Γυμναστές: «Όταν τα “λάθη” γίνονται κανόνας: Ποιος υπονομεύει τη στελέχωση των σχολείων;»

Ανακοίνωση της Πανελλήνια; Ένωση; Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής (Π.ΕΝ.Α.Φ.Α.), μετά και την ολοκλήρωση της Γ’ φάσης προσλήψεων, με την οποία τοποθετείται με απόλυτη ευθύνη καταγγέλλοντας ότι η φετινή διαδικασία αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα διοικητικής ασυνέπειας και ουσιαστικής αδιαφορίας για τη δημόσια εκπαίδευση.

Μπορεί κάθε σχολική χρονιά να ξεκινά με την ίδια υπόσχεση για «έγκαιρη στελέχωση», όμως η πραγματικότητα επιμένει να τη διαψεύδει. Μετά και την τρίτη φάση προσλήψεων, η εικόνα στα σχολεία δείχνει ξανά το ίδιο γνώριμο μοτίβο: κενά που παραμένουν, υπηρεσίες που αλληλοκατηγορούνται και αναπληρωτές που παρακολουθούν τις «διορθώσεις» να δημιουργούν νέα λάθη, αντί να λύνουν τα παλιά.

Ακολουθεί ολόκληρη η ανακοίνωση της Π.ΕΝ.Α.Φ.Α.:

Θέμα: «Όταν τα “λάθη” γίνονται κανόνας: Ποιος υπονομεύει τη στελέχωση των σχολείων;»

«Η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής (Π.ΕΝ.Α.Φ.Α.), μετά και την ολοκλήρωση της τρίτης φάσης προσλήψεων, οφείλει να τοποθετηθεί με απόλυτη ευθύνη: η φετινή διαδικασία αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα διοικητικής ασυνέπειας και ουσιαστικής αδιαφορίας για τη δημόσια εκπαίδευση.

Από την πρώτη στιγμή είχαμε ενημερώσει με ακρίβεια για τα πραγματικά κενά.
Δεν αιφνιδιάσαμε κανέναν.
Δεν υπήρξε καμία ασάφεια.
Το Υπουργείο συμφώνησε στα νούμερα — όμως κάλυψε μόλις το ένα τρίτο, αποδίδοντας την απόκλιση σε «λάθη» των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.

Λίγο αργότερα, οι ίδιες Διευθύνσεις σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘΑ, υπέβαλαν υπερδιογκωμένες ανάγκες.
Άρα το «λάθος» διορθώθηκε με… μεγαλύτερο λάθος.
Η επαναλαμβανόμενη αυτή εικόνα δεν μπορεί πλέον να θεωρείται ανθρώπινο σφάλμα. Προσεγγίζει περισσότερο συστημική αποτυχία, είτε από ανικανότητα είτε από αδιαφορία.

Τα σχολεία όμως δεν μπορούν να περιμένουν μέχρι να “ευθυγραμμιστούν” οι υπηρεσίες. Οι μαθητές δεν μπορούν να μπαίνουν στην τάξη χωρίς εκπαιδευτικούς. Οι αναπληρωτές δεν μπορούν να ζουν σε μόνιμη αναμονή επειδή η διοίκηση δεν μπορεί να συμφωνήσει με τον εαυτό της.

Παρά τις τρεις φάσεις, τα κενά παραμένουν, σε πολλές περιοχές εκτεταμένα — και με τρόπο που δεν μπορεί να αποδοθεί σε «τεχνικά λάθη».

Ακόμη σοβαρότερο είναι το ζήτημα της Ειδικής Αγωγής, όπου η έλλειψη προσωπικού συνιστά όχι απλώς υπηρεσιακή καθυστέρηση αλλά καθαρή παραβίαση του δικαιώματος των μαθητών στην υποστήριξη που δικαιούνται.

Αν το πραγματικό πρόβλημα είναι η έλλειψη κονδυλίων, τότε η πολιτεία οφείλει να το δηλώσει ευθέως και να εξηγήσει γιατί η εκπαίδευση χρηματοδοτείται ως “υπόλοιπο προϋπολογισμού”.
Αν δεν είναι οικονομικό το ζήτημα, τότε η εικόνα που διαμορφώνεται είναι ακόμη πιο ανησυχητική: μια σταθερή διοικητική στάση που καταλήγει σε υποστελέχωση, καθυστερήσεις και διολίσθηση της ποιότητας της δημόσιας παιδείας.

Σε κάθε περίπτωση, η κατάσταση αυτή δεν είναι αποδεκτή.
Δεν είναι “συγκυριακή”.
Δεν είναι “τεχνική”.
Είναι αποτέλεσμα επιλογών — και οι επιλογές αυτές πρέπει να αλλάξουν άμεσα.

Η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής απαιτεί:

  • Άμεση κάλυψη όλων των εναπομενόντων κενών, χωρίς νέες δικαιολογίες.
  • Έλεγχο και εξορθολογισμό των στοιχείων των Διευθύνσεων, ώστε να μπει τέλος στις αυθαίρετες και αντικρουόμενες καταγραφές.
  • Προτεραιοποίηση της Ειδικής Αγωγής, με σεβασμό στις ανάγκες των μαθητών.
  • Σαφή πολιτική δέσμευση ότι η παιδεία δεν θα συνεχίσει να λειτουργεί με ευκαιριακές λύσεις και “μπαλώματα”.

Η κοινωνία αναμένει από την Πολιτεία σοβαρότητααξιοπιστία και συνέπεια.
Η εκπαίδευση δεν μπορεί να καταστεί πεδίο υποβάθμισης ούτε εργαλείο χειρισμού.
Αρνούμαστε να συμβιβαστούμε με μια παιδεία που διολισθαίνει σε συρρίκνωση, υποβιβασμό και αδυναμία κάλυψης των υποχρεώσεών της στο κοινωνικό σύνολο».

Δες όλες τις ειδήσεις και τα νέα τη στιγμή που συμβαίνουν

Διάβασε όλες τις σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις στο eDNews
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο X , στο Viber, στο Google News και στο Instagram
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μοιράσου το άρθρο μας

 

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replace them.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

edweek.gr
Επισκόπηση Απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies έτσι ώστε να μπορούμε εμείς και οι συνεργάτες μας να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούνται λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστότοπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες. Οι πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή χρησιμοποιούνται για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν σε ολόκληρο το διαδίκτυο.