήσουν στοχευμένες προσκλήσεις για θέσεις όπου δεν εντοπίστηκαν υποψήφιοι.
Εξετάζεται η δημιουργία χρονοδιαγράμματος για την πλήρη κάλυψη των κενών, με έμφαση στην Ειδική Αγωγή, τις μεταφορές μαθητών και τα μικρά νησιά.
Στόχος του Υπουργείου
Η Σοφία Ζαχαράκη υπογράμμισε ότι το Υπουργείο Παιδείας παραμένει προσηλωμένο στη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας όλων των σχολικών μονάδων, με βασική αρχή ότι κανένα σχολείο δεν θα μείνει χωρίς εκπαιδευτικό.
Η διαδικασία των προσλήψεων, σημείωσε, είναι δυναμική και προσαρμόζεται διαρκώς στις ανάγκες του εκπαιδευτικού συστήματος, με στόχο την έγκαιρη και πλήρη κάλυψη όλων των αναγκών της ελληνικής δημόσιας εκπαίδευσης.
Δες όλες τις ειδήσεις και τα νέα τη στιγμή που συμβαίνουν
Διάβασε όλες τις σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις στο eDNews
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο X , στο Viber, στο Google News και στο Instagram
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Μοιράσου το άρθρο μας
| Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε. – If the images are subjected to copyright contact us in order to replace them. |




























