Αξιολόγηση: Η άλλη πλευρά του ίδιου νομίσματος | Αθανάσιος Γρίβας

Αν η σοβαρότητα μιας χώρας κρίνεται και από από τον τρόπο που αντιμετωπίζει τους πολίτες της σε όλες τις θέσεις εργασίaς αλλά και στις θέσεις ευθύνης, μπορείτε να βγάλετε τα συμπεράσματά σας για το τι ακριβώς συνέβη στην εκπαίδευση τα τελευταία δύο χρόνια.

Γράφει ο Αθανάσιος Γρίβας *

Μία που κάποιοι, αποφάσισαν να εφαρμόσουν την αξιολόγηση-βαθμολόγηση των εκπαιδευτικών, για να δούμε πώς τα κατάφεραν οι ίδιοι, στην αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης;

Πριν από δύο χρόνια, είχε ξεκινήσει η διαδικασία για τη τοποθέτηση νέων Σχολικών Συμβούλων με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας  ( Γ.Γ  ΥΠΑΙΘ) να ανακοινώνει, ότι μέχρι το καλοκαίρι το 2022 θα είχε ολοκληρωθεί  η διαδικασία, θα είχαν τοποθετηθεί οι νέοι Σχολικοί Σύμβουλοι στις διαφορές περιφέρειες και θα είχαν αναλάβει τα σχολεία ευθύνης που τους αναλογούσαν.

Μετά την προκήρυξη των θέσεων, άρχισε μία πληθώρα ενστάσεων σχετικά με το θέμα της σωστής μοριοδότησης όσων είχαν  υποβάλει αιτήσεις. Σε πολλά συμβούλια παρατηρήθηκε το φαινόμενο να παραιτούνται σωρηδόν τα μέλη τους και πολλά συμβούλια να ζητούν γνώμη για τη μοριοδότηση ή όχι πτυχίων ή διαφόρων άλλων προσόντων από την νομική υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας.

Υποψήφιοι αναγκάζονται να κάνουν πρσφυγές, άλλοι να καταφεύγουν στα  διοικητικά δικαστήρια, οι πίνακες να αλλάζουν σχεδόν κάθε εβδομάδα, όμως παρόλα αυτά η διαδικασία συνεχίστηκε, ενώ στο ενδιάμεσο υπήρξαν ΦΕΚ τα οποία άλλαζαν τη σύνθεση των περιφεριακών συμβουλίων επιλογής.

Κάποια στιγμή ανακοινώθηκαν οι τελικοί πίνακες (σε κάποιες περιοχές αλλάξανε αρκετές φορές, αφού έβγαιναν και οι  αποφάσεις των δικαστηρίων) και έτσι τα ευτράπελα συνεχίστηκαν με αμείωτο ρυθμό.

Φανταστείτε ότι στη Β’  Αθήνας στο αρχικό ΦΕΚ είχαν ξεχάσει να συμπεριλάβουν σχολείο και να το αναθέσουν σε κάποιο σύμβουλο (το 18ο Δ.Σ Αμαρουσίου κ.α).

Έτσι οι σχολικοί σύμβουλοι ανέλαβαν τα καθηκόντά τους όχι βέβαια τότε που είχε προβλεφθεί αλλά σχεδόν μετά από έναν ολόκληρο χρόνο.

Ας  είναι…

Πάει κι αυτό!

Αλήθεια, ποιες ήταν οι αρμοδιότητες των σχολικών συμβούλων;

Μα φυσικά η εξής μια. Η πιο σημαντική για το υπουργείο Παιδείας, Η  αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Πρώτα των παλιότερων εκπαιδευτικών βάσει του αρχικού νόμου, ο οποίος όμως άλλαξε σε μια νύχτα με έναν νεό νόμο που προέβλεπε αξιολόγηση των νεότερων εκπαιδευτικών που είχαν διοριστεί τα 2 τελευταία έτη, με σκοπό τη μονιμοποίησή τους (ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΙΣΩ ΠΌΡΤΑ).

Θα μου πείτε τέλος καλό όλα καλά;

Όχι βέβαια…

Τόσο η ΔΟΕ, όσο και όλοι οι  Σύλλογοι Εκπαιδευτικών αρνούνται την αξιολόγηση δηλώνοντας απεργία-αποχή. Παρατηρούνται κωμικοτραγικές καταστάσεις με συμβούλους να προσπαθούν κρυφά να συναντηθούν με τους αξιολογούμενους. Να κανονίζουν να βρεθούν σε διάφορα μέρη εκτός σχολείου (ούτε ερωτικά ζευγαράκια να ήταν). Να πηγαίνουν στα σχολεία και να αντιμετωπίζονται από τους συνδικαλιστές ως μη  ευπρόσδεκτοι. Να ισχυρίζονται ότι θέλουν απλά να γνωρίσουν τους εκπαιδευτικούς του σχολείου και αλλά ευτράπελα.

Τελικά η αξιολόγηση η οποία θα τελείωνε το καλοκαίρι του 2023 δεν έχει καν αρχίσει. Παρόλα αυτά αυτοί μιλάμε για αξιολόγηση, για αξιολογητές και αξιολογούμενους.  (Στο Μαρούσι που γνωρίζω, καμμιά συνάντηση – αξιολόγηση δεν έχει γίνει).

