Χιλιάδες τα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία – ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας
Η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε με σοβαρά προβλήματα για τη δημόσια εκπαίδευση, καθώς παραμένουν χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικούς και ειδικό προσωπικό, ακόμη και μετά τη Β΄ φάση προσλήψεων.
Η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής αναδεικνύει το ζήτημα με ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας κ. Σοφία Ζαχαράκη επισημαίνοντας τις συνέπειες για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς ης κυβέρνησης να διασφαλίσει την ομαλή λειτουργία του δημόσιου σχολείου.
Προς την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού
Χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικούς και ειδικό προσωπικό ακόμη και μετά τη Β΄ φάση προσλήψεων – Υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου
Για μία ακόμη σχολική χρονιά, η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας αποδεικνύονται ανέτοιμοι και ανίκανοι να αντιμετωπίσουν ένα πάγιο πρόβλημα στην έναρξη του διδακτικού έτους: την έγκαιρη και πλήρη κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών σε σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Παρά τις μεγαλόστομες εξαγγελίες περί «σύγχρονου πληροφοριακού συστήματος» που θα ανιχνεύει τα κενά και θα εξασφαλίζει την έγκαιρη τοποθέτηση εκπαιδευτικών, το Υπουργείο εξακολουθεί να λειτουργεί με τη λογική του «μπακαλοτέφτερου».
Η «λογιστική» προσέγγιση στην πρόσληψη αναπληρωτών, η προχειρότητα, οι καθυστερήσεις και οι εμβαλωματικές λύσεις της τελευταίας στιγμής, έχουν δημιουργήσει σε γονείς και μαθητές την αβεβαιότητα για το αν και πότε θα ξεκινήσει κανονικά η σχολική χρονιά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν από τον εκπαιδευτικό τύπο και τους συνδικαλιστικούς φορείς, παρά τις 11.000 προσλήψεις της Β΄ φάσης (9.445 εκπαιδευτικών και 1.556 ΕΕΠ/ΕΒΠ), οι ανάγκες εξακολουθούν να είναι τεράστιες
- Από τα 26.367 κενά σε εκπαιδευτικούς και ειδικό προσωπικό που δήλωσαν οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, μετά τη Β΄ φάση των προσλήψεων (25/9/2025) παραμένουν 15.351 ακάλυπτα.
- Σε αρκετές περιοχές η κάλυψη των κενών σε συγκεκριμένες ειδικότητες είναι ακόμη κάτω από το 1/3 των πραγματικών αναγκών.
Η αδιαφορία για την αγωνία των γονέων και των μαθητών, ιδιαίτερα στα Σχολεία Ειδικής Αγωγής, έχει δημιουργήσει φέτος ακόμη περισσότερο από άλλες χρονιές μια δυστοπική πραγματικότητα: χιλιάδες κενά, χαμένες διδακτικές ώρες, μαθητές που
δεν μπορούν να φτάσουν στα σχολεία τους λόγω της καθυστέρησης στην προκήρυξη για τη μεταφορά τους και τους άγονους διαγωνισμούς.
Μια εικόνα-αντανάκλαση της κυβερνητικής αδιαφορίας και ανικανότητας. Κατόπιν των ανωτέρω,
Ερωτάται η κα Υπουργός:
- Επιβεβαιώνει τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν για τα ακάλυπτα κενά μετά τη Β΄ φάση προσλήψεων; Ποια είναι η αναλυτική κατανομή τους ανά βαθμίδα, ειδικότητα και περιοχή;
- Γιατί, παρά τις εξαγγελίες περί «πληροφοριακού συστήματος καταγραφής και κάλυψης κενών», οι διαδικασίες πρόσληψης εξακολουθούν να γίνονται με αποσπασματικές αποφάσεις και περικοπές που οδηγούν σε χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες;
- Ποιο είναι το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα άμεσης κάλυψης όλων των εναπομεινάντων κενών και θα υπάρξει Γ΄ φάση προσλήψεων;
Ο ερωτών Βουλευτής
Στέφανος Παραστατίδης
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο eDNews
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο X , στο Viber, στο Google News και στο Instagram
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Μοιράσου το άρθρο μας
Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε. – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them. |