ΔΑΚΕ Π.Ε.: αρνητικό το πρόσημο της σχολικής χρονιάς – πρόταση δράσης

Πρόταση  κατέθεσαν τα μέλη της ΔΑΚΕ Π.Ε. στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. Βενετοπούλου Γιώτα και Κικινής Θανάσης στη συνεδρίαση της 4ης/11/2025 σχετικά με τον προγραμματισμό δράσης της Δ.Ο.Ε. για το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα. Στην πρόταση, μεταξύ άλλων, αναδεικνύονται ζητήματα   που απασχολούν τους εκπαιδευτικούς όπως το οικονομικό, η υποστελέχωση , η γραφειοκρατία και η διόγκωση των δράσεων στα σχολεία.

Η ανακοίνωση και η πρόταση της ΔΑΚΕ Π.Ε. 

Κλείνουμε τον 2ο μήνα λειτουργίας των σχολείων σε μια σχολική χρονιά η οποία αν και φάνηκε να ξεκινά θετικά, με την πραγματοποίηση χιλιάδων διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών και την ίδρυση νέων οργανικών θέσεων, εξελίσσεται με αρνητικό πρόσημο για τη δημόσια εκπαίδευση αφού υπάρχουν τεράστια προβλήματα στη στελέχωση και στήριξη των σχολείων. Χιλιάδες κενά που μένουν ακάλυπτα μετά από δύο φάσεις πρόσληψης αναπληρωτών, αντιπαιδαγωγικές συγχωνεύσεις, υποβάθμιση του Ολοήμερου σχολείου και της Ειδικής Αγωγής, στοχοποίηση των εκπαιδευτικών με την ευθύνη του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., διόγκωση της γραφειοκρατίας, εντεινόμενος αυταρχισμός και πιέσεις, προσπάθεια καταστρατήγησης των αποφάσεων των συλλόγων διδασκόντων για τα ενιαία κείμενα και πειθαρχικές διώξεις για την ατομική αξιολόγηση. Κι όλα αυτά με τους εκπαιδευτικούς οικονομικά καθηλωμένους να αγωνίζονται για την επιβίωσή τους.

Στο διάστημα αυτό έχουν ήδη πραγματοποιηθεί 3 απεργιακές κινητοποιήσεις που προκηρύχθηκαν από την Α.Δ.Ε.Δ.Υ. (28/8, 1/10 και 14/10) με συμμετοχή, δυστυχώς, πολύ χαμηλή και αναντίστοιχη του μεγέθους των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι. Η πραγματοποίηση αυτών των απεργιακών κινητοποιήσεων, μοιραία, οδήγησε στην τροποποίηση του χρονοδιαγράμματος πραγματοποίησης των Γενικών Συνελεύσεων των Σ.Ε.Π.Ε. και της Ολομέλειας των Προέδρων που είχαν αποφασιστεί από την 94η Γ.Σ. της Δ.Ο.Ε. (δίχως την ψήφο Α.Σ.Ε. και ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ).

Οι Γενικές Συνελεύσεις που πραγματοποιήθηκαν από 13 μέχρι 31 Οκτωβρίου δεν είχαν, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, συμμετοχή από τους/τις συναδέλφους και δεν έδωσαν το μήνυμα της βούλησης της βάσης για νέες απεργιακές κινητοποιήσεις. Όπως ήταν φυσικό, η Ολομέλεια των Προέδρων της 1/11 στη Θεσσαλονίκη ήταν δίχως την ύπαρξη απαρτίας και οι Πρόεδροι μετέφεραν εκτιμήσεις ώστε να ληφθούν υπόψη από το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.

Παρ’ όλα αυτά τα σημαντικά ζητήματα που υπάρχουν και ταλανίζουν την εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς απαιτούν ανάδειξη και αντίδραση. Είναι εξαιρετικής σημασίας η ενεργοποίηση της βάσης ώστε να δημιουργηθεί το αγωνιστικό κλίμα που θα οδηγήσει σε επιτυχημένες και αποτελεσματικές αγωνιστικές δράσεις. Σε αυτή την κατεύθυνση, η θετική εμπειρία από τις επισκέψεις των κλιμακίων του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. σε νησιωτικές περιοχές για τα
προβλήματα της στέγασης των εκπαιδευτικών μπορεί να αποτελέσει οδηγό δράσης. Ως Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. προτείνουμε:

Ως πρώτο βήμα τη συμμετοχή της Δ.Ο.Ε. στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο της Πέμπτης 6/11, καταθέτοντας, όμως, τον προβληματισμό ότι μια τέτοια δράση θα έπρεπε να έχει προκύψει ως αποτέλεσμα του συντονισμού με τις άλλες εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και το γονεϊκό κίνημα, κάτι που η Δ.Ο.Ε. είχε αποφασίσει ήδη εδώ και καιρό και όχι η Δ.Ο.Ε. να έρχεται να στηρίξει μια δράση που δεν έχει οργανώσει.

