Εκπαιδευτικοί: Αξιολόγηση, όμιλοι, μέντορες, συντονιστές, νέο ολοήμερο και όλα τα παρεπόμενα

Εκπαιδευτικοί: Αξιολόγηση, καινούρια προγράμματα σπουδών και βιβλία, λειτουργία εκπαιδευτικών ομίλων, ενδοσχολικοί συντονιστές και μέντορες, ολοήμερο διευρυμένου ωραρίου και όλα τα παρεπόμενα

Πρόκειται για επτά κρίσιμες τομές που προωθεί το υπουργείο Παιδείας για τη νέα σχολική χρονιά, ολοκληρώνοντας με αυτόν τον τρόπο έναν στρατηγικό σχεδιασμό που ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2019 για το νηπιαγωγείο, το δημοτικό, το γυμνάσιο, το γενικό και το επαγγελματικό λύκειο.

Ειδικότερα, η αξιολόγηση των περίπου 153.643 εκπαιδευτικών (με βάση την τελευταία έκθεση της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής για το σχολικό έτος 2019-2020) θα ξεκινήσει πιθανώς τον Νοέμβριο ως βελτιωτική διαδικασία, με σκοπό την αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, το έργο των εκπαιδευτικών θα αξιολογηθεί με τεκμηρίωση σε τετράβαθμη περιγραφική κλίμακα, στην οποία θα διαβαθμίζεται από εξαιρετικό σε πολύ καλό, σε ικανοποιητικό ή σε μη ικανοποιητικό. Για να αρχίσει η διαδικασία πρέπει να ολοκληρωθεί η επιλογή των συμβούλων εκπαίδευσης.

Ήδη, σύμφωνα με πληροφορίες, την τρέχουσα περίοδο το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) επεξεργάζεται τις εκθέσεις που κατέθεσαν στα τέλη Ιουνίου οι περίπου 14.000 σχολικές μονάδες στην Ελλάδα για την πρώτη φάση της αξιολόγησής τους. Από το ΙΕΠ θα συνταχθεί μελέτη καταγραφής των αποτελεσμάτων με βελτιωτικές προτάσεις.

Ακόμη κι αν υπήρξαν αντιδράσεις από μερίδα εκπαιδευτικών, τελικά ολοκληρώθηκε μια διαδικασία αξιολόγησης μετά από σχεδόν τέσσερις δεκαετίες που δεν είχαμε μια εικόνα για το έργο των ελληνικών σχολείων. Αυτό κρίνεται πολύ σημαντικό, ώστε να αρχίσει να εδραιώνεται μια κουλτούρα αξιολόγησης στην ελληνική εκπαίδευση. Και συνεχίζουμε την ατομική αξιολόγηση“, ανέφερε στην Κ η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.

Εκπαιδευτικοί όμιλοι

Παράλληλα, στα δημόσια σχολεία θα εισαχθούν οι εκπαιδευτικοί όμιλοι που υπάρχουν στα ιδιωτικά και τα πρότυπα. Οι διευθυντές των σχολείων μπορούν να συγκροτούν εκπαιδευτικούς ομίλους, μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος ή κατά τις διδακτικές ώρες του ολοήμερου προγράμματος. Οι όμιλοι θα προσφέρουν αντικείμενα και δράσεις όπως ελεύθερη έκφραση και ψυχαγωγία, με αντικείμενα σχετιζόμενα, μεταξύ άλλων, με τον αθλητισμό, τις τέχνες, την εκπαιδευτική ρομποτική, τα παραδοσιακά παιχνίδια, τις επιστημονικές κατασκευές – πειράματα, τα μαθηματικά παιχνίδια, τη ρητορική τέχνη και δημιουργική γραφή κ.ά. Οι εκπαιδευτικοί θα συμμετέχουν εθελοντικά, εκτός εργασιακού ωραρίου, στους ομίλους. Κάθε μαθητής μπορεί να συμμετέχει σε έναν ή δύο ομίλους. Ο χρόνος που οι υπεύθυνοι των εκπαιδευτικών ομίλων αφιερώνουν στην οργάνωση και λειτουργία των ομίλων αυτών δε θα προσμετρείται στο εργασιακό ωράριό τους, αλλά θα συνεκτιμάται κατά την ατομική αξιολόγησή τους.

