«Ωδή» από 10 εκπαιδευτικούς στην αξιολογήτριά τους

Με ένα κείμενο… «ωδή» στην αξιολογήτρια που τις αξιολόγησε, 10 εκπαιδευτικοί, τα βάζουν με τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης γιατί κατήγγειλε αξιολογήτρια για συγκεκριμένες ενέργειες και μεθοδεύσεις.

Στήριξη 10 εκπαιδευτικών στην αξιολογήτρια που τις αξιολόγησε

Σύμφωνα με το stonisi.gr 10 εκπαιδευτικοί απάντησαν σε κείμενο καταγγελία του ΣΕΠΕ Λέσβου που κοινοποιήθηκε στα σχολεία Ν. Λέσβου, για τη διαδικασία αξιολόγησης από τη σύμβουλο εκπαίδευσης νηπιαγωγών.

Η καταγγελία

Σύμφωνα με την καταγγελία του ΣΕΠΕ Λέσβου και της παράταξης της Αγωνιστικής Συσπείρωσης, εν μέσω εορτών Χριστουγέννων, η εν λόγω αξιολογήτρια νηπιαγωγός προχώρησε σε τηλεφωνική επικοινωνία με εκπαιδευτικούς, αναφέροντας αναλήθειες σχετικά με την έκβαση της αξιολόγησης και της  αριθμητικής συμμετοχής των νηπιαγωγών στη Λέσβο: Προσπάθησε να τις πείσει ότι έχουν μείνει οι τελευταίες που δεν έχουν ακόμα  αξιολογηθεί και θα πρέπει  να υποκύψουν στον εκφοβισμό και να αξιολογηθούν, καλώντας τις παράλληλα σε ενημερωτική τηλεδιάσκεψη για την αξιολόγηση κατά τη διάρκεια των γιορτών.

Στην καταγγελία αυτή έρχονται να απαντήσουν με το ονοματεπώνυμό τους 10 αξιολογηθείσες εκπαιδευτικοί, στηρίζοντας την αξιολογήτρια σύμβουλο εκπαίδευσης.

Η ανακοίνωσή τους:

«Με αφορμή δημοσιεύματα που αναπαραγάγουν το δελτίο τύπου της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών Λέσβου και το οποίο υιοθέτησε λίγες μέρες αργότερα και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΕΠΕ) Ν. Λέσβου, κοινοποιώντας το στα σχολεία του Ν. Λέσβου, οι υπογράφουσες νιώθουμε την ηθική υποχρέωση να πάρουμε επίσημη θέση και να καταθέσουμε την δική μας εμπειρία ως προς το πώς βιώσαμε τη διαδικασία της αξιολόγησης από τη σύμβουλο εκπαίδευσης νηπιαγωγών Ν. Λέσβου αλλά και ως προς το πώς βιώνουμε την παιδαγωγική σχέση αλληλεπίδραση μαζί της από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε τα καθήκοντά της.

Θεωρούμε τιμή μας να έχουμε αξιολογηθεί από τη συγκεκριμένη σύμβουλο

Μέσω του παρόντος κειμένου δηλώνουμε απερίφραστα ότι η συγκεκριμένη σύμβουλος ουδέποτε προσπάθησε με οποιοδήποτε τρόπο να μας εκφοβίσει για να συμμετάσχουμε στη διαδικασία της αξιολόγησης.

Αρκετές από μας που έχουμε συμμετάσχει στην διαδικασία της αξιολόγησης αρχικά είχαμε ενδοιασμούς και ενστάσεις ως προς την αντικειμενικότητά της διαδικασίας υλοποίησής της ειδικά αν αναλογιστούμε τις εκπαιδευτικές ανισότητες που υπάρχουν μεταξύ των σχολείων σε υποδομές, εξοπλισμό, εκπαιδευτικό προσωπικό, κ.τ.λ.