Οι κρίσεις για διευθυντές σχολικών μονάδων θα τελείωναν κατά τα λεγόμενα υψηλόβαθμων στελεχών εντός του έτους 2022 μετά από παράταση δυο ετών και μάλιστα υπήρχαν ερωτηματικά αν οι καινούργιοι διευθυντές θα τοποθετούνταν μες στις γιορτές των Χριστουγέννων. Μάλιστα δεν υπήρχε πρόβλεψη για το τι θα γινόταν με τους παλαιότερους διευθυντές οι οποίοι υπήρχαν ήδη στα σχολεία.

Τελικά η προκήρυξη κάποια στιγμή βγήκε. Υπήρχαν όμως κι εδώ τα ίδια προβλήματα. Δόθηκαν παρατάσεις και φτάσαμε να ολοκληρωθεί η διαδικασία τον Γενάρη του 2023 με πλήθος προσφύγων κατά των Συμβουλίων επιλογής, με πρόσφυγες στη δικαιοσύνη σχετικά με τον τρόπο που έγινε η  μοριοδότηση των προσόντων των υποψήφιων εκπαιδευτικών.

Εδώ όμως είχαμε κι άλλα ευτράπελα με πάρα πολλές καταγγελίες σχετικά με τους  βαθμούς τους οποίους έλαβαν οι υποψήφιοι από τα αρμόδια συμβούλια στη συνέντευξη ( χαρακτηρίστηκε  και ως τρενάκι του τρόμου  αφού άλλοι  ανέβαιναν και άλλοι  κατέβαιναν, λόγω των βαθμών που  τους έβαζαν, μέχρι και 40 θέσεις στους πίνακες). 

Υπενθυμίζουμε ότι βάσει του αρχικού νόμου στη συνέντευξη έπρεπε να υπάρχουν και σχολικοί σύμβουλοι, οι οποίοι όμως δεν υπήρχαν γιατί όπως γράψαμε πιο πάνω δεν είχαν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες τοποθέτηση τους. Έτσι λοιπόν τοποθετήθηκαν στα συμβούλιά αυτά εκπαιδευτικοί, με άνω των 15 ετών υπηρεσίας, οι οποίοι χωρίς να έχουν υπάρξει οι ίδιοι διευθυντές ή  υποδιευθυντές (να γνωρίζουν  δηλαδή πώς  διοικητικά λειτουργεί μια σχολική μονάδα) έκριναν ανωτέρους τους για θέσεις ευθύνης που οι ίδιοι δεν είχαν θητεύσει.

Εδώ όμως υπήρχαν πολλά παράδοξα, αφού μετά από όλη αυτή τη διαδικασία ανακοινώνονται οι νέοι Διευθυντές -ενώ υπάρχουν ακόμη οι προηγούμενοι διευθυντές στα σχολεία- με αποτέλεσμα σε πολλά σχολεία να γίνεται Διευθυντής… ο Υποδιευθυντής. Καλούνται δηλαδή να συνυπάρξουν ο προηγούμενος διευθυντής με τον νέο διευθυντή ο οποίος είναι ο υποδιευθυντής του σχολείου (φανταστείτε και να μην είχαν καλές σχέσεις ως τώρα). Σε άλλα σχολεία παρατηρείται το φαινόμενο εκπαιδευτικοί να μην πειθαρχούν σε εντολές των Διευθυντών τους, αφού γνωρίζουν καλά ότι οι τελευταίοι δε θα είναι ξανά διευθυντές σε 1 μήνα.

Θυμίζω ότι οι διευθυντές οι οποίοι παρέμειναν τα τελευταία χρόνια με δύο παρατάσεις θητείας, ήταν στελέχη τα οποία είχαν να αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα με σπουδαιότερο την πανδημία, αν αυτό σημαίνει κάτι!

Αν η σοβαρότητα μιας χώρας κρίνεται και από από τον τρόπο που αντιμετωπίζει τους πολίτες της σε όλες τις θέσεις εργασίaς αλλά και στις θέσεις ευθύνης, μπορείτε να βγάλετε τα συμπεράσματά σας για το τι ακριβώς συνέβη στην εκπαίδευση τα τελευταία δύο χρόνια.

Η κάθε πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας θα έπρεπε να αξιολογείται από το σύνολο του εκπαιδευτικού κόσμου της χώρας γι’ αυτά τα οποία εξήγγειλε και για τον τρόπο με τον οποίο αυτά εφαρμόστηκαν.

* Ο ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΓΡΙΒΑΣ ΕΙΝΑΙ  ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ  ΤΟΥ  ΞΕΧΑΣΜΕΝΟΥ (ΣΤΟ ΦΕΚ ΜΟΝΟ) 18  Δ.Σ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ

Όλες οι Ειδήσεις και τα Τελευταία Νέα για την Εκπαίδευση στο edweek.gr

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο Instagram
Ακολούθησέ μας στο Twitter
Μπες στην ομάδα μας στο Viber
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μοιράσου το άρθρο μας

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.