Αξιολόγηση: Τελικά συγκρούστηκε η κα Κεράμεως, συμβιβάστηκε ή απλά δε βιάζεται;

Ως νεοφιλελεύθερη – νεοσυντηρητική μεταρρύθμιση χαρακτηρίστηκε από το σύνολο της αντιπολίτευσης το πολυνομοσχέδιο Κεραμέως για την «αυτοαξιολόγηση» της σχολικής μονάδας και την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Ως μεταρρυθμιστική τομή στην εκπαίδευση και «επιλογή εξαιρετικά υψηλού πολιτικού ρίσκου» χαρακτηρίστηκε από τους πολλούς κοινωνικούς υπερασπιστές.

Είναι γεγονός ότι η όποια μορφή αξιολόγησης είναι δύσκολη και επικίνδυνη για τον κάθε μεταρρυθμιστή. Μοιάζει να είναι ένας μοναχικός συγκρουσιακός μονόδρομος με κατεστημένα, συμφέροντα, αδράνειες, βολέματα, ιδεολογικές αγκυλώσεις. ‘Ετσι τουλάχιστον λέει η κοινή λογική.

Τελικά συγκρούστηκε η κα Κεράμεως ή συμβιβάστηκε;

Η αξιολόγηση προχώρησε!

Ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των πολιτικών συντακτών και των ανταποκριτών ξένου Τύπου, εκφράζοντας την ικανοποίησή του σημείωσε ότι η αξιολόγηση προχώρησε, παρά τις «Κασσάνδρες», τις δικαστικές διαμάχες και τις προσπάθειες συνδικαλιστικών σωματείων να την μπλοκάρουν.

“Κλείνοντας να επισημάνω δύο ακόμη στοιχεία από τον χώρο της εκπαίδευσης, που  αξίζουν ιδιαίτερης προσοχής:

–Το πρώτο αφορά στην αξιολόγηση των σχολείων που στοχεύει στη βελτίωση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου στο δημόσιο σχολείο. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία ανταποκρίθηκε στις διαδικασίες της αξιολόγησης το 99,2% των σχολείων της χώρας.  Μόλις ένα ποσοστό 0,8%, δηλαδή σε 114 σχολεία από το σύνολο των 13.000 της Επικράτειας  δεν υπήρξε αξιολόγηση και προφανώς θα υπάρξουν οι κυρώσεις που προβλέπει η κείμενη νομοθεσία. Διαπιστώνουμε, λοιπόν, με πολύ μεγάλη ικανοποίηση ότι παρά τις Κασσάνδρες, τις αλλεπάλληλες δικαστικές διαμάχες και τη διαρκή απόπειρα ορισμένων -λίγων- να μην εφαρμοστεί ο νόμος και να αντισταθούν σε αυτά τα βήματα προόδου, οι εκπαιδευτικοί, τα σχολεία ανταποκρίθηκαν…

Όντως είναι πρωτοφανές το ποσοστό 99,2% των σχολείων που έστειλε στο υπουργείο εκθέσεις αξιολόγησης. Ακόμη όμως πιο αξιοπρόσεκτο είναι το γεγονός ότι η κα Κεραμέως δεν αγνόησε το υπόλοιπο 0,8%. Κάποιος θα μπορούσε να πει: «Ασ’ το το υπόλοιπο 0,8%. Πρόκειται για σκληρούς καθοδηγητικούς κομματικούς πυρήνες, αλλά είναι αμελητέο σαν ποσότητα. Κανείς δε θα θέσει θέμα». Όχι όμως η κ. Κεραμέως. Ήρθε σε μετωπική σύγκρουση με τους συνδικαλιστές και τα κόμματα, μεταξύ των οποίων και το δικό της.

Επέβαλε κυρώσεις στους 114 ανυπάκοους διευθυντές σχολείων που δεν κατέθεσαν καθόλου εκθέσεις αξιολόγησης στο ΙΕΠ σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο. Βαριές κυρώσεις, που «παγώνουν» τη μισθολογική και τη βαθμολογική εξέλιξή τους

αλλά,

αποφεύγει να πράξει ανάλογα, τουλάχιστον προσώρας, για τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς που κατέθεσαν τα ενιαία κείμενα της ΔΟΕ στη διαδικασία της αξιολόγησης, αφού παρά τις πιέσεις και τους εκφοβισμούς, φαίνεται ότι τελικά τα αποδέχεται γιατί δεν μπορεί να κάνει αλλιώς!

