Θ. Τσουχλός: Όροι και προϋποθέσεις της ΟΛΜΕ για άνοιγμα σχολείων

Άνοιγμα σχολείων: Ύστερα από παρέλευση πέντε μηνών πλησιάζει ο χρόνος της διά ζώσης επαναλειτουργίας των Γυμνασίων και των Γενικών – Επαγγελματικών Λυκείων. Ως προτεραιότητα από το ΥΠΑΙΘ τίθεται η έναρξη των μαθημάτων στα Λύκεια, εξαιτίας των πανελλαδικών εξετάσεων. Μια διαδικασία που θα δημιουργήσει προβλήματα με τη μίξη διά ζώσης και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Γράφει ο Θόδωρος Τσούχλος *

Οφείλουμε να μη λησμονούμε ότι εξαιτίας της μνημονιακής λαίλαπας σημαντικός αριθμός καθηγητών/καθηγητριών διδάσκει σε περισσότερα των δύο σχολείων, ακόμη και σε πέντε. Εξαιτίας της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί, η κ. Κεραμέως οφείλει να λάβει συγκεκριμένες αποφάσεις, οι οποίες εκφράζουν πλήρως και τις προτάσεις της ΟΛΜΕ, που έγκαιρα τις έχει υποβάλει:

Α) Διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων με το προηγούμενο σύστημα και χωρίς την επιβολή της κλιμακωτής βάσης. Είναι βέβαιο ότι οι νέες ρυθμίσεις θα οδηγήσουν δεκάδες χιλιάδες μαθητές εκτός ΑΕΙ. Η υπουργός έχει τη δυνατότητα από τον Μάιο να ξεκινήσει έναν ανοικτό και ουσιαστικό διάλογο, στον οποίο θα συνεισφέρουμε ως Ομοσπονδία. Αφού συνδιαλεχθεί με το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, έχει τη δυνατότητα να νομοθετήσει τυχόν αλλαγές για το επόμενο ή –καλύτερα– το μεθεπόμενο έτος.

Β) Μη διεξαγωγή των ενδοσχολικών εξετάσεων. Μέτρο λογικό και παιδαγωγικά ορθό. Η απουσία από τις τάξεις είναι τουλάχιστον διπλάσια από το προηγούμενο σχολικό έτος. Δεν πραγματοποιήθηκαν τον Ιούνιο του 2020 και αυτό πρέπει να επαναληφθεί και τον ερχόμενο Ιούνιο. Το χρονικό αυτό διάστημα των εξετάσεων να αξιοποιηθεί με τη συνέχιση των μαθημάτων, έτσι ώστε να καλυφθούν τα όποια κενά υπάρχουν από τη χωλαίνουσα εξ αποστάσεως διδασκαλία.

Τίθεται παράλληλα και η ύπαρξη προϋποθέσεων που θα επιτρέψουν την ασφαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων. Εκτός από την αραίωση των τμημάτων, την πρόσληψη του αναγκαίου βοηθητικού προσωπικού και τη γενναία οικονομική ενίσχυση των σχολικών επιτροπών, υπάρχουν δύο βασικά ζητήματα, τα λεγόμενα «ατομικά-οικιακά» τεστ και οι εμβολιασμοί.

Η ΟΛΜΕ από τις 20 Αυγούστου είχε καταθέσει την πρόταση για τη διεξαγωγή συνεχόμενων περιοδικών τεστ και στη βάση των ανωτέρω αναμένουμε την έναρξη της διαδικασίας αυτοεξέτασης μαθητών/μαθητριών, εκπαιδευτικών, διοικητικού και βοηθητικού προσωπικού. Το επικουρικό αυτό μέτρο είναι θετικό αλλά και μεγαλεπήβολο, έχει δε πολλές παραμέτρους για την επίτευξή του. Η υφυπουργός Υγείας Ζ. Ράπτη δήλωσε ότι «καλώς εχόντων των πραγμάτων τα τεστ θα έχουν παραληφθεί στις 15 Απριλίου» και αυτό δημιουργεί την πρώτη ανάσχεση για την ομαλή επαναλειτουργία στις 12 Απριλίου. Επίσης θα πρέπει να υπάρξουν συγκεκριμένα βήματα για την αποδοτικότερη λειτουργία του μέτρου αυτού. Όπως:

