Θέσεις ΣΑΤΕΑ σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Και κάπως έτσι ξαφνικά καθώς σύμφωνα με το υπουργείο παιδείας η αξιολόγηση είναι αίτημα ολόκληρης της ελληνικής κοινωνίας, μπήκε στην ζωή μας.

Οι σαφείς εντολές και οι εξαγγελίες από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΑΙΘ) είναι να προβούν οι συντονιστές εκπαίδευσης στην αξιολόγηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών πρώτα, που είτε έκλεισαν διετία, είτε συμπληρώνουν σύντομα, για την ολοκλήρωση της μονιμοποίησης τους όπως αναφέρουν οι νόμοι 4589/2019 και 4823/2021 εκδίδοντας και οδηγίες για τη διαδικασία. Ένα γεγονός το οποίο είναι επακόλουθο της παράνομης ανάκλησης των πράξεων μονιμοποίησης των νεοδιόριστων του 2020 από Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που τις εξέδωσαν στο προβλεπόμενο από το νόμο χρονικό διάστημα, πατώντας στον νόμο 4589/2019.

Το υπουργείο με τον τρόπο αυτό προσπαθεί να εντείνει την πίεσή του στους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς ώστε να συμμετέχουν στις διαδικασίες της ατομικής αξιολόγησης, μια διαδικασίας που γεννά πολλά ερωτηματικά ως προς το σκοπό και τρόπο λειτουργία της. Εύκολα αναρωτιόμαστε λοιπόν πώς μπορεί να βαθμολογηθεί και να χαρακτηριστεί μέσα από 2 με 3 συναντήσεις μια τόσο πολύπλευρη και ανοιχτή διαδικασία όπως είναι ο θεσμός της τάξης. Πώς θα κριθεί, για παράδειγμα, η πρόοδος ενός μαθητή με μαθησιακές δυσκολίες σε σχέση με τους μαθητές τυπικής ανάπτυξης κατά την ώρα της αξιολογικής διαδικασίας, πως θα αξιολογηθεί όλο το φάσμα ενεργειών του δασκάλου μέσα και έξω από τον χώρο του σχολείου πάνω στην πρόοδο των μαθητών. Αυτά και άλλα πολλά ερωτήματα που πρέπει να απαντήσει το υπουργείο καθώς ευαγγελίζεται ότι η αξιολόγηση έχει στόχο την εξέλιξη και την υποστήριξη του εκπαιδευτικού.

Του εκπαιδευτικού που πάντα στήριξε και στηρίζει την εκπαιδευτική διαδικασία με τον
στρεβλό θεσμό της αναπλήρωσης, καλύπτοντας πάγιες και διαρκείς ανάγκες για τουλάχιστον 11, 15 ή ακόμα και 17 χρόνια, που συνέλεξε προϋπηρεσία που δεν μετρήθηκε ως προσόν, που κατά περιπτώσεις έχει ίσα ή περισσότερα προσόντα ακόμα και από τους Συντονιστές, που σε κάποιες περιπτώσεις καλείται να αξιολογηθεί από Συμβούλους εκπαίδευσης που δεν έχουν εργασιακή εμπειρία στην εκπαιδευτική δομή/πλαίσιο που υπηρετεί, που όμως συνεχίζει να εργάζεται σε συνθήκες άγχους, πλήρους γραφειοκρατίας, σε κτίρια που δεν πληρούν προϋποθέσεις πρόσβασης όλων, με χαμηλούς μισθούς και με μη κάλυψη των κενών, λόγω των πολλών χρόνων αδιοριστίας και ελλειμμάτων στα σχολεία.

Η ΔΟΕ και οι ΣΕΠΕ πρέπει να συνεχίσουν να είναι σε διαρκή επαγρύπνηση οργανώνοντας των αγώνα και τις κινήσεις των εκπαιδευτικών στηρίζοντας την κήρυξη της απεργίας – αποχής ενάντια στις διαδικασίες της ατομικής αξιολόγησης.

Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς μαζί με τους γονείς να συμμετέχουν στις δράσεις και στις κινητοποιήσεις που θα οργανωθούν, όχι μόνο σε κεντρικό αλλά και σε τοπικό επίπεδο διώχνοντας μακριά τον φόβο και την ανασφάλεια.

Γιατί η “αξιολόγηση” δεν αφορά μόνο τους εκπαιδευτικούς, αλλά και τους μαθητές/τριες και τους γονείς/κηδεμόνες. Όλοι εμείς είμαστε τα σχολεία…

Με εκτίμηση,

ΔΣ ΣΑΤΕΑ

Όλες οι Ειδήσεις και τα Τελευταία Νέα για την Εκπαίδευση στο edweek.gr

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο Instagram
Ακολούθησέ μας στο Twitter
Μπες στην ομάδα μας στο Viber
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μοιράσου το άρθρο μας

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.