Πανελλαδικές 2025: Η “δημιουργικότητα” το γενικό θέμα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας των υποψηφίων των ΓΕΛ

Πανελλαδικές 2025: Στο μάθημα Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, διαγωνίζονται σήμερα οι μαθητές των ΓΕΛ, υποψήφιοι για τα ΑΕΙ.
Τα θέματα στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
Η “Δημιουργικότητα” ήταν το γενικό θέμα που απασχόλησε τους υποψήφιους των ΓΕΛ που εξετάστηκαν σήμερα στις πανελλαδικές εξετάσεις στο μάθημα Γενικής Παιδείας, Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία (έκθεση).
Το θέμα που έπεσε στην έκθεση αφορούσε τη “Δημιουργικότητα” και τους λόγους για τους οποίους πρέπει αυτή να καλλιεργείται στο σχολείο καθώς και ο τρόπος που κάθε μαθητής εκφράζει ο ίδιος τη δημιουργικότητά του.
Συγκεκριμένα
Από τους υποψηφίους ζητήθηκε να γράψουν σε ένα άρθρο 350-400 λέξεων :
α) τους λόγους για τους οποίους το σύγχρονο σχολείο οφείλει να καλλιεργεί τη δημιουργικότητα των μαθητών/ μαθητριών και
β) τους τρόπους με τους οποίους εσείς επιλέγετε στην προσωπική σας ζωή να εκφράσετε τη δημιουργικότητά σας.
Πανελλήνιες 2025-Νεοελληνική Γλώσσα: Μη αναμενόμενο το θέμα αλλά κοντά στις εμπειρίες των υποψηφίων
Σχολιασμός από την Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών – Φροντιστών Ελλάδας (ΟΕΦΕ)
Το θέμα το οποίο κλήθηκαν να διαχειριστούν στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων αφορά στη δημιουργικότητα των μαθητών, εστιάζοντας στους λόγους καλλιέργειάς της από το σχολείο και στους τρόπους με τους οποίους καθένας την εκφράζει σε προσωπικό επίπεδο (Θέμα Δ).
Αναλυτικότερα, δόθηκαν δύο μη λογοτεχνικά κείμενα:
Το 1ο δείγμα επιστημονικού λόγου, από το οποίο ζητήθηκαν οι γλωσσικές επιλογές που επιβεβαιώνουν το συγκεκριμένο είδος.
Το 2ο κείμενο, από το οποίο ζητήθηκε περίληψη (Θέμα Α), είναι άρθρο δημοσιευμένο στο διαδίκτυο.
Στο Θέμα Β τα ερωτήματα ήταν κλασικά κι αναμενόμενα (Σωστό- Λάθος, επικοινωνιακό αποτέλεσμα του τίτλου, ενεργητική και παθητική σύνταξη),
διατυπωμένα με σαφήνεια. Από αυτά περισσότερο απαιτητική είναι η μετατροπή της ενεργητικής σε παθητική σύνταξη στο Θέμα Β3β.
Το κείμενο 3 (λογοτεχνικό) είναι απόσπασμα από το έργο του Γιώργου Ιωάννου «Για ένα φιλότιμο».
Οι μαθητές στο Θέμα Γ κλήθηκαν να ερμηνεύσουν τον προβληματισμό του αφηγητή και να καταγράψουν τη δική τους στάση.
Συνολικά, τα θέματα είναι ελαφρώς πιο απαιτητικά από τα περσινά χωρίς να δημιουργείται πρόβλημα σε μαθητές που έχουν εξασκηθεί στο μάθημα της
Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας στη διάρκεια των τριών τάξεων του Λυκείου.
Δείτε εδώ τα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσα και Λογοτεχνίας.
Δείτε εδώ τις απαντήσεις από την Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών – Φροντιστών Ελλάδας (ΟΕΦΕ)
Δες όλες τις ειδήσεις και τα νέα τη στιγμή που συμβαίνουν
Διάβασε όλες τις σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις στο eDNews
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο X , στο Viber, στο Google News και στο Instagram
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Μοιράσου το άρθρο μας
| Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε. – If the images are subjected to copyright contact us in order to replace them. |




























