Το Μοντέλο Lundy και η Εφαρμογή του στην Τάξη

Το Μοντέλο Lundy είναι ένα θεωρητικό πλαίσιο που προτάθηκε από την καθηγήτρια Laura Lundy για τη διασφάλιση της ουσιαστικής συμμετοχής των παιδιών στη λήψη αποφάσεων που τα αφορούν.
Βασίζεται στο Άρθρο 12 της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα του Παιδιού (UNCRC) και περιλαμβάνει τέσσερα βασικά στοιχεία:
- Χώρος (Space): Οι ενήλικες πρέπει να δημιουργούν ασφαλείς και φιλόξενες ευκαιρίες (χώρους) για να μοιράζονται τις απόψεις τους. Οι ενήλικες πρέπει να καταστήσουν αυτούς τους χώρους προσβάσιμους, με καλά εκπαιδευμένο προσωπικό. Τα παιδιά από διαφορετικά υπόβαθρα πρέπει να συμπεριλαμβάνονται και να αισθάνονται καλά λαμβάνοντας το χώρο τους.
- Φωνή (Voice): Οι ενήλικες πρέπει να βοηθούν τα παιδιά και να τα ενθαρρύνουν να μοιράζονται τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να τους παρέχουν τις πληροφορίες, την υποστήριξη και την ελευθερία να αποφασίσουν αν και πώς θέλουν να εκφραστούν.
- Ακροατήριο (Audience): Οι υπεύθυνοι για τη λήψη αποφάσεων ή/και τα άτομα με εξουσία θα πρέπει να ακούνε προσεκτικά αυτά που λένε τα παιδιά. Οι ενήλικες πρέπει να δεσμευτούν ειλικρινά ότι θα ακούσουν και θα ανταποκριθούν στις απόψεις των παιδιών.
- Επιρροή (Influence): Οι απόψεις των παιδιών θα πρέπει να έχουν πραγματικό και απτό αντίκτυπο στη λήψη αποφάσεων. Οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων θα πρέπει να εξετάζουν προσεκτικά τις απόψεις τους και να παρέχουν ανατροφοδότηση στα παιδιά σχετικά με το πώς λήφθηκαν υπόψη οι απόψεις τους ή γιατί ελήφθησαν ορισμένες αποφάσεις.
Εφαρμογή του Μοντέλου Lundy στην Τάξη
Ένας εκπαιδευτικός μπορεί να εφαρμόσει το Μοντέλο Lundy στην τάξη μέσω διαφόρων πρακτικών που ενισχύουν τη συμμετοχή των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία και στη διαμόρφωση του σχολικού περιβάλλοντος.
1. Δημιουργία Ασφαλούς και Συμμετοχικού Περιβάλλοντος (Χώρος)
- Διαμόρφωση της τάξης έτσι ώστε να προάγει τη συνεργασία και την ελεύθερη έκφραση.
- Οργάνωση συζητήσεων και ομαδικών δραστηριοτήτων όπου κάθε μαθητής αισθάνεται ότι η άποψή του έχει αξία.
2. Ενθάρρυνση των Μαθητών να Εκφράσουν τις Απόψεις τους (Φωνή)
- Παροχή ευκαιριών για παρουσίαση ιδεών μέσω ομιλιών, συζητήσεων ή γραπτών εργασιών.
- Χρήση ερωτήσεων ανοικτού τύπου για να προκληθεί σκέψη και διάλογος.
- Εφαρμογή ψηφοφοριών και ερωτηματολογίων για τη λήψη αποφάσεων μέσα στην τάξη.
3. Διασφάλιση Ότι οι Απόψεις των Μαθητών Ακούγονται (Ακροατήριο)
- Οι εκπαιδευτικοί να δείχνουν έμπρακτα ότι ακούν, απαντώντας και συζητώντας τις απόψεις των μαθητών.
- Δημιουργία ομάδων μαθητών που μεταφέρουν τις απόψεις της τάξης στη διεύθυνση του σχολείου.
- Συνεργασία με άλλους εκπαιδευτικούς και φορείς για να ενισχυθεί η φωνή των μαθητών.
4. Μετατροπή των Απόψεων σε Δράση (Επιρροή)
- Υλοποίηση των προτάσεων των μαθητών όπου αυτό είναι εφικτό.
- Ενημέρωση των μαθητών για το πώς χρησιμοποιούνται οι απόψεις τους στη λήψη αποφάσεων.
- Δημιουργία ανατροφοδότησης, όπου οι μαθητές μπορούν να βλέπουν τα αποτελέσματα των ιδεών τους.
Η εφαρμογή του Μοντέλου Lundy στην τάξη δεν ενισχύει μόνο τη συμμετοχή των μαθητών αλλά και την ανάπτυξη των δημοκρατικών αξιών, της αυτοπεποίθησης και της υπευθυνότητάς τους. Οι εκπαιδευτικοί, υιοθετώντας αυτό το πλαίσιο, μπορούν να δημιουργήσουν ένα σχολικό περιβάλλον όπου οι μαθητές νιώθουν ότι η φωνή τους έχει αξία και μπορεί να επιφέρει αλλαγή.
Περισσότερες πληροφορίες
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο eDNews
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο X , στο Viber, στο Google News και στο Instagram
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Μοιράσου το άρθρο μας
| Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε. – If the images are subjected to copyright contact us in order to replace them. |