Για το χρονικό διάστημα από 10/11 μέχρι και 4/12/2025 την πραγματοποίηση εκστρατείας ανάδειξης- διεκδίκησης των κορυφαίων ζητημάτων που ταλανίζουν την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και τον κλάδο:

✓ Οικονομικά – Εργασιακά Εκπαιδευτικών (μισθοί, στέγαση, ακρίβεια, ωράριο, ΣΣΕ)
✓ Στελέχωση – Λειτουργία σχολείων (συγχωνεύσεις – κενά, αριθμός μαθητών, χρηματοδότηση, κτηριακό, παιδαγωγικός προσανατολισμός σχολείου… αποσπασματικές δράσεις αντί δομημένου προγράμματος σπουδών)
✓ Καθημερινότητα εκπαιδευτικών (γραφειοκρατία, εργασιακή εξουθένωση, επιθετικότητα γονέων, αξιολόγηση – πειθαρχικά, ανάγκη νομικής θωράκισης) ✓ Παιδαγωγική αποδιοργάνωση του σχολείου (πλήθος «προγραμμάτων» και «δράσεων» που αποπροσανατολίζουν του παιδαγωγικό έργο και ταλαιπωρούν μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς)
✓ Τα παραπάνω επίδικα θα πρέπει να αποτυπωθούν σε κείμενο – οδηγό στη βάση των θέσεων και των αποφάσεων του κλάδου με προαπαιτούμενη τη συμφωνία όλων των παρατάξεων.

Συμπόρευση με Ο.Λ.Μ.Ε. (και ΠΟΣΕΕΠΕΑ, ΟΙΕΛΕ, ΑΣΓΜΕ στο βαθμό που αυτό είναι δυνατό)

Επισκέψεις 3/μελών ή 4/μελών κλιμακίων, με τη συμμετοχή των αιρετών του Κ.Υ.Σ.Π.Ε., των τοπικών Δ.Σ. και των αιρετών Π.Υ.Σ.Π.Ε. και Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. σε σχολικές μονάδες στις έδρες των Περιφερειακών Διευθύνσεων ή/και σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, συναντήσεις με Περιφερειακούς Διευθυντές και Διευθυντές Εκπαίδευσης, πραγματοποίηση συνεντεύξεων τύπου και περιφερειακών συσκέψεων καθώς και άλλες δράσεις που θα προταθούν από τους Σ.Ε.Π.Ε. της κάθε περιοχής. Προσπάθεια για από κοινού πραγματοποίηση των δράσεων με Ο.Λ.Μ.Ε. και γονεϊκό κίνημα.

Συναντήσεις με Προέδρους και Κοσμήτορες των Παιδαγωγικών Τμημάτων όταν τα κλιμάκια επισκέπτονται πόλεις όπου έχουν τις έδρες τους.
Διαδικτυακή ενημερωτική εκδήλωση με τη συμμετοχή της νομικής συμβούλου για το νέο πειθαρχικό (σε συνδυασμό με την αξιολόγηση και την ανάγκη στήριξης των εκπαιδευτικών). Τονίζουμε εδώ η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. έχει ψηφίσει όλες τις αποφάσεις ουσιαστικής στήριξης των διωκόμενων από το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.
Συλλαλητήριο στην Αθήνα στις 4 Δεκεμβρίου (1.30 μ.μ.) σε συνεργασία με Ο.Λ.Μ.Ε., Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α., Ο.Ι.Ε.Λ.Ε., Α.Σ.Γ.Μ.Ε.

Στη συνέχεια, εκτίμηση από το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και σχεδιασμός νέου κύκλου δράσεων

Πέρα από τα παραπάνω:

❖ Υπάρχει ανάγκη δράσεων ανάδειξης από τις αρχές του 2026 (και σε συνδυασμό με τις δράσεις των Ενιαίων Κειμένων) του κορυφαίου ζητήματος του δημογραφικού προβλήματος και των επιπτώσεών του στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, οι οποίες θα οδηγήσουν σε κεντρική συζήτηση σε συνέδριο (είτε της Δ.Ο.Ε. είτε Δ.Ο.Ε.-Π.Ο.Ε.Δ.)
❖ Θα πρέπει να πραγματοποιηθεί σειρά εκδηλώσεων και ολομέλεια αιρετών για τη συμπλήρωση 100 χρόνων θεσμού του αιρετού με αντικείμενο (πέρα από την ιστορική αναδρομή) τον ρόλο του στο σημερινό εκπαιδευτικό τοπίο.

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο eDNews
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο X , στο Viber, στο Google News και στο Instagram
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μοιράσου το άρθρο μας

 

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replace them.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

edweek.gr
Επισκόπηση Απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies έτσι ώστε να μπορούμε εμείς και οι συνεργάτες μας να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούνται λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστότοπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες. Οι πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή χρησιμοποιούνται για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν σε ολόκληρο το διαδίκτυο.