Εκδήλωση στην Ιτέα για τις εξελίξεις στην Παιδεία και τις θέσεις του ΚΚΕ

Εκδήλωση για τις εξελίξεις στην Παιδεία και τις θέσεις του ΚΚΕ διοργάνωσε η ΚΟΒ Ιτέας του ΚΚΕ, το Σάββατο 27 Νοέμβρη στο Κυριακοπούλειο Ιτέας με κεντρική ομιλήτρια την Βάνα Λυγερού, μέλος της Τομεακής Επιτροπής Φωκίδας.

Στην ομιλία της αναφέρθηκε στην πορεία των αντιδραστικών αλλαγών στο χώρο της Εκπαίδευσης στη χώρα μας τις τελευταίες δεκαετίες, επισημαίνοντας πως «στην Παιδεία, 25 χρόνια τώρα ζούμε μια “κοσμογονία”. Mε την “παιδεία ανοιχτών οριζόντων” του Αρσένη, με το “ανοιχτό σχολείο”, το “έξυπνο σχολείο” του Ευθυμίου, της Διαμαντοπούλου, το “μαθητοκεντρικό”, το “αυτοαξιολογημένο σχολείο” του Γαβρόγλου, και τώρα το “νέο σχολείο” της Κεραμέως!

Όλα αυτά τα χρόνια σταθερά καταγράφουμε τις συνέπειες. Πίσω από τα μεγάλα λόγια, η ιδιωτικοποίηση, η εμπορευματοποίηση, οι ταξικοί φραγμοί, η μορφωτική υποβάθμιση, ο σύγχρονος αναλφαβητισμός. Η υποταγή, η χειραγώγηση του νέου ανθρώπινου δυναμικού στον σύγχρονο εργασιακό μεσαίωνα». 

Πάνω σε αυτό το έδαφος, στρώθηκαν οι αλλαγές του νόμου Κεραμέως σήμερα, στους βασικούς άξονες του οποίου στάθηκε:

«Ο πρώτος άξονας αφορά στην αυτονομία της σχολικής μονάδας, που αποδεσμεύει το κράτος από την ευθύνη για τη λειτουργία της. 

Ο δεύτερος άξονας αφορά την προώθηση της διαφοροποίησης – κατηγοριοποίησης στο ίδιο το περιεχόμενο της μορφωτικής λειτουργίας του σχολείου. 

Ο τρίτος άξονας αφορά τον μεγαλύτερο και πιο ασφυκτικό έλεγχο των εκπαιδευτικών ώστε να προωθήσουν αυτό το σχολείο, την λεγόμενη αξιολόγηση».

Στον αντίποδα αυτών βρίσκεται η πρόταση του ΚΚΕ: «Η ζωή το έχει καταγράψει μ’ έναν τρόπο μέσα από τους μικρούς και μεγάλους αγώνες που προηγήθηκαν. Έχει καταγράψει την απαίτηση για απαλλαγή της λαϊκής οικογένειας από τα δυσβάσταχτα οικονομικά βάρη της εκπαίδευσης και τον εξαναγκασμό σε ένα δεύτερο σχολείο μετά το σχολείο. Έχει καταγράψει την απαίτηση όχι στη μόρφωση – εμπόρευμα, που ανάλογα με την τσέπη σου αγοράζεις», σημείωσε μεταξύ άλλων.

«Η λειτουργία του σχολείου πρέπει να εξασφαλίζεται με κρατική ευθύνη και χρηματοδότηση ώστε να μην υπονομεύονται τα συλλογικά χαρακτηριστικά της διαπαιδαγώγησης. Αυτή να εξατομικεύεται σωστά, χωρίς διακρίσεις από το πορτοφόλι της κάθε οικογένειας ή του Δήμου στον οποίο υπάγεται η σχολική μονάδα», ανέφερε.

«Η ζωή έχει αναδείξει κι άλλα. Έχει αναδείξει την ανάγκη η ολόπλευρη γενική μόρφωση για όλους τους νέους να προχωρήσει, να φτάσει στα 18 χρόνια που ο άνθρωπος ενηλικιώνεται ψυχικά, πνευματικά και σωματικά», συνέχισε, προσθέτοντας πως «το πρόβλημα που συζητάμε για τη μόρφωση και την αγωγή, για ένα καλύτερο μέλλον των παιδιών, για μια ζωή με δικαιώματα, δεν αρχίζει και τελειώνει στην αίθουσα του σχολείου. Δεν είναι στενά εκπαιδευτικό πρόβλημα, δεν είναι θέμα των ειδικών. Είναι κεντρικό κοινωνικό ζήτημα που αφορά πρώτα και κύρια την εργατική τάξη και τα εκμεταλλευόμενα λαϊκά στρώματα».

Πηγή: 902.gr

Διαβάστε τις Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

   Μπες στην ομάδα μας στο Viber!

Μοιράσου το άρθρο:

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.