ΠΕΚ: Ένα καλύτερο σχολείο δε θα χτιστεί με απειλές

Οι πρόσφατες δηλώσεις του Πρωθυπουργού, σύμφωνα με τις οποίες «όποιος εκπαιδευτικός αρνείται επί της αρχής την αξιολόγηση δεν έχει θέση στο εκπαιδευτικό σύστημα», αποτυπώνουν μια ακραία τιμωρητική στάση απέναντι στην εκπαιδευτική κοινότητα.

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

Οι τελευταίες δηλώσεις του πρωθυπουργού αποτυπώνουν αφενός την απόσταση του από την εκπαιδευτική πραγματικότητα αφετέρου την πολιτική του θεώρηση η οποία αντιμετωπίζει τα δημόσια αγαθά και τους λειτουργούς τους με απροκάλυπτη εχθρότητα.

Οι αυτάρεσκες δηλώσεις περί βελτιωμένης εικόνας στα σχολεία με αφορμή τους τελευταίους διορισμούς αποκρύπτουν τον διαρκώς μειούμενο συνολικό αριθμό(μονίμων και αναπληρωτών) σε κάθε χρόνο διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας! Η μείωση της ύλης παραμένει πρόθεση και εξαγγελία παρά τα 6 χρόνια διακυβέρνησης από τη Νέα Δημοκρατία και την ανεμπόδιστη εφαρμογή των πολιτικών της. Η«αντιμετώπιση» της σχολικής βίας και παραβατικότητας για την οποία επαίρεται έχει ανατεθεί κυρίαρχα στην ύπαρξη μιας ακόμα πλατφόρμας και όχι στη διαμόρφωση μιας εθνικής στρατηγικής. Την ίδια ώρα η κυβέρνηση εφαρμόζει πολιτικές που μετασχηματίζουν την εκπαίδευση με όρους αγοράς.

Οι πρόσφατες δηλώσεις του Πρωθυπουργού, σύμφωνα με τις οποίες «όποιος εκπαιδευτικός αρνείται επί της αρχής την αξιολόγηση δεν έχει θέση στο εκπαιδευτικό σύστημα», αποτυπώνουν μια ακραία τιμωρητική στάση απέναντι στην εκπαιδευτική κοινότητα. Η διαφωνία σε ένα αποτυχημένο, αντιεπιστημονικό και γραφειοκρατικό μοντέλο αξιολόγησης που, αν και εφαρμόζεται, δεν βελτίωσε ούτε τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα ούτε την εκπαιδευτική πραγματικότητα αρκεί από μόνη της για να εκπέσουν από τις θέσεις τους οι εκπαιδευτικοί ανεξάρτητα από την αποτελεσματικότητά τους, το πάθος για την εργασία τους, την κατάρτιση και την επαγγελματική τους ανάπτυξη. Ένα καινούριο ιδιώνυμο προ των πυλών.

Ο κόσμος της εκπαίδευσης δεν είναι απέναντι στην έννοια της αξιολόγησης. Διεκδικεί διαδικασίες με επιστημονικό και παιδαγωγικό πρόσημο που θα αποτιμούν όλους τους παράγοντες του εκπαιδευτικού έργου και δεν θα επιχειρούν να μετακυλήσουν στον εκπαιδευτικό και μόνο τις ευθύνες για κάθε κακό. Ο ίδιος ο κλάδος έχει ψηφίσει θέσεις για το ζήτημα αυτό στα συνέδρια του 2022 κυρίως και 2024, απόδειξη πως δεν λέμε ένα στείρο όχι αλλά καταθέτουμε προτάσεις. Και στη διαμόρφωση των θέσεων αυτών η Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών συνέβαλε καταλυτικά με τις παρεμβάσεις της και τα κείμενα της.  

Στο χώρο της εκπαίδευσης πρέπει να συναντιούνται το όραμα, ο διάλογος, οι προτάσεις, τα επιχειρήματα, η σύνθεση. Δυστυχώς αποτελεί επιλογή της κυβερνητικής πλειοψηφίας η επιδεικτική απουσία διαλόγου και ουσιαστικής διαβούλευσης στα μεγάλα θέματα της Παιδείας. Η επιλογή της αντιπαράθεσης αλλά και η διάθεση επιβολής ασφυκτικού ελέγχου καθρεφτίζουν το βαθιά συντηρητικά όραμα της για την εκπαίδευση αλλά και την ίδια την κοινωνία.

Στην πραγματικότητα η κυβερνητική πλειοψηφία αναζητά μια εμβληματικού χαρακτήρα σύγκρουση με μια  κοινωνική-επαγγελματική ομάδα ώστε να πετύχει μια «υπερήφανη και συμβολική» νίκη της νεοσυντηρητικής και νεοφιλελεύθερης πολιτικής της και δεν είναι τυχαίο πως η επιλογή αυτή έρχεται λίγες μέρες μετά την ισχνή αύξηση λίγων ευρώ που δόθηκαν σε κάθε εκπαιδευτικό. Στο πρόσωπο μας η ηγετική ομάδα της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας  αντικρίζει – ως μια άλλη Μάργκαρετ Θάτσερ – τους ανθρακωρύχους του 1984.  

Είναι ξεκάθαρο δε πως η επιλογή αυτή συνδέεται με την προοπτική της συνταγματικής αναθεώρησης που θα ξεκινήσει στα τέλη του 2025 και εγκυμονεί τον κίνδυνο της συνταγματικής θεσμοποίησης της άρσης της μονιμότητας .

Καλούμε για άλλη μια φορά σε ουσιαστικό διάλογο και σε πραγματική διαβούλευση ώστε να διαμορφωθούν μακροχρόνιες πολιτικές που θα δώσουν απάντηση στα προβλήματα της εκπαίδευσης στο σήμερα και στο αύριο. Και υπενθυμίζουμε ότι τα προβλήματα αυτά έχουν να κάνουν με την υποχρηματοδότηση και υποστελέχωση των δημόσιων σχολείων.

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο eDNews
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο X , στο Viber, στο Google News και στο Instagram
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μοιράσου το άρθρο μας

 

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replace them.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Νέα και Ειδήσεις για την Εκπαίδευση
Επισκόπηση Απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies έτσι ώστε να μπορούμε εμείς και οι συνεργάτες μας να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούνται λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστότοπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες. Οι πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή χρησιμοποιούνται για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν σε ολόκληρο το διαδίκτυο.