Σύμφωνα μάλιστα με την απουσία δηλώσεων του Κυβερνητικού Εκπροσώπου για το συγκεκριμένο θέμα, φαίνεται ότι τα  “φασόν κείμενα ” της ΔΟΕ,  όχι μόνο δεν ενοχλούν πλέον το Υπουργείο Παιδείας, αλλά όσα σχολεία τα κατέθεσαν θεωρείται ότι συμμετέχουν κανονικά στην αξιολόγηση.

Είναι επίσης γεγονός ότι ποτέ μέχρι σήμερα δεν είχε επιβληθεί η παραμικρή κύρωση για παράλειψη αξιολόγησης. Συνδικαλιστές και εκπαιδευτικοί έγραφαν στα παλιά τους τα παπούτσια την υποχρέωσή τους και παρέμεναν ατιμώρητοι.

Ουδέποτε μέχρι σήμερα είχε τολμήσει υπουργός Παιδείας να μηνύσει τις ΟΛΜΕ και ΔΟΕ. Το έκανε η κ. Κεραμέως και για πρώτη φορά οι συνδικαλιστές απλά…έχασαν!

αλλά

φαίνεται ότι η αξιολόγηση των σχολικών μοναδων που ήδη έχει ξεκινήσει, προσεγγίζεται πλέον επιφανειακά.

Το υπουργείο Παιδείας ξεκάθαρα βρίσκεται σε αδιέξοδο βλέποντας ότι τα σχέδιά του δεν προχωρούν στον βαθμό και με τον ρυθμό που επιδιώκει.

Οι κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών και των μαθητών που τελευταία εντείνονται, αλλά και η όξυνση των προβλημάτων στην εκπαίδευση άλλαξαν τα δεδομένα.

Άλλωστε τι να αξιολογήσεις ακριβώς…από ένα σχολείο χωρίς προσωπικό, απαρχαιωμένες υλικοτεχνικές υποδομες και τεράστια προβλήματα σε όλες τις εκφάνσεις του!

Μα φυσικά και τα γνωρίζει πολύ καλά όλα αυτά η κα Κεραμέως και γι’ αυτό το υπουργείο Παιδείας με συνεχείς αναβολές και παρατάσεις  μήπως τελικά περάσει αναίμακτα η όλη αξιολογική διαδικασία και με σκληρές δηλώσεις που όσο πάνε γίνονται ηπιότερες απλά κερδίζει χρόνο.

Το υποτιθέμενο «σκληρό» σύστημα εσωτερικής αξιολόγησης Κεραμέως που θα κατηγοριοποιούσε τα σχολεία παραπέμπεται στις ελληνικές καλένδες.

Συμβιβασμός Κεραμέως ή κόλπο για εφησυχασμό του εκπαιδευτικού κόσμου;

Λέτε να έρχονται εκλογές;

Θα δείξει.

Η γνώμη μας είναι ότι η προσπάθεια της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας είναι η επικράτηση του δόγματος του “λάουλάου “.

Αν αποδεχθεί ο εκπαιδευτικός κόσμος την εφαρμογή της αξιολόγησης, με όποιον τρόπο κι αν προσπαθήσουν να την περάσουν, ανοίγει ένας δρόμος που θα αλλάξει εντελώς το χαρακτήρα της δημόσιας εκπαίδευσης στη χώρα μας. Η επόμενη φάση αντιπαράθεσης με την προσπάθεια εφαρμογής της θα είναι πολύ κρίσιμη και καθοριστική. Με ποσοστά όμως συμμετοχής στο 99,2% τα πράγματα δείχνουν εγκατάλειψη και μια πορεία δύσκολα αναστρέψιμη.

edweek.gr

Όλες οι Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, τα Τελευταία Νέα  και η Επικαιρότητα, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο Instagram
Ακολούθησέ μας στο Twitter
Μπες στην ομάδα μας στο Viber
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μοιράσου το άρθρο μας

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.