7 τρόποι με τους οποίους 20 χώρες μεταμόρφωσαν τα εκπαιδευτικά τους συστήματα
Μια νέα έκθεση της UNESCO παρέχει πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι χώρες επιταχύνουν την πρόοδο προς την επίτευξη του παγκόσμιου στόχου βιώσιμης ανάπτυξης για την εκπαίδευση (ΣΒΑ 4).
Επισημαίνει παραδείγματα δράσεων 20 χωρών για τον μετασχηματισμό των εκπαιδευτικών τους συστημάτων, αναδεικνύοντας επτά τρόπους που είναι σημαντικοί για να την επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου. Βασίζεται στα ευρήματα της έκθεσης «Transforming education towards SDG 4: Report of a global survey on country actions to transform education», που δημοσιεύτηκε πριν από την Παγκόσμια Εκπαιδευτική Συνάντηση 2024. Η εκδήλωση αυτή διοργανώθηκε παράλληλα με τη συνάντηση των Υπουργών Παιδείας της G20 στη Βραζιλία, δίνοντας έμφαση στις κοινές προτεραιότητες της βραζιλιάνικης Προεδρίας της G20 και της UNESCO, όπως η ένταξη, η ισότητα και η χρηματοδότηση της εκπαίδευσης.
1. Διερεύνηση πολλαπλών μονοπατιών για τον μετασχηματισμό της εκπαίδευσης
Η έκθεση της έρευνας υπογραμμίζει την αναγκαιότητα μιας πολύπλευρης, προσαρμοσμένης στα εκάστοτε δεδομένα προσέγγισης για τον μετασχηματισμό της εκπαίδευσης. Είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι οι χώρες βρίσκονται σε διαφορετικά σημεία στο ταξίδι τους για τον μετασχηματισμό της εκπαίδευσης και ακολουθούν διάφορες προσεγγίσεις για να υποστηρίξουν αυτό που χρειάζεται περισσότερο στα μοναδικά τους πλαίσια.
Η μετασχηματιστική δράση περιλαμβάνει σταδιακές ή μικρής κλίμακας βελτιώσεις και μεγαλύτερες συστημικές αλλαγές που ευθυγραμμίζονται καλύτερα με τις εξελισσόμενες μαθησιακές ανάγκες στο πλαίσιο ενός νέου κοινωνικού συμβολαίου. Ο μετασχηματισμός της εκπαίδευσης πρέπει να εντάσσεται στο πλαίσιο των μοναδικών πραγματικοτήτων κάθε χώρας. Οι χώρες δεν έχουν μόνο διαφορετικούς τομείς προτεραιότητας, αλλά και διαφορετικές οικονομικές και κοινωνικοπολιτισμικές συνθήκες που επηρεάζουν τη λήψη αποφάσεων.
Τρία παραδείγματα για το πώς οι χώρες έχουν πλαισιώσει τις προσεγγίσεις τους για το μετασχηματισμό της εκπαίδευσης μέσα στο πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικοπολιτισμικό τους περιβάλλον:
Λίβανος
Η εκπαιδευτική στρατηγική του Λιβάνου για το 2025 στοχεύει στην παροχή ίσων ευκαιριών για τα ευάλωτα παιδιά – τόσο τα λιβανέζικα όσο και τα προσφυγόπουλα – μέσω της κρατικής χρηματοδότησης των διδάκτρων για τις τάξεις Κ έως 9 και του προγράμματος «Μετρητά για την Εκπαίδευση», το οποίο συνδράμει στα έξοδα που δεν αφορούν τα δίδακτρα, ωφελώντας περίπου 90.000 μαθητές από τις πιο ευάλωτες ομάδες στα δημόσια σχολεία. Αυτή η οικονομική στήριξη των 15 έως 20 δολαρίων ΗΠΑ ανά παιδί μηνιαίως για δύο συνεχόμενα έτη θα συμβάλει στην άμβλυνση των οικονομικών πιέσεων που συχνά οδηγούν τις οικογένειες σε βραχυπρόθεσμες λύσεις, όπως η παιδική εργασία ή ο πρόωρος γάμος για τα κορίτσια. Έτσι, η πρωτοβουλία αυτή στοχεύει επίσης να συμβάλει στη μείωση της παιδικής εργασίας.
Μπαγκλαντές
Το Μπαγκλαντές έχει θεσμοθετήσει την Παγκόσμια Ημέρα των Εκπαιδευτικών ως μείζον εθνικό γεγονός για την ανύψωση της κοινωνικής θέσης των εκπαιδευτικών, η οποία αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής για τον επαγγελματισμό και την ενδυνάμωση του εκπαιδευτικού δυναμικού. Επιπλέον, η χώρα έχει επικεντρωθεί στη βελτίωση των συνθηκών εργασίας των εκπαιδευτικών, συμπεριλαμβανομένων των μισθολογικών αυξήσεων και των ευκαιριών επαγγελματικής εξέλιξης μέσω του «συμφώνου των εκπαιδευτικών».
Σιγκαπούρη
Η Σιγκαπούρη αναθεώρησε το Πλαίσιο της για την καλλιέργεια των πρώτων μαθητών ώστε να δώσει έμφαση στην ανάπτυξη των αξιών, των κοινωνικών και συναισθηματικών ικανοτήτων και των μαθησιακών προδιαθέσεων των παιδιών. Οι προσπάθειες αυτές αντανακλούν την εστίαση της Σιγκαπούρης στην ολιστική εκπαίδευση που μεταδίδει ακαδημαϊκές γνώσεις και καλλιεργεί ολοκληρωμένα άτομα, προετοιμάζοντας τους μαθητές να ευδοκιμήσουν σε ένα ταχέως μεταβαλλόμενο παγκόσμιο περιβάλλον.
2. Διασφάλιση σταθερής χρηματοδότησης της εκπαίδευσης
Η χρηματοδότηση πρέπει να δοθεί προτεραιότητα και να διατηρηθεί και να υιοθετηθούν καινοτόμα μέτρα για την επιτάχυνση του μετασχηματισμού. Χωρίς επαρκή χρηματοδότηση, η ποιότητα της εκπαίδευσης μπορεί να μειωθεί, επηρεάζοντας αρνητικά το μέλλον αμέτρητων μαθητών.
Οι χώρες πρέπει να αυξήσουν τις επενδύσεις στην εκπαίδευση από όλες τις πηγές, συμπεριλαμβανομένης της διεθνούς βοήθειας και της καινοτόμου χρηματοδότησης, ώστε να επιτύχουν τους στόχους τους για τον ΣΒΑ 4, διασφαλίζοντας παράλληλα την αποδοτική και αποτελεσματική χρήση των πόρων. Η επίτευξη αποτελεσματικής χρηματοδότησης της εκπαίδευσης απαιτεί την περικοπή της αναποτελεσματικότητας, την ενίσχυση της διακυβέρνησης και τη σύνδεση των επενδύσεων με τα αποτελέσματα της εκπαίδευσης, εστιάζοντας στη μεγιστοποίηση του αντίκτυπου και της λογοδοσίας.
Δύο παραδείγματα χρηματοδότησης της εκπαίδευσης για τη διασφάλιση της δίκαιης κατανομής των πόρων, της διαφάνειας και της βιωσιμότητας:
Δομινικανή Δημοκρατία
Η Δομινικανή Δημοκρατία έχει κάνει σημαντικά βήματα στη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης, αυξάνