Δύσκολα πλέον θα ξεκινήσει η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών τον Σεπτέμβριο

Εκτός χρονοδιαγράμματος  κινείται η εκπαιδευτική πολιτική του Υπουργείου Παιδείας σε ό,τι αφορά στην επιλογή στελεχών γεγονός που θα επηρεάσει και τον στόχο για αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Από το “Έρχονται διαρκώς περισσότεροι εκπαιδευτικοί που μου λένε:  θέλω να αξιολογηθώ” (2019)  της κας Κεραμέως, πήγαμε στο  “η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα εφαρμοστεί το σχ. έτος 2021-2022″(2020) και στο ότι “η κοινωνία απαιτεί αξιολόγηση”  (2021) στην πορεία υπήρξε διαβεβαίωση ότι «H αξιολόγηση κάνει την εκπαίδευση καλύτερη και θα εφαρμόσουμε το νόμο» (Μάρτιος 2022)  και φτάσαμε στον Ιούνιο του 2022, τρεις μήνες πριν την έναρξη του νέου σχ. έτους 2022-2023,  και το σίγουρο είναι  ότι δε θα έχουμε στη θέση τους όλα τα νέα στελέχη εκπαίδευσης για να γίνουν πράξη όλες οι παραπάνω εξαγγελίες και υποσχέσεις.

Ενώ δηλαδή υπήρξε μια μεγάλη ενασχόληση και ενδιαφέρον με την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών σε επίπεδο ΜΜΕ,  θεσμικό και δικαστηρίων, δεν έγινε το ίδιο για την επιλογή νέων στελεχών εκπαίδευσης που είναι οι πυλώνες  στην υλοποίηση αυτών των αλλαγών.

Τη στιγμή λοιπόν που ήδη έπρεπε να έχει γίνει προκήρυξη για τις θέσεις των διευθυντών σχολείων για να βρίσκονται τον Σεπτέμβρη στα σχολεία,  ακόμη τρέχουν οι διαδικασίες για την επιλογή Διευθυντών Εκπαίδευσης και Συμβούλων Εκπαίδευσης. Το πιο αισιόδοξο σενάριο για την τοποθέτηση διευθυντών σχολείων είναι το φθινόπωρο, πολύ μετά την έναρξη του σχολικού έτους 2022-2023 σύμφωνα  τη σειρά επιλογής στελεχών που καθορίζει ο πρόσφατος νόμος Κεραμέως (4823/2021). Οι ίδιες προβλέψεις υπάρχουν και για την τοποθέτηση των Συμβούλων Εκπαίδευσης.

Χωρίς νέους Διευθυντές σχολείων, νέους Συμβούλους Εκπαίδευσης και ένα απαραίτητο χρονικό διάστημα επαφής αξιολογητών και αξιολογούμενων δεν μπορεί να γίνει αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Φήμες που ακούγονται για τροπολογία  του νόμου Κεραμέως αναφορικά με τη σύνθεση των συμβουλίων επιλογής για την έγκαιρη επιλογή των στελεχών, που δήθεν θα “διορθώσουν”  τις αποτυχίες της εκπαιδευτικής  πολιτικής,  καλύτερα να παραμείνουν φήμες, γιατί αν γίνουν πράξη τότε θα δημιουργήσουν μεγαλύτερους μπελάδες και προβλήματα από αυτά που υποτίθεται θα λύσουν και επίσης είναι σχεδόν σίγουρο  για πολλούς λόγους ότι η  διαδικασία δε θα επιταχυνθεί. Η επιλογή στελεχών αποτελεί τη σημαντική διαδικασία στην αποτελεσματική λειτουργία των σχολικών μονάδων για να σχεδιάζεται με fast track διαδικασίες που απειλούν την αξιοπιστία και την εγκυρότητά της στα μάτια τόσο των εκπαιδευτικών όσο και της κοινωνίας συνολικά. Ένα λάθος ποτέ δε διορθώνεται με μεγαλύτερο λάθος, αλλά με τη νομιμότητα.

Επιπλέον δε μπορείς να επικαλείσαι στους άλλους ότι κάτι ισχύει γιατί το λέει ο νόμος και εσύ, ως ο κατ’ εξοχήν φορέας τήρησης του νόμου, να τον αλλάζεις με τροπολογίες  επειδή δεν μπορείς να τον εφαρμόσεις λόγω έλλειψης χρόνου. Και όμως όταν με τη νομοθεσία προσθέτεις πολλαπλάσιο έργο, στις σχολικές μονάδες  και στους εκπαιδευτικούς, απαιτείς να εφαρμόζονται όλα ανεξάρτητα αν τους εξωθείς στην επαγγελματική εξουθένωση.

Πρώτα αξιολόγηση σχολικών μονάδων, διευθυντών και μετά εκπαιδευτικών

Ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης έλεγε ότι: “σε πρώτη φάση θα επιλέξουμε σωστά τους διευθυντές“.. ” Σε πρώτη φάση θα αξιολογήσουμε τις σχολικές μονάδες και τους διευθυντές των σχολείων. Μετά θα πάμε στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών” .

Και όλα αυτά χωρίς να λάβουμε υπόψη το πολύ πιθανό σενάριο εκλογών για τον Οκτώβριο,  οπότε  όλα τα περί αξιολόγησης  εκπαιδευτικών και επιλογής στελεχών είναι στον αέρα.

Θυμίζουμε ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα πρέπει να αρχίσει  με τη νέα χρονιά και πριν τη λήξη του σχ. έτους 2021-2022 με κλίμακα τεσσάρων βαθμών ως προς το έργο τους («εξαιρετικό», «πολύ καλό», «ικανοποιητικό», «μη ικανοποιητικό») και με τρία πεδία αξιολόγησης:

Πρώτον, τη γενική και ειδική διδακτική (ανά τετραετία) από τον σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης / Ειδικότητας.

Δεύτερον, το παιδαγωγικό κλίμα και τη διαχείριση της τάξης (ανά τετραετία) από τον διευθυντή.

Τρίτον, την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια του εκπαιδευτικού (ανά διετία) από κοινού από τον σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης και τον διευθυντή.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
       Άδωνις Γεωργιάδης: Οι εκπαιδευτικοί μάχονται για το πώς θα γλιτώσουν την αξιολόγηση

Πηγή: fresh-education.gr

Όλες οι Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, τα Τελευταία Νέα  και η Επικαιρότητα, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο Instagram
Ακολούθησέ μας στο Twitter
Μπες στην ομάδα μας στο Viber
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μοιράσου το άρθρο μας

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them.

2 thoughts on “Δύσκολα πλέον θα ξεκινήσει η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών τον Σεπτέμβριο

  1. ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ ΣΑΣ
    ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΟΚΥΨΟΥΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΔΙΚΑΣΤΙΚΑ
    ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΖΗΤΗΣΕ ΑΝΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΕΚΔΙΚΑΣΗΣ ΠΡΟΣΦΥΓΗΣ ΣΤΟ ΣΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΑΝΕΡΗ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΜΟΝΟΜΕΡΟΥΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ!!!
    ΘΑ ΚΡΙΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΔΝΤΕΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΟΙ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΙ ΕΚΠ. ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΕΙ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΣΗΣ…ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΛΕΧΤΟΙ ΚΑΙ ΔΙΑΛΕΓΜΕΝΟΙ…ΚΑΙ ΘΑ ΔΙΑΛΕΞΟΥΝ ΤΟΥΣ “”””ΑΡΙΣΤΟΥΣ”””!!!!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.