Στα “χαρακώματα” δάσκαλοι και καθηγητές για μέντορες και ενδοσχολικούς συντονιστές

Μάχη στα … χαρακώματα και απεργιακές κινητοποιήσεις. Αυτή είναι η τάση που κυριαρχεί τις τελευταίες ημέρες αφού τόσο η  Ομοσπονδία  των Δασκάλων (ΔΟΕ) όσο και η Ομοσπονδία των Καθηγητών (ΟΛΜΕ) κάλεσαν τους εκπαιδευτικούς σε απεργία -αποχή και να μην αναλάβουν τις αρμοδιότητες του μέντορα και του ενδοσχολικού συντονιστή, που θεσμοθέτησε η ηγεσία του υπουργείου για νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια. 

Κατά βάθος όμως  η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ  προθερμαίνονται για την επανάληψη των περυσινών αντιδράσεων κατά της αξιολόγησης. Πέρυσι ξεκίνησε η αξιολόγηση των σχολείων η οποία φέτος θα συνεχιστεί, ενώ θα ξεκινήσει, για πρώτη φορά έπειτα από 40 χρόνια, η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Οι νέοι ρόλοι

Σύμφωνα με την απόφαση του υπ. Παιδείας,  σε νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια εισάγεται ο θεσμός του Παιδαγωγικού Συμβούλου – Μέντορα.

O ρόλος του είναι να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα μόνιμο ή αναπληρωτή ή ωρομίσθιο εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε έτη, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της  διδασκαλίας του και εν γένει του παρεχόμενου από αυτόν εκπαιδευτικού έργου.

Σε ό,τι αφορά τους Ενδοσχολικούς Συντονιστές (Συντονιστές Τάξεων ή Συντονιστές Γνωστικών Πεδίων) είναι όργανα συντονισμού του εκπαιδευτικού έργου σε επίπεδο σχολικής μονάδας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι συντονίζουν και υποστηρίζουν τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της Διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας να την ενισχύσουν ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης.

Τα κριτήρια επιλογής

Η επιλογή των μεντόρων και των ενδοσχολικών συντονιστών θα γίνεται σύμφωνα με συγκεκριμένα επιστημονικά και παιδαγωγικά κριτήρια όπως προϋπηρεσία τουλάχιστον 15 χρόνια (4 μόρια), μεταπτυχιακοί τίτλοι (3 ή 4 μόρια αναλόγως), επιμόρφωση σε νέες τεχνολογίες (1 ή 2 μόρια), θητεία σε θέση στελέχους (4), δεύτερο πτυχίο (1).

Η λέει η ΔΟΕ

Η ΔΟΕ αναφέρει σε ανακοίνωσή της ότι «η πολιτική ηγεσία του υπ. Παιδείας σε πλήρη διάσταση με τις ανάγκες της εκπαίδευσης επιλέγει να μετακυλίσει όλες τις ευθύνες της στους εκπαιδευτικούς. Παρ’ όλες τις δυναμικές αντιδράσεις, των εκπαιδευτικών και των γονιών, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση συνεχίζουν την προσπάθεια να εφαρμοστούν οι αντιεκπαιδευτικοί αυτοί νόμοι και προχωρούν στην υλοποίηση πτυχών της ατομικής αξιολόγησης με την έκδοση των υπουργικών αποφάσεων για τους μέντορες και τους ενδοσχολικούς συντονιστές». Σύμφωνα με τη ΔΟΕ πρόθεση της κυβέρνησης δεν είναι η ποιοτική αναβάθμιση των σχολείων, αλλά μεταξύ άλλων «η διαμόρφωση ενός ενδοσχολικού δικτύου καθοδήγησης, ελέγχου και εποπτείας, ενός ιεραρχικού θεσμικού πλαισίου ατομικής αξιολόγησης, η υποβάθμιση του συλλόγου διδασκόντων και η ενίσχυση των μονοπρόσωπων οργάνων, η εντατικοποίηση της γραφειοκρατίας, η εμπέδωση κλίματος φόβου».
Για την οργάνωση μάλιστα της απεργίας – αποχής η ΔΟΕ έδωσε στη δημοσιότητα τη δήλωση συμμετοχής που θα πρέπει να υπογράψουν οι εκπαιδευτικοί.

Τι λέει η ΟΛΜΕ

Από την πλευρά της ΟΛΜΕ κάλεσε τους καθηγητές να μην αναλάβουν τις θέσεις εθελοντικά, καθώς θεωρεί «απαράδεκτο να παρακινούνται οι συνάδελφοι να καταλαμβάνουν πρόσθετες θέσεις ευθύνης με δεδομένο το ήδη επιβαρυμένο διοικητικό και παιδαγωγικό έργο που ασκούν, μάλιστα χωρίς μείωση ωραρίου ή επιμίσθιο». Ενδεικτικά, για τον ενδοσχολικό συντονιστή η ΟΛΜΕ αναφέρει ότι «στην ουσία πρόκειται για μια πρόχειρη αντιγραφή του –έτσι κι αλλιώς αντιδραστικού – αγγλικού μοντέλου δομής και αξιολόγησης, το οποίο εφαρμόζεται σε σχολεία γίγαντες που λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και έχουν μεγάλη οικονομική και ιεραρχική διαστρωμάτωση στο προσωπικό του σχολείου».
Επίσης καλεί τις  ΕΛΜΕ να παρεμβαίνουν άμεσα σε όσες περιπτώσεις υπάρξουν υποχρεωτικοί ορισμοί εκπαιδευτικών αυτών των θέσεων.

Τι λέει το Υπουργείο Παιδείας

Το υπουργείο Παιδείας δια στόματος του γενικού γραμματέα Αλέξανδρου Κόπτση υποστηρίζει ότι «πρόκειται καθαρά για θεσμούς υποστήριξης της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών και είναι υποχρεωτική η ανάληψη της αρμοδιότητας από τους εκπαιδευτικούς, όπως και η ανάθεσή της από τον διευθυντή του σχολείου σε κάποιο εκπαιδευτικό, βάσει των κριτηρίων προειδοποιώντας με κυρώσεις αν δεν υπάρξει ορισμός».
Συνεχίζοντας τονίζει ότι «οι εκπαιδευτικοί που θα αναλάβουν τις θέσις θα μοριοδοτηθούν, “χτίζοντας” ένα πλαίσιο μορίων στην περίπτωση που θα θελήσουν να διεκδικήσουν μία θέση στελέχους στην εκπαιδευτική διοικητική πυραμίδα».

Όλες οι Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, τα Τελευταία Νέα  και η Επικαιρότητα, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο Instagram
Ακολούθησέ μας στο Twitter
Μπες στην ομάδα μας στο Viber
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μοιράσου το άρθρο μας

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.