Αξιολόγηση: Οι πέντε “κακοί” εκπαιδευτικοί που πιάστηκαν στη φάκα

Η ρητορική ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δεν έχει τιμωρητικό αλλά επιμορφωτικό  χαρακτήρα εξασθένησε σταδιακά με την πάροδο των πρώτων τριών χρόνων εφαρμογής της γιατί αποκαλύφθηκε σταδιακά ότι ο σκοπός της δεν είναι αυτός. Αντικρουόμενες με το πνεύμα του νόμου συζητήσεις στα ΜΜΕ και τοποθετήσεις δημοσιογράφων, με την ανοχή και σιωπή των εμπνευστών του σχετικού νόμου, αποκάλυψαν σταδιακά, ότι η διαδικασία της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών χρησιμοποιείται ως ένα τοπίο πρόσφορο για πολιτική και ψήφους. Μια πολιτική που εκμεταλλεύεται την αγάπη και το ενδιαφέρον των γονέων -πολιτών για τα παιδιά τους για την  απόκρυψη των σημαντικών παραγόντων για καλά εκπαιδευτικά αποτελέσματα.

Έλεγε το Υπουργείο Παιδείας ότι:”Σε περίπτωση μη ικανοποιητικής αξιολόγησης, δεδομένου ότι ο στόχος της αξιολόγησης είναι κυρίως διαμορφωτικός και όχι τιμωρητικός, ο αξιολογηθείς υποψήφιος θα πρέπει να παρακολουθήσει υποχρεωτική επιμόρφωση, βάσει υλικού που εκπονεί το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ)” Όπως όμως έχει επισημάνει το edweek δεν έχει γίνει τίποτα απολύτως προς τη κατεύθυνση της επιμόρφωσης.

Τι λένε οι  δημοσιογράφοι για την αξιολόγηση

Ενδεικτικά έχουμε ακούσει και διαβάσει:

“Αν κάνεις σωστά τη δουλειά σου, με σοβαρότητα και με επαγγελματισμό, τι έχεις να φοβηθείς;”

“Είναι κάποιοι δάσκαλοι οι οποίοι μπαίνουν μέσα (στην τάξη) και βαριούνται την ζωή τους. Είναι λίγοι, και αυτοί στιγματίζουν τον κλάδο σας. Εσείς όμως τους προστατεύετε αυτούς τους λίγους τεμπελχανάδες”

Η αυτοπαγίδευση της αξιολόγησης και οι πέντε “κακοί” εκπαιδευτικοί που “έπιασε” η αξιολόγηση

Όπως είχε εύστοχα παρατηρήσει ο καθηγητής Ηλίας Ματσαγγούρας, πρόεδρος της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε., «Θεωρώ ότι είναι στην ευχέρεια και στη δυνατότητα της συντριπτικής πλειονότητας των εκπαιδευτικών να κινηθούν με μεγάλη άνεση πάνω από το ικανοποιητικό επίπεδο».

Σήμερα, καθώς αρχίζουν να δημοσιοποιούνται τα πρώτα ευρήματα από τη διαδικασία της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, επιβεβαιώνεται η εκτίμησή του με τον πλέον εμφατικό τρόπο: οι περιπτώσεις μη ικανοποιητικής αξιολόγησης είναι ελάχιστες, μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού, ανάμεσα σε χιλιάδες εκπαιδευτικούς. Με άλλα λόγια, πρόκειται για μια καθαρή επιβεβαίωση των λόγων του, που αποδείχθηκαν τελικά προφητικοί. Στους υπεύθυνους του σχεδιασμού στο Υπουργείο Παιδείας έχει αρχίσει να επικρατεί προβληματισμός για το πού τελικά οδηγείται η αξιολόγηση.

Το γνωρίζει το Υπουργείο Παιδείας..

Όλα αυτά είναι γνωστά στο Υπουργείο Παιδείας. Η αξιολόγηση έχει πλέον απομακρυνθεί από τους αρχικούς της στόχους — μια πραγματικότητα που δύσκολα μπορεί να αμφισβητηθεί. Για να εντοπιστούν πέντε ή έξι εκπαιδευτικοί που κρίθηκαν μη ικανοποιητικοί, δαπανήθηκαν αμέτρητες εργατοώρες από Διευθυντές, εκπαιδευτικούς και Συμβούλους Εκπαίδευσης.

Και όλα αυτά για κάτι που, στην πράξη, θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί με τους υπάρχοντες μηχανισμούς — όπως ακριβώς γίνεται ήδη, όταν σε σπάνιες περιπτώσεις οι γονείς καταθέτουν τεκμηριωμένα παράπονα για συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς που επηρεάζουν αρνητικά την εκπαιδευτική εμπειρία των παιδιών τους.

Το edweek.gr δε χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη στις δημοσιεύσεις του γιατί γνωρίζει καλά την εκπαίδευση και σέβεται τους αναγνώστες του. Αν δείτε αυτό το άρθρο σε άλλο site, είναι του edweek.gr

 Άλλη ματιά

Δες όλες τις ειδήσεις και τα νέα τη στιγμή που συμβαίνουν

Διάβασε όλες τις σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις στο eDNews
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο X , στο Viber, στο Google News και στο Instagram
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μοιράσου το άρθρο μας

 

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replace them.

One thought on “Αξιολόγηση: Οι πέντε “κακοί” εκπαιδευτικοί που πιάστηκαν στη φάκα

  1. Και για αυτούς τους λίγους, τους ελάχιστους έστω, που δεν είναι καλοί δάσκαλοι, τι γίνεται; Αν είναι οι δάσκαλοι των δικών μου ή των δικών σας παιδιών; Προσωπικά, ας πούμε, δεν θα με ικανοποιούσε η απάντηση πως όλοι οι υπόλοιποι πίνουν θαυμάσιο καφέ, στην περίπτωση που είχα παραγγείλει έναν, τον είχα πληρώσει όσο οι υπόλοιποι, και ήταν χάλια.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

edweek.gr
Επισκόπηση Απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies έτσι ώστε να μπορούμε εμείς και οι συνεργάτες μας να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούνται λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστότοπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες. Οι πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή χρησιμοποιούνται για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν σε ολόκληρο το διαδίκτυο.