Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Έρχεται πολυνομοσχέδιο που θα ψηφιστεί τον Ιούλιο

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Την επόμενη Δευτέρα 31 Μαΐου αναμένεται να συζητηθεί στο υπουργικό συμβούλιο το νομοσχέδιο του υπουργείου παιδείας για τους εκπαιδευτικούς, σύμφωνα με δημοσίευμα των “ΝΕΩΝ”.

Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, προχωρά ακάθεκτη σε νέο κύμα μεταρρυθμίσεων εντός του καλοκαιριού, φέρνοντας προς ψήφιση μέσα στον Ιούλιο ένα νέο πολυνομοσχέδιο, το 7ο κατά σειρά στη διάρκεια της υπουργικής της θητείας. Η μεγαλύτερη αλλαγή του νέου νομοσχεδίου -η οποία αποτέλεσε και το μεγαλύτερο «αγκάθι» καθ’ όλη την προηγούμενη δεκαετία- αφορά την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα κάνουν διευθυντές, σχολικοί σύμβουλοι αλλά και μαθητές.

Η εφημερίδα αναφέρει ως ενδεχόμενο να προβλεφθεί ότι και οι μαθητές θα αξιολογούν τους εκπαιδευτικούς τους -στα πρότυπα των φοιτητών, που συμπληρώνουν φύλλα αξιολόγησης του μαθήματος και των πανεπιστημιακών.

Στόχος του συστήματος αξιολόγησης είναι η διαρκής βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών.

Βασική αρχή της εφαρμογής του συστήματος αξιολόγησης είναι η παραδοχή ότι “όποιος αξιολογεί, αξιολογείται” στο πλαίσιο μιας αμφίδρομης αξιολογικής διαδικασίας.

Κάθε αξιολογούμενος θα αξιολογείται από τουλάχιστον δύο αξιολογητές, ενώ η αξιολόγηση θα οργανώνεται σε δύο διαφορετικά πλαίσια τα οποία έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά και κριτήρια: Συνολική (summative) αξιολόγηση για τα στελέχη εκπαίδευσης, η οποία συνδέεται με την έρευνα για τη μέτρηση της απoτελεσματικστητας, και διαμορφωτική (formative) αξιολόγηση για τους εκπαιδευτικούς, με διττό στόχο την επιβράβευση της προσπάθειας με κίνητρα – μπόνους και τη συνεχή βελτίωση της απόδοσης μέσω σκιαγράφησης δυνατοτήτων και αδυναμιών.

Κάθε εκπαιδευτικός και στέλεχος εκπαίδευσης θα έχει τον προσωπικό του ηλεκτρονικό φάκελο στον οποίο θα καταχωρίζονται, ανάμεσα σε άλλα, στοιχεία άσκησης του εκπαιδευτικού/διοικητικού του έργου, θα προβλέπεται συνέντευξη μεταξύ αξιολογούμενου και αξιολογητή, καθώς και προγραμματισμένες παρατηρήσεις διδασκαλίας μαθημάτων.

Πριν την έναρξη της αξιολόγησης θα προηγηθούν ειδικά ενημερωτικά σεμινάρια στα σχολεία αλλά και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, με βάση την οποία θα καθοριστούν και οι πρώτες εκθέσεις αξιολόγησης.

Η αξιολόγηση των στελεχών θα γίνεται με βάση αντικειμενικά κριτήρια (εμπειρία, τίτλοι σπουδών κ.ο.κ.) αλλά και με ποιοτικά κριτήρια

Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στις σχολικές μονάδες θα γίνεται μεταξύ άλλων με κριτήρια:

  1. Το εκπαιδευτικό περιβάλλον. Διαπροσωπικές σχέσεις, παιδαγωγικό κλίμα στη σχολική τάξη, οργάνωση της τάξης.
  2. Τον σχεδιασμό, προγραμματισμό και προετοιμασία της διδασκαλίας. Αντίληψη των δυνατοτήτων και αναγκών των μαθητών και διαμόρφωση του σχεδιασμού της διδασκαλίας, διδακτικοί στόχοι, διδακτικές επιλογές, διεξαγωγή της διδασκαλίας και αξιολόγηση των μαθητών.
  3. Την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια. Τυπικές υποχρεώσεις, συμμετοχή στη λειτουργία της σχολικής μονάδας και στην αυτοαξιολόγησή της, επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού.
  4. Την επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη. Τυπικά προσόντα και επιστημονική ανάπτυξη.

Διαβάστε τις Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

   Μπες στην ομάδα μας στο Viber!

Μοιράσου το άρθρο:

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.