Εργαστήρια δεξιοτήτων: Τι έδειξε η έρευνα στους εκπαιδευτικούς

Αποτελέσματα αποτίμησης της εφαρμογής των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων για το σχ. Έτος 2021-2022 – Τι έδειξε η έρευνα στους εκπαιδευτικούς.

Tα αποτελέσματα της έρευνας στους εκπαιδευτικούς έδειξαν ότι η σχολική κοινότητα, εκπαιδευτικοί και μαθητές υποδέχτηκε θετικά την εφαρμογή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και στο σύνολό της (προστιθέμενη αξία) και στα επιμέρους ζητήματα (εύρος θεματικών, μεθοδολογία, portfolio, επιμόρφωση, διάχυση στη σχολική κοινότητα).

Η διαπίστωση αυτή προέκυψε από τα αποτελέσματα έρευνας του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).

Θυμίζουμε ότι η έρευνα πραγματοποιήθηκε μέσω της ηλεκτρονικής συμπλήρωσης ερωτηματολογίου το οποίο διακινήθηκε μέσω των υποδομών Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και διενεργήθηκε στο χρονικό διάστημα 15- 30 Ιουνίου 2022 με τη συμμετοχή 11039 σχολείων.

Τα πλήρη στοιχεία της έρευνας είναι διαθέσιμα, εδώ.

Η Επιστημονική Μονάδα ΙΕΠ “Εργαστηρίων Δεξιοτήτων” ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της αποτίμησης της πρώτης εφαρμογής των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων (Ν.4692/2020 και ΥΑ ΦΕΚ 3567/2021). Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μέσω της ηλεκτρονικής συμπλήρωσης ερωτηματολογίου το οποίο διακινήθηκε μέσω των υποδομών Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και διενεργήθηκε στο χρονικό διάστημα 15- 30 Ιουνίου 2022 με τη συμμετοχή 11039 σχολείων (5156 νηπιαγωγείων, 4166 δημοτικών, και 1717 γυμνασίων).

Tα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η σχολική κοινότητα, εκπαιδευτικοί και μαθητές υποδέχτηκε θετικά την εφαρμογή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και στο σύνολό της (προστιθέμενη αξία) και στα επιμέρους ζητήματα (εύρος θεματικών, μεθοδολογία, portfolio, επιμόρφωση, διάχυση στη σχολική κοινότητα).

Σχετικά με την αποτίμηση του περιεχομένου και της εκπαιδευτικής μεθοδολογίας των Εργαστήριων Δεξιοτήτων, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί αξιολόγησαν θετικά το εύρος των θεματικών ενοτήτων και τη δυνατότητά τους να καλλιεργήσουν τις στοχευόμενες δεξιότητες και ότι οι υπάρχουσες θεματικές ενότητες καλύπτουν όλα τα θέματα που συνεισφέρουν στην καλλιέργεια δεξιοτήτων, με το σημαντικότερο εργαλείο που συμβάλλει στην διαφοροποίηση της παιδαγωγικής/διδακτικής μεθοδολογίας να επιλέγεται η ομαδοσυνεργατική μέθοδος και ο εργαστηριακός χαρακτήρας, με τις κατασκευές, τις παρουσιάσεις, τα παιχνίδια και τα θεατρικά δρώμενα.

Ιδιαίτερα σημαντική στην αποτίμηση της αποτελεσματικότητας της εφαρμογής των Ε.Δ. αποτελεί η ανταπόκριση των μαθητών στο περιεχόμενο και στη νέα μεθοδολογία καθώς και η αντιλαμβανόμενη συνεισφορά των Ε.Δ. α) στην ολιστική και πολύπλευρη ανάπτυξη των μαθητών, β) στην ενίσχυση των γνώσεων, των στάσεων, των αξιών και των δεξιοτήτων γ) στη βελτίωση της συμμετοχής των μαθητών/-τριών στη μαθησιακή διαδικασία. Οι εκπαιδευτικοί θεώρησαν ότι η σημαντικότερη συνεισφορά των Ε.Δ είναι ότι οι μαθητές/τριες ενεργοποιήθηκαν περισσότερο στην ομάδα τους και αφιέρωσαν προσωπικό χρόνο στη διερεύνηση, την προετοιμασία και τις κατασκευές που είχαν αποφασίσει στα εργαστήρια δεξιοτήτων.

Όσον αφορά τη διδακτική αντιμετώπιση οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν τη σημασία και τη συμβολή του επιμορφωτικού προγράμματος που εκπονήθηκε από το ΙΕΠ, αλλά η υλοποίηση στη διδακτική πράξη χαρακτηρίζεται από ένα μέτριο έως μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας. Τα σημαντικότερα προβλήματα για την υλοποίησή τους τα εντοπίζουν κυρίως στη διάρκεια του χρόνου που χρειάζεται σε κάθε τάξη η εφαρμογή των Εργαστηρίων και τον εξοπλισμό και την υλικοτεχνική υποδομή των σχολικών μονάδων.

Γενικά, τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί, λαμβάνοντας υπόψη το σύνολο των ζητημάτων που αφορούν στην εφαρμογή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, αποτίμησαν θετικά την προστιθέμενη αξία και τη συνολική συνεισφορά τους στο εκπαιδευτικό έργο. Σε μεγάλο βαθμό συμφωνούν στην άποψη ότι τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτέλεσαν βασική παράμετρο της λειτουργίας του σχολείου κυρίως με τη θετική ανταπόκριση των μαθητών/τριών στο περιεχόμενο και στη νέα μεθοδολογία των Ε.Δ. για την ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης, σε συνδυασμό με τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου πλαισίου εκπαιδευτικών προγραμμάτων.

Όλες οι Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, τα Τελευταία Νέα  και η Επικαιρότητα, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο Instagram
Ακολούθησέ μας στο Twitter
Μπες στην ομάδα μας στο Viber
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μοιράσου το άρθρο μας

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.