Αξιολόγηση: Μετά τα σχολεία σειρά έχουν οι εκπαιδευτικοί

Μετά τη δημοσίευση του ΦΕΚ για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας την τρέχουσα σχολική χρονιά, άμεσα μπαίνει σε εφαρμογή  το σχέδιο της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας για την εκκίνηση από τον Σεπτέμβρη του 2021 και της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.

Με τις νομοθετικές πρωτοβουλίες για τον τρόπο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών να εκκρεμούν για το προσεχές διάστημα και το άνοιγμα των Γυμνασίων και Λυκείων να αναμένεται στις αρχές Φεβρουαρίου, σύμφωνα με όσα δήλωσε  η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, από το ερχόμενο κιόλας έτος, ξεκινά η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Προχωράμε γρήγορα στο επόμενο νομοσχέδιο, που περιλαμβάνει θεμελιώδεις αξίες της ΝΔ αλλά και της κοινωνίας. Θα αφορά στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και στα στελέχη της εκπαίδευσης. Η πρόθεση μας είναι να ισχύσει από το αμέσως επόμενο σχολικό έτος η αξιολόγηση και μόλις ψηφιστεί να ξεκινήσει η διαδικασία για την ανάδειξη των νέων στελεχών εκπαίδευσης“, είπε η υπουργός.

Υπενθυμίζεται ότι όπως έχει ήδη αναφέρει η υπουργός, «Το σύστημα αξιολόγησης που εξετάζουμε στοχεύει στη διαρκή βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών. Βασική αρχή της εφαρμογής του συστήματος αξιολόγησης είναι η παραδοχή ότι όποιος αξιολογεί αξιολογείται, στο πλαίσιο μιας αμφίδρομης αξιολογικής διαδικασίας.

Κάθε αξιολογούμενος θα αξιολογείται από τουλάχιστον δύο αξιολογητές, ενώ η αξιολόγηση θα οργανώνεται σε δύο διαφορετικά πλαίσiα τα οποία έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά και κριτήρια.

Συνολική (summative) αξιολόγηση για τα στελέχη εκπαίδευσης, η οποία συνδέεται με την έρευνα για τη μέτρηση της αποτελεσματικότητας και διαμορφωτική formative αξιολόγηση για τους εκπαιδεyτικούς με διττό στόχο την επιβράβευση της προσπάθειας και τη συνεχή βελτίωση της απόδοσης μέσω σκιαγράφησης δυνατοτήτων και αδυναμιών.

Κάθε εκπαιδευτικός και στέλεχος εκπαίδευσης θα έχει τον προσωπικό του ηλεκτρονικό φάκελο, στον οποίο θα καταχωρίζονται ανάμεσα σε άλλα στοιχεία άσκησης του εκπαιδευτικού/διοικητικού του έργου, θα προβλέπεται συνέντευξη μεταξύ αξιολογούμενου και αξιολογητή, καθώς και προγραμματισμένες παρατηρήσεις διδασκαλίας μαθημάτων.

Στόχος του συστήματος αξιολόγησης η διαρκής βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών».

Αυτοξιαλόγηση σχολικών μονάδων και αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου

Σύμφωνα με την υπ. αριθμ. 6603/ΓΔ4 απόφαση του ΦΕΚ B 140 – 20.01.2021, τον Φεβρουάριο ξεκινάει η επιμόρφωση των φορέων που θα πραγματοποιήσουν την αξιολόγηση εντός του σχολείου, που σκοπό έχει τη βελτίωση των σχολείων σε τρία πεδία: το παιδαγωγικό, τη διοικητική λειτουργία και την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.

Τα σχολεία θα έχουν την υποχρέωση να θέτουν κάθε χρόνο στόχους και στο τέλος της χρονιάς θα καλούνται να προχωρήσουν σε αποτίμηση του έργου τους.
Για τη φετινή χρονιά, η λειτουργία των σχολείων καθορίστηκε από τις επιπτώσεις της πανδημίας,  και γι’ αυτόν το λόγο η διαδικασία της αξιολόγησης θα γίνει σε περιορισμένο επίπεδο και χρονική διάρκεια. Σε πρώτη φάση, τα σχολεία θα κληθούν να προχωρήσουν σε μια καταγραφή της ταυτότητας του κάθε σχολείου.

Πληροφορίες

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ΙΕΠ που είναι αρμόδιο για τη διαδικασίας έκρινε ότι τόσο λόγω της κατάστασης εξαιτίας της πανδημίας αλλά και επειδή πρόκειται για πρώτη φορά να εφαρμοστεί αυτή η πρακτική, η αξιολόγηση να αφορά για εφέτος πληροφορίες ταυτότητας για το κάθε σχολείο.

Η ταυτότητα, θα αφορά τον συνολικό αριθμό μαθητών, την καλή οργάνωση σε επίπεδο τηλεκπαίδευσης, τον αριθμό μαθητών που παρουσιάζουν παραβατική συμπεριφορά, τον αριθμός των αλλοδαπών, τις κτηριακές και τεχνολογικές υποδομές και άλλα χαρακτηριστικά, όπως αν η σχολική μονάδα βρίσκεται σε σεισμόπληκτη περιοχή, ή καλές πρακτικές που θα μπορούσαν να επεκταθούν και σε άλλες σχολικές μονάδες.

Με την καταγραφή των αδυναμιών ή των καλών πρακτικών να γίνεται από φέτος, την επόμενη χρονιά, η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων τίθεται σε νέα βάση, καθώς στους στόχους των σχολείων θα προστεθούν οι πρωτοβουλίες για εξωστρέφεια της σχολικής μονάδας όπως για παράδειγμα συμμετοχή σε Ευρωπαϊκά προγράμματα [Erasmus].

Η αξιολόγηση θα γίνεται σε τρία επίπεδα:

  1. Εσωτερική αξιολόγηση που πραγματοποιείται από το Σύλλογο Διδασκόντων.
  2. Εξωτερική αξιολόγηση που πραγματοποιείται από τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου και τα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ).
  3. Μεταξιολόγηση που διενεργείται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και την Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α∆ΙΠΠ∆Ε), που επιβλέπουν την όλη διαδικασία.

Οι εκθέσεις εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης θα αναρτώνται σε ειδική ψηφιακή πλατφόρμα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), ενώ συνοπτικές εκδόσεις των εκθέσεων θα αναρτώνται και στις ιστοσελίδες των σχολικών μονάδων.

Σημειώνεται ότι η εξωτερική αξιολόγηση εφαρμόζεται για πρώτη φορά στα σχολεία στο πλαίσιο διεθνών πρακτικών (σε 26 από τις 32 συνολικά ευρωπαϊκές χώρες). Εντός του μηνός Φεβρουαρίου 2021, θα ακολουθήσουν εξειδικευμένες καταρτίσεις στην εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση από το ΙΕΠ προς τα αρμόδια στελέχη εκπαίδευσης, ως υποστηρικτικό μέτρο για τη διαδικασία.

Σύμφωνα µε το υπουργείο Παιδείας, σκοπός της αξιολόγησης είναι η συνεχής βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, σε ένα πλαίσιο αυξημένης διαφάνειας και λογοδοσίας.

 

Διαβάστε όλες τις Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
   Μπες στην ομάδα μας στο Viber!
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

             

* Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.