Βουλή: Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ – Νοτοπούλου για τα κενά εκπαιδευτικών και τις ελλείψεις βιβλίων

Στη Βουλή με πρωτοβουλία της βουλεύτριας του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Κατερίνας Νοτοπούλου, τα συνεχιζόμενα προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη Δυτική Θεσσαλονίκη.
Παρά το γεγονός ότι η σχολική χρονιά 2025–2026 έχει ήδη μπει στον δεύτερο μήνα, οι σχολικές μονάδες της Δυτικής Θεσσαλονίκης αντιμετωπίζουν σημαντικές ελλείψεις σε βασικές ειδικότητες, όπως φιλολόγους, μαθηματικούς και φυσικούς.
Ταυτόχρονα, καταγράφονται καθυστερήσεις στην παράδοση βιβλίων ειδικοτήτων στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ), γεγονός που οδηγεί στη διδασκαλία μαθημάτων χωρίς το απαραίτητο εκπαιδευτικό υλικό.
Δείτε ολόκληρη την ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ
Θέμα: «Κενά εκπαιδευτικών και ελλείψεις βιβλίων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της Δυτικής Θεσσαλονίκης, εν μέσω Τράπεζας Θεμάτων»
Ενώ βρισκόμαστε ήδη στον δεύτερο μήνα της σχολικής χρονιάς 2025-2026, η εικόνα που παρουσιάζουν τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στη Δυτική Θεσσαλονίκη, αποδεικνύει τη χρόνια ανεπάρκεια του Υπουργείου Παιδείας να διασφαλίσει την έγκαιρη στελέχωση και ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών στη γνώση.
Παρά τις καθησυχαστικές δηλώσεις του Υπουργείου, οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καλούνται να διαχειριστούν σοβαρές ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, ακόμη και στα βασικά μαθήματα κορμού, ενώ καθυστερεί η παράδοση βιβλίων ειδικοτήτων σε αρκετές σχολικές μονάδες.
Ειδικότερα, στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, τα κενά σε φιλολόγους, μαθηματικούς και φυσικούς παραμένουν σημαντικά. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των εκπαιδευτικών σωματείων, καλύφθηκε μόλις το 50% των θέσεων φιλολόγων που είχαν δηλωθεί.
Η Διεύθυνση αναγκάστηκε να δώσει προτεραιότητα στις κατευθύνσεις της Γ΄ Λυκείου, ώστε να διασφαλιστεί η κάλυψη της ύλης των Πανελλαδικών Εξετάσεων, αφήνοντας όμως ακάλυπτες τις ανάγκες των μαθητών της Α΄ και Β΄ Λυκείου.
Χωρίς, επουδενί, να υποβαθμίζονται οι διδακτικές ανάγκες των μαθητών των Γυμνασίων, όπου επίσης, διαπιστώνεται τεράστιος αριθμός χαμένων διδακτικών ωρών, η κατάσταση, δυστυχώς στα λύκεια της χώρας μας είναι, ιδιαίτερα, ανησυχητική.
Οι μαθητές της Α΄ και Β΄ λυκείου θα εξεταστούν, στο τέλος της χρονιάς, μέσω της Τράπεζας Θεμάτων, η οποία προϋποθέτει την πλήρη κάλυψη της εξεταστέας ύλης, χωρίς παραλείψεις ούτε μίας σελίδας.
Ωστόσο, ο όγκος της ύλης σε αρκετά μαθήματα είναι δυσανάλογα μεγάλος, σε σχέση με τις διδακτικές ώρες που προβλέπονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα, ενώ η δυσκολία των θεμάτων της Τράπεζας έχει, επανειλημμένα, επισημανθεί από ενώσεις εκπαιδευτικών και γονέων ως παράγοντας άνισης μεταχείρισης μαθητών.
Οι προσλήψεις αναπληρωτών καθυστερούν, ειδικά σε ειδικότητες που εμπλέκονται άμεσα με την Τράπεζα Θεμάτων, ενώ στα ΕΠΑΛ καταγράφονται σοβαρές ελλείψεις βιβλίων, με αποτέλεσμα μαθήματα ειδικότητας να ξεκινούν χωρίς το βασικό εκπαιδευτικό υλικό.