Βασική μας θέση ωστόσο δεν ήταν η άρνηση στο να αξιολογηθούμε -άλλωστε και εμείς καθημερινά αξιολογούμε τους μαθητές μας και τις μαθήτριές μας- αλλά το ποιος ή ποια θα μας αξιολογήσει. Στο πλαίσιο αυτό θεωρούμε τιμή μας να έχουμε αξιολογηθεί από τη συγκεκριμένη σύμβουλο. Κατά τη γνώμη μας δίκαια κατέχει αυτή τη θέση από τη στιγμή που συνδυάζει άριστη παιδαγωγική κατάρτιση, πλούσιο συγγραφικό και επιμορφωτικό έργο και κυρίως μια μακρόχρονη μάχιμη εμπειρία στην σχολική τάξη.

Εκτός από επιστήμων είναι και παραμένει άνθρωπος με ηθικές αρχές και αξίες αποτελώντας κατά τη γνώμη μας φωτεινό ορόσημο του κλάδου μας.

Τα επιμορφωτικά σεμινάρια που διοργανώνει είναι άκρως βοηθητικά για μας αφού χαρακτηρίζονται από άψογη οργάνωση, συνοχή και ανταποκρίνονται άμεσα στις εκπαιδευτικές μας ανάγκες και τις σύγχρονες παιδαγωγικές προκλήσεις. Παραθέτουμε μερικούς τίτλους απ’ αυτά μόνο και μόνο για να φανεί η στοχοθεσία και η πρωτοτυπία τους σε σχέση με τις σύγχρονες εκπαιδευτικές απόψεις.

• Αξιολόγηση. Εναλλακτικοί τρόποι αξιολόγησης της επίδοσης του μαθητή Ατομικός φάκελος μαθητή (portfolio).

Ημερομηνία διεξαγωγής: 8/9/2023

• Αυθεντικά περιβάλλοντα μάθησης στο νηπιαγωγείο. Ημερομηνία διεξαγωγής

31/10/2023

• Επιμορφωτική Εξ Aποστάσεως Συνάντηση των Προϊσταμένων των

Νηπιαγωγείων Ν. Λέσβου/ Δημιουργία Κοινοτήτων Πρακτικής Εκπαιδευτικών

με νοοτροπία ανάπτυξης (αλληλεπίδραση, ανατροφοδότηση, αναστοχασμός)

Ημερομηνία Διεξαγωγής 20/11/2023

Προς: ΣΕΠΕ Λέσβου

ΔΟΕ

• Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στο Νέο Πρόγραμμα Σπουδών για την

Προσχολική Εκπαίδευση 2022 Ημερομηνία Διεξαγωγής 23/11/2023

• Μάθηση με STEAM και Εκπαιδευτική Ρομποτική-Διερευνητική μάθηση και

Αλγοριθμική Σκέψη Ημερομηνία Διεξαγωγής 13/12/2023

Στο σημείο αυτό να επισημάνουμε ότι οι αίθουσες που έχουν χρησιμοποιηθεί κατά καιρούς για την οργάνωση των σεμιναρίων (την καθαριότητα και τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό των οποίων συχνά επιμελείται η ίδια) είναι κατάμεστες από νηπιαγωγούς με λίγα έως πάρα πολλά έτη υπηρεσίας από όλο το νησί της Λέσβου ενώ αρκετές παρακολουθούν εξ αποστάσεως από τη Λήμνο. Είναι τουλάχιστον αστείο να σκεφτούμε ότι η μαζικότητα της συμμετοχής των εκπαιδευτικών προσχολικής εκπαίδευσης στα εν λόγω σεμινάρια είναι αποτέλεσμα «εκφοβισμού».

Επιπλέον είναι αξιοσημείωτο ότι μετά το πέρας των σεμιναρίων αποστέλλεται μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου χρήσιμο και επικαιροποιημένο επιμορφωτικό υλικό ούτως ώστε οι νηπιαγωγοί να εμπλουτίσουν ακόμα περισσότερο την εκπαιδευτική τους φαρέτρα.

