Αξιολόγηση και σχέδια δράσης στα σχολεία: δείτε τι προτείνει το ΙΕΠ

Ένα υποθετικό σενάριο που δείχνει με ποιον τρόπο, μέσα από τη διαδικασία του Συλλογικού Προγραμματισμού, η σχολική μονάδα μπορεί να αναγνωρίσει ανάγκες, να τις μετατρέψει σε στοχευμένα Σχέδια Δράσης και να οργανώσει το εκπαιδευτικό της έργο με σαφείς προτεραιότητες, αντλώντας αφετηρία από τη δική της πραγματικότητα, δημοσίευσε το ΙΕΠ.
Το σενάριο αποτυπώνει την πορεία από τη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων έως τη διαμόρφωση των Σχεδίων Δράσης, προσφέροντας ιδέες, παραδείγματα και χρήσιμες υπενθυμίσεις για τον προγραμματισμό και τις δυνατότητες διαχείρισης των διαδικασιών.
Το υποθετικό σενάριο
Την Πέμπτη 2 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων με θέμα τον Συλλογικό Προγραμματισμό. Στόχος ήταν να συζητηθούν οι ανάγκες βελτίωσης για τη φετινή σχολική χρονιά και να αποφασιστεί με ποια Σχέδια Δράσης θα οργανωθεί η υλοποίησή τους.
Η Διευθύντρια άνοιξε τη συζήτηση:
«Ο Συλλογικός Προγραμματισμός δεν είναι απλώς μια τυπική διαδικασία. Είναι η ευκαιρία μας να θέσουμε προτεραιότητες και να σχεδιάσουμε συλλογικά δράσεις που θα βελτιώσουν τη λειτουργία του σχολείου και θα αφήσουν θετικό αποτύπωμα στην κοινότητά μας. Θυμίζω ότι πέρσι, στο πλαίσιο του προγράμματος «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» στο Τμήμα Β1, οι μαθητές πραγματοποίησαν μια μικρή έρευνα: μοίρασαν ερωτηματολόγιο για την ανακύκλωση και διαπίστωσαν ότι οι περισσότεροι δεν γνώριζαν πώς να ξεχωρίζουν τα απορρίμματα. Το εύρημα αυτό, σε συνδυασμό με τις παρατηρήσεις μας για τη χρήση των κάδων και την υποχώρηση της κομποστοποίησης, μπορεί να αποτελέσει μια καλή αφετηρία για φετινές δράσεις».
Η καθηγήτρια Αγγλικών πήρε τον λόγο:
«Δεν είναι μόνο τα παιδιά. Κι εμείς οι ίδιοι καταναλώνουμε πολύ χαρτί με τις φωτοτυπίες, χωρίς να σκεφτόμαστε πάντα αν χρειάζεται. Αν θέλουμε να μιλήσουμε για αειφορία και ενεργό πολιτειότητα, πρέπει να αναλογιστούμε και τις δικές μας πρακτικές».
Ο καθηγητής των Φυσικών Επιστημών συμπλήρωσε:
«Το θέμα δεν είναι να γίνει ένα project που θα ξεθωριάσει σε λίγους μήνες. Χρειάζεται συνέπεια και συνέχεια, ώστε να δημιουργηθεί κουλτούρα. Αυτό σημαίνει οργανωμένα Σχέδια Δράσης που θα εμπλέκουν μαθητές, τη σχολική κοινότητα και εμάς».
Η Διευθύντρια συνόψισε:
«Συμφωνούμε, λοιπόν, ότι το γενικό θέμα για φέτος μπορεί να είναι η Μείωση του Περιβαλλοντικού Αποτυπώματος. Ας δούμε πώς θα το εξειδικεύσουμε».
Ακολούθησαν συγκεκριμένες προτάσεις:
Σχολείο χωρίς απορρίμματα: επαναφορά της κομποστοποίησης, σωστή χρήση κάδων, μαθητική εκπαίδευση στη διαχείριση απορριμμάτων.
Τροφή, κατανάλωση και κοινότητα: συνεργασία με το κυλικείο για μείωση συσκευασιών, υπεύθυνες διατροφικές επιλογές, εισαγωγή της έννοιας των τροφομιλίων.
Ενέργεια και φυσικοί πόροι με μέτρο: μείωση κατανάλωσης ρεύματος και χαρτιού, αλλαγή συνηθειών στην καθημερινή λειτουργία.
Οι δύο πρώτες προτάσεις περιλήφθηκαν στον άξονα
«Σχολείο και κοινότητα», ενώ η τρίτη στον άξονα
«Διδασκαλία, μάθηση, αξιολόγηση».
Πριν ολοκληρωθεί η συνεδρίαση, μια εκπαιδευτικός επανέφερε ένα ακόμη θέμα: «Νομίζω πως αξίζει να συνεχίσουμε και τη δουλειά που ξεκινήσαμε πέρσι για την ενδοσχολική βία. Ήταν ένα σχέδιο που βοήθησε τα παιδιά να συζητούν πιο ανοιχτά και να βρίσκουν λύσεις μέσα από τον διάλογο. Φέτος θα μπορούσαμε να το επεκτείνουμε, εστιάζοντας περισσότερο στην πρόληψη περιστατικών λεκτικού και διαδικτυακού εκφοβισμού».
Η Διευθύντρια συμφώνησε:
«Σωστά. Και άλλωστε φέτος ξεκινά και η επιμόρφωση ΕΒΙΕ για την Ενδοσχολική Βία και τον Εκφοβισμό, την οποία θα παρακολουθήσουν άλλα τρία μέλη του Συλλόγου, εκτός από εμάς που την είχαμε παρακολουθήσει πέρσι. Είναι μια καλή ευκαιρία να συνδυάσουμε τη θεωρία με τη δράση».
Τότε η καθηγήτρια Βιολογίας, που νωρίτερα είχε δείξει ενδιαφέρον για
τις προτάσεις που αφορούσαν την Ενεργό Πολιτειότητα, είπε:
«Θα ήθελα να συμμετάσχω και σε αυτή την ομάδα. Με ενδιαφέρει να δούμε πώς μπορούμε να προσεγγίσουμε πιο αποτελεσματικά το ζήτημα του ενδοσχολικού εκφοβισμού και να ενισχύσουμε τις δράσεις πρόληψης, νομίζω ότι θα είναι μια εμπειρία χρήσιμη για όλους μας».
Έτσι, αποφασίστηκε η συνέχιση του Σχεδίου Δράσης για την Πρόληψη και Αντιμετώπιση της Ενδοσχολικής Βίας, με εμπλουτισμένες δραστηριότητες και συμμετοχή περισσότερων εκπαιδευτικών, στον άξονα «Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών».
Δείτε το σενάριο εδώ
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο eDNews
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο X , στο Viber, στο Google News και στο Instagram
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Μοιράσου το άρθρο μας
| Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε. – If the images are subjected to copyright contact us in order to replace them. |




