  1. Καταγραφή των υπαρχόντων κρουσμάτων,
  2. Ιχνηλάτηση κάθε περίπτωσης,
  3. Διενέργεια μοριακών εξετάσεων,
  4. Άμεση παρέμβαση του ΕΟΔΥ και διενέργεια τεστ στο σύνολο της σχολικής μονάδας που θα εμφανίζει σημαντικό αριθμό κρουσμάτων,
  5. Πλήρης τήρηση του πρωτοκόλλου στα ανωτέρω σχολεία.

Όσον αφορά τους εμβολιασμούς, από τα τέλη Νοεμβρίου η πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής κ. Μ. Θεοδωρίδου είχε δηλώσει πως «οι εκπαιδευτικοί θα τοποθετηθούν στις ομάδες που θα συμπεριληφθούν στις προτεραιότητες για το εμβόλιο κατά του κορωνοϊού, καθώς επιτελούν ένα τόσο σημαντικό έργο». Με αυτήν τη θέση συμφώνησαν οι ειδικοί επιστήμονες αλλά και η υπουργός Παιδείας.

Δυστυχώς, η διαδικασία αυτή δεν προχώρησε και στις αρχές Απριλίου η προτεραιοποίησή μας επιτεύχθηκε μόνο στα ειδικά σχολεία, ύστερα από σειρά κινητοποιήσεων. Οι υπόλοιποι ακολουθούμε τις γενικές ομάδες (ηλικία 60 – 67 ετών, ευπαθείς ομάδες, μικρά νησιά). Η μεγάλη όμως πλειοψηφία από την ηλικία των 59 ετών και κάτω παραμένει ανεμβολίαστη. Από τις αρχές του μηνός δόθηκε η δυνατότητα να εγγραφούμε σε μια ειδική πλατφόρμα, έτσι ώστε να έχουμε πρόσβαση στα αδιάθετα εμβόλια. Από το θετικό αυτό μέτρο αναμένεται να προταχθεί ένας μικρός αριθμός συναδέλφων. Απαιτείται το υπουργείο Υγείας να προχωρήσει στον άμεσο, μαζικό εμβολιασμό του συνόλου των εκπαιδευτικών. Ο όλος σχεδιασμός οφείλει να έχει ολοκληρωθεί έως και τις 10 Μαΐου. Διαφορετικά, η απαιτούμενη γενική ανοσία δεν θα έχει επιτευχθεί κατά τη διάρκεια των πανελλαδικών εξετάσεων και θα μεταφερθεί χρονικά για το επόμενο σχολικό έτος.

Ευελπιστούμε ότι όταν επιστρέψουμε στις σχολικές αίθουσες θα έχουμε τη δυνατότητα διενέργειας των ατομικών τεστ. Η υπουργός Παιδείας οφείλει έμπρακτα να στηρίξει το όλο εγχείρημα, να επιμείνει στην άμεση προτεραιοποίηση του εμβολιασμού των εκπαιδευτικών, να είναι σε συνεχή επικοινωνία με τις Ομοσπονδίες (ΟΛΜΕ – ΔΟΕ – ΟΙΕΛΕ) και να αναστείλει τις επώδυνες αλλαγές που αφορούν την πρόσβαση των φετινών υποψηφίων στα ΑΕΙ. Παράλληλα, ας κατανοήσει ότι η αναβολή της τράπεζας θεμάτων για την Α’ Λυκείου είναι απόλυτα επιβεβλημένη, όπως και η μη διενέργεια των προαγωγικών εξετάσεων στα γυμνάσια και στα λύκεια.

Αναμένουμε…

* ο Θόδωρος Τσούχλος είναι  Πρόεδρος της ΟΛΜΕ

Διαβάστε όλες τις Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
   Μπες στην ομάδα μας στο Viber!
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.