Είναι κατά τη γνώμη μας χαρακτηριστική η παρακάτω διατύπωση η οποία έχει σταλεί από τη σύμβουλο στο ηλεκτρονικό μας ταχυδρομείο την 22α Σεπτεμβρίου του 2023 ως προς το βαθμό ελευθερίας που παρέχει στις συναδέλφισσες/συναδέλφους της (όπως μας αποκαλεί) αναφορικά με τον τρόπο διαχείρισης του υλικού που μας κοινοποιεί και η οποία κάθε άλλο παρά «εκφοβιστικό» χαρακτήρα έχει.

«Το υλικό που θα σας αποστέλλω κατά καιρούς από το προσωπικό μου ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, αποτελεί απλά μια πρόταση που θέτω στη διάθεσή σας με σκοπό την διευκόλυνση και τον εμπλουτισμό του εκπαιδευτικού σας έργου»

Η παρουσία μας στα σεμινάρια που διοργανώνει η συγκεκριμένη σύμβουλος είναι πάντα προαιρετική, κάτι που δηλώνεται ρητά στις προσκλήσεις που συντάσσει η ίδια για τη συμμετοχή των νηπιαγωγών σε αυτά και οι οποίες είναι διαθέσιμες σε όποιον τις ζητήσει.

Οι συναντήσεις μαζί της δεν γίνονται μόνο στο πλαίσιο των σεμιναρίων. Στο μικρό διάστημα της διανυθείσας έως τώρα θητείας της έχει καταφέρει να επισκεφθεί διά ζώσης ακόμα κι απομακρυσμένα νηπιαγωγεία της Λέσβου και Λήμνου αποδεικνύοντας εμπράκτως ότι είναι στο πλευρό των εκπαιδευτικών.

Αναφορικά με την διαδικασία της αξιολόγησης είναι αξιοσημείωτο ότι έχει καταφέρει να μετουσιώσει μια τυπική αξιολογική διαδικασία σε ουσιαστικό μετασχηματισμό του εκπαιδευτικού έργου μέσω της συνεχούς αλληλεπίδρασης και ανατροφοδότησης που προσφέρει αφιερώνοντας πολύτιμο από τον ελεύθερο χρόνο της και αναρίθμητες εργατοώρες.

Η επιθυμία και ο ζήλος που επιδεικνύει έχουν καταφέρει να αγγίξουν αρκετές από εμάς που αρχικά ήμασταν ενάντια στην αξιολόγηση και να πεισθούμε για τα οφέλη που αυτή δύναται να επιφέρει όταν πραγματοποιείται από τόσο αξιόλογα και ικανά στελέχη, στελέχη που εμπνέουν και συμπαρασύρουν σε ένα κοινό όραμα για ένα καλύτερο αύριο στην εκπαίδευση. Στελέχη τα οποία δημιουργούν κοινότητες μάθησης και πρακτικής μέσω του προσωπικού τους παραδείγματος και της επαγγελματικής τους στάσης.

Να ανακαλέσουν Σ.Ε.Π.Ε. Λέσβου και Α.Σ.Ε.

Δεδομένου ότι ο όρος «εκφοβισμός» που με τόση μεγάλη ευκολία χρησιμοποιείται στις μέρες μας συνιστά ποινικά κολάσιμη πράξη και στη διεθνή βιβλιογραφία έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά όπως είναι η επαναληψιμότητα, η πρόθεση του θύτη να βλάψει το θύμα προκαλώντας του ψυχολογική ή σωματική βλάβη καλούμε την Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών Λέσβου και τον ΣΕΠΕ Λέσβου είτε να ανακαλέσουν όσα αναγράφουν στο δελτίο τύπου που έχει δημοσιευθεί αποκαθιστώντας βασικά στοιχεία της προσωπικότητας της συμβούλου όπως είναι η επαγγελματική της φήμη και υπόληψη είτε αν έχουν επίσημα στοιχεία στη διάθεσή τους να ακολουθήσουν την υπηρεσιακή οδό από τη στιγμή που ο «εκφοβισμός» είναι παράνομος και υπάρχει το νομικό οπλοστάσιο για την πάταξή του.