Την ίδια στιγμή τα σχολεία καλούνται να λειτουργήσουν, γνωρίζοντας ότι η 3η φάση προσλήψεων αναπληρωτών, αναμένεται να γίνει, δύο μήνες μετά την πρώτη, γεγονός που αφήνει ακάλυπτες κρίσιμες εκπαιδευτικές ανάγκες για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Η υποστελέχωση και η ανισότητα πρόσβασης στη γνώση πλήττουν πρωτίστως τους μαθητές των δημόσιων σχολείων των δυτικών συνοικιών, επιτείνοντας τις κοινωνικές και μορφωτικές ανισότητες.
Το Υπουργείο οφείλει να αναλάβει άμεσα δράση για να καλυφθούν τα κενά, να διασφαλιστεί η ποιότητα της διδασκαλίας και να προστατευθεί το δικαίωμα των μαθητών στη δωρεάν και ισότιμη εκπαίδευση.
Επειδή βρισκόμαστε ήδη στον δεύτερο μήνα της σχολικής χρονιάς και εξακολουθούν να υπάρχουν σοβαρά κενά σε βασικές ειδικότητες (φιλολόγους, μαθηματικούς, φυσικούς),
Επειδή η Τράπεζα Θεμάτων απαιτεί πλήρη κάλυψη της ύλης, κάτι που είναι ανέφικτο με τις χαμένες ώρες και τις καθυστερημένες προσλήψεις,
Επειδή οι μαθητές των Α΄ και Β΄ Λυκείου κινδυνεύουν να εξεταστούν σε ύλη που δεν έχουν διδαχθεί επαρκώς,
Επειδή οι προσλήψεις αναπληρωτών σε κρίσιμα μαθήματα γίνονται καθυστερημένα και τμηματικά,
Επειδή στα ΕΠΑΛ παρατηρούνται καθυστερήσεις στη διάθεση βιβλίων, ιδίως στα μαθήματα ειδικότητας,
Επειδή η εκπαιδευτική ανισότητα επιβαρύνει ιδιαίτερα τις σχολικές μονάδες των δυτικών συνοικιών Θεσσαλονίκης.
Ερωτάται η κ. Υπουργός:
1) Πώς προτίθεται το Υπουργείο να καλύψει άμεσα τα κενά σε φιλολόγους, μαθηματικούς και φυσικούς στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Δυτικής Θεσσαλονίκης;
2) Έχει προγραμματιστεί συμπληρωματική φάση προσλήψεων αναπληρωτών για την κάλυψη αυτών των ελλείψεων, νωρίτερα από την προαναγγελθείσα 3η φάση;
3) Ποια μέτρα προτίθεται να λάβει το Υπουργείο για την αναπλήρωση των χαμένων διδακτικών ωρών, ώστε οι μαθητές να προετοιμαστούν επαρκώς για την Τράπεζα Θεμάτων;
4) Θα υπάρξει αναθεώρηση ή προσαρμογή της ύλης της Τράπεζας Θεμάτων, ώστε να ανταποκρίνεται στα πραγματικά διδακτικά δεδομένα των σχολείων;
5) Σε ποιες ενέργειες έχει προχωρήσει το Υπουργείο για τη διάθεση όλων των σχολικών βιβλίων, ιδίως στα ΕΠΑΛ και στα μαθήματα ειδικότητας;
6) Πώς διασφαλίζεται ότι τα σχολεία των δυτικών συνοικιών της Θεσσαλονίκης θα τύχουν ίσης μεταχείρισης και δεν θα υστερούν σε στελέχωση και υλικοτεχνική υποδομή σε σχέση με άλλες περιοχές;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Νοτοπούλου Αικατερίνη
Γιαννούλης Χρήστος
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Παναγιωτόπουλος Ανδρέας
Παπαηλιού Γεώργιος
Παππάς Νικόλαος
Τσαπανίδου Παρθενόπη
Δες όλες τις ειδήσεις και τα νέα τη στιγμή που συμβαίνουν
Διάβασε όλες τις σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις στο eDNews
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο X , στο Viber, στο Google News και στο Instagram
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Μοιράσου το άρθρο μας
| Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε. – If the images are subjected to copyright contact us in order to replace them. |




