Νέα βιβλία και προγράμματα σπουδών

Κρίσιμο σκέλος της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης είναι η εισαγωγή των νέων βιβλίων και των προγραμμάτων σπουδών στις δύο βαθμίδες. Οπως ανέφερε στην Κ ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) Γιάννης Αντωνίου, θα προκηρυχθεί η σύνταξη 318 νέων βιβλίων για δημοτικό, γυμνάσιο και γενικό λύκειο, καθώς και η κατάρτιση 336 νέων προγραμμάτων σπουδών για τα επαγγελματικά λύκεια. Μαζί με μέτρα που θα ισχύσουν από το νέο σχολικό έτος, όπως η επέκταση του ολοήμερου σχολείου έως τις 5.30 μ.μ., αλλά και τις καινοτομίες που εισήχθησαν καθολικά ήδη από πέρυσι, όπως αγγλικά στο νηπιαγωγείο, εργαστήρια δεξιοτήτων, διπλάσια πρότυπα και πειραματικά σχολεία κ.ά., το σχολείο αποκτά νέα δυναμική, γίνεται πιο σύγχρονο και αυτόνομο, δίνει περισσότερα ερεθίσματα στους μαθητές και κίνητρα σε εκπαιδευτικούς και στελέχη, αποτελεί μια συνεργατική κυψέλη γνώσης και δεξιοτήτων για όλους, όπως δηλώνει το υπ. Παιδείας.

Σύμβουλος – μέντορας

Σε νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια θα εισαχθεί ο θεσμός του παιδαγωγικού συμβούλου-μέντορα. O ρόλος του είναι να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα μόνιμο ή αναπληρωτή ή ωρομίσθιο εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε έτη. Η επιλογή των μεντόρων θα γίνεται σύμφωνα με συγκεκριμένα επιστημονικά και παιδαγωγικά κριτήρια (προϋπηρεσία, τίτλοι σπουδών, γνώση ξένων γλωσσών και ΤΠΕ κ.ά.). Ο μέντορας θα ασκεί τα καθήκοντά του εκτός του διδακτικού ωραρίου του, αλλά εντός του εργασιακού ωραρίου του, και δεν απαλλάσσεται από εξωδιδακτικές εργασίες και εφημερίες. Επίσης θεσμοθετούνται οι ενδοσχολικοί συντονιστές (συντονιστές τάξεων ή συντονιστές γνωστικών πεδίων), οι οποίοι θα υποστηρίζουν τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους καθώς και τις προσπάθειες της διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας για να την ενισχύσουν ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης. Διοικητικά θα τελούν υπό την εποπτεία της διεύθυνσης της σχολικής μονάδας και παιδαγωγικά θα βρίσκονται σε άμεση επικοινωνία και συνεργασία με τον σύμβουλο εκπαίδευσης.

Ενδοσχολικοί συντονιστές

Οι Ενδοσχολικοί Συντονιστές (Συντονιστές Τάξεων ή Συντονιστές Γνωστικών Πεδίων) είναι όργανα συντονισμού του εκπαιδευτικού έργου σε επίπεδο σχολικής μονάδας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι συντονίζουν και υποστηρίζουν τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της Διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας να την ενισχύσουν ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης.

Διοικητικά τελούν υπό την εποπτεία της Διεύθυνσης της σχολικής μονάδας και παιδαγωγικά βρίσκονται σε άμεση επικοινωνία και συνεργασία με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης παιδαγωγικής και επιστημονικής ευθύνης, ανάλογα με τη φύση των θεμάτων που ανακύπτουν και καθίστανται αρμοδίως αντικείμενο ενασχόλησής τους. Επιπλέον, συνεπικουρούν τον/τη Διευθυντή/ντρια και τον/την Υποδιευθυντή/τρια της σχολικής μονάδας στο έργο τους, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους.

Ολοήμερο σχολείο διευρυμένου ωραρίου

Στη φετινή σχολική χρονιά επεκτείνεται χρονικά το ολοήμερο σχολείο από τις 4:00 στις 5:30 μ.μ., με στόχο αφ’ ενός την αναβάθμιση της παρεχόμενης δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, αφ’ ετέρου τη στήριξη των εργαζόμενων γονέων και των οικογενειών, με την προσέγγιση του σχολικού και του εργασιακού ωραρίου.

Παράλληλα αναβαθμίζεται το περιεχόμενο, με νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, με περισσότερες δημιουργικές δράσεις για τα παιδιά (δημιουργική γραφή, εικαστικά κ.ά.) με περισσότερες παροχές από τη δωρεάν δημόσια εκπαίδευση. Η εφαρμογή ξεκινά στο 50% των τμημάτων που λειτουργούν σήμερα ως ολοήμερα, νηπιαγωγεία και δημοτικά (περίπου 5.000) χωρίς κριτήρια εγγραφής.

Διαφορετική θα είναι η εικόνα που θα συναντήσουν οι μαθητές και μέσα στις αίθουσες καθώς θα υπάρχουν διαδραστικοί πίνακες, σετ ρομποτικής, ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, τα οποία στοχεύουν στην περαιτέρω ανάπτυξη ενός οικοσυστήματος ψηφιακής εκπαίδευσης υψηλών προδιαγραφών και τα οποία θα ξεκινήσουν να εγκαθίστανται κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς.

Με πληροφορίες από το ΥΠΑΙΘ και την Κ

Όλες οι Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, τα Τελευταία Νέα  και η Επικαιρότητα, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο Instagram
Ακολούθησέ μας στο Twitter
Μπες στην ομάδα μας στο Viber
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μοιράσου το άρθρο μας

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.