Σχολεία: Τιμωρητική η αξιολόγηση που προωθεί η κυβέρνηση και δε θα περάσει

Σχολεία: Η επιβολή μιας αξιολόγησης με ποσοτικά και τιμωρητικά χαρακτηριστικά στη Δημόσια Εκπαίδευση, αποτελεί ιδεολογική εμμονή της σημερινής Κυβέρνησης, παρά τη στοιχειοθετημένα αποτυχημένη εφαρμογή της στις αγγλοσαξονικές χώρες, αναφέρει το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών σε ανακοίνωση του.

Η δημοσίευση του ΦΕΚ, της υπουργικής απόφασης με τους άξονες και τις κλίμακες αξιολόγησης, φανερώνει την επιδίωξη της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας να εκκινήσει η εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολείων και την προσπάθεια επαναφοράς της αξιολόγησης-χειραγώγησης του 2013 (Π.Δ.152), που με σκληρούς και επίμονους αγώνες απέτρεψε και ανέτρεψε συνολικά ο Κλάδος.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, αντί να σκύψει στα πραγματικά προβλήματα των τραγικών ελλείψεων μέτρων προστασίας στα σχολεία, εν μέσω πανδημίας, σε μία άκαιρη χρονικά συγκυρία, επιβάλλει την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση σχολικών μονάδων καθολικά και μετέπειτα των εκπαιδευτικών με προφανείς στόχους:

  • την κατηγοριοποίηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών με δείκτες και μετρήσιμα κριτήρια.
  • τη μετατροπή του Δημόσιου Σχολείου σε οργανισμό με ιδιωτικο-οικονομικούς και γραφειοκρατικούς όρους λειτουργίας.
  • την απαξίωση και περαιτέρω υποβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης.

Η συγκεκριμένη υπουργική απόφαση δεν έχει καμία σχέση με μια εσωτερική αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, εσωτερική αποτίμηση, αναστοχασμού, ανατροφοδότησης και ποιοτικής αξιοποίησης δεδομένων και επιχειρείται να υλοποιηθεί, παρά τις διαβεβαιώσεις της Υφυπουργού Παιδείας στο ΔΣ της ΔΟΕ την Δευτέρα 18 Ιανουαρίου, χωρίς την παραμικρή διαβούλευση με την εκπαιδευτική κοινότητα. Αντιθέτως, αποτελεί έναν ακόμη κρίκο (εξίσωση πτυχίων κολεγίων με εκείνα των πανεπιστημίων, ελαστικοποίηση εργασιακών σχέσεων, χορηγίες αντί κρατικών δαπανών κ.ά.) στην αλυσίδα μιας συντηρητικής και νεοφιλελεύθερης αγοραίας στροφής για τη Δημόσια Εκπαίδευση, που επιχειρεί η Κυβέρνηση της ΝΔ μεθοδικά και σταδιακά.

Ως Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών Π.Ε., με κεντρικό άξονα τις θέσεις και τις προτάσεις μας για την αξιολόγηση, προτείνουμε άμεσα:

  • Να συνεδριάσει το Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΟΕ
  • Να αποτυπωθούν οι θέσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, όπως έχουν καθοριστεί στη Γενική Συνέλευση του Κλάδου, θέσεις αντίθετες  με την τιμωρητική αξιολόγηση χειραγώγηση.
  • Να αντιμετωπίσουμε με ενότητα, υπευθυνότητα και μαχητικότητα την τιμωρητική αξιολόγηση-χειραγώγηση και, ύστερα από την έκδοση της τελευταίας υπουργικής απόφασης να ενεργοποιηθεί η ήδη ειλημμένη απόφαση για Απεργία-Αποχή και κάθε άλλο πρόσφορο μέσο αποτροπής των σχεδίων της Κυβέρνησης.

 

Διαβάστε όλες τις Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
   Μπες στην ομάδα μας στο Viber!
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

             

* Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.