Επίσης καλούμε την ΔΟΕ ως δευτεροβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας να μας γνωστοποιήσει στη βάση ποιας διάταξης του καταστατικού της δύναται να «μαζεύει» εκπαιδευτικούς και, βεβαίως, από ποιες διατάξεις του καταστατικού του ο ΣΕΠΕ Λέσβου αντλεί το δικαίωμα για τέτοιου είδους υποδείξεις προς την ΔΟΕ.

Τέλος καλούμε τη σύμβουλό μας να παραμείνει δυνατή και αλύγιστη συνεχίζοντας το πολύτιμο έργο της. Θέτουμε τον εαυτό μας στο πλευρό της αφιερώνοντάς της ένα μικρό απόσπασμα από το μυθιστόρημα του Ν. Καζαντζάκη «Ο Χριστός ξανασταυρώνεται»

«Αυτό θα πει άνθρωπος: να πονάς, ν’ αδικιέσαι, να παλεύεις και να μην το βάνεις κάτω»

Υ.Γ. Επειδή ελλοχεύει ο κίνδυνος να δημιουργηθεί η υπόνοια ότι οι υπογράφουσες

έχουν λάβει εξαιρετική αξιολόγηση από τη σύμβουλο να δηλώσουμε ότι ανάμεσά μας υπάρχουν συναδέλφισσες που το πόρισμα της αξιολόγησης του διδακτικού και παιδαγωγικού τους έργου δεν έχει λάβει τον χαρακτηρισμό «εξαιρετικά» και παρόλα αυτά στέκονται από τη πρώτη στιγμή στο πλευρό της συμβούλου αναγνωρίζοντας τη συμβολή της στην αυτοβελτίωσή τους.

Οι υπογράφουσες

ΑΒΡΑΜΙΔΟΥ ΠΑΡΘΕΝΑ

ΒΑΜΒΟΥΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

ΚΑΛΚΑΝΙΔΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ

ΚΑΠΠΕ ΣΩΤΗΡΙΑ

ΜΑΜΑΚΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ

ΜΑΝΔΑΛΟΥ ΧΡΥΣΟΥΛΑ

ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ

ΣΠΥΡΕΛΗ ΙΩΑΝΝΑ

ΠΑΠΑΦΙΛΙΠΠΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

ΤΖΑΝΗ ΕΙΡΗΝΗ»

Όλες οι Ειδήσεις και τα Τελευταία Νέα για την Εκπαίδευση στο edweek.gr

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο Instagram
Ακολούθησέ μας στο Twitter
Μπες στην ομάδα μας στο Viber
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μοιράσου το άρθρο μας

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them.

One thought on “«Ωδή» από 10 εκπαιδευτικούς στην αξιολογήτριά τους

  1. Από εδώ και πέρα είναι απαραίτητη προϋπόθεση η δημοσιοποίηση ευχαριστηρίου για να “πιάσει” η αξιολόγηση. Δυστυχώς επαναλαμβάνεται και σε άλλες περιοχές της χώρας. Πόσο “πάτο” άραγε πρέπει να πιάσει η αξιοπρέπεια κάποιων προκειμένου να βολέψουν τον εαυτούλη τους! Η πλάκα είναι ότι σε λίγο καιρό που θα τους ξαναπερνάνε αξιολόγηση, γιατί αυτή η διαδικασία δεν έχει τέλος, θα τρέχουν στις αντίστοιχες ΕΛΜΕ και θα ζητάνε στήριξη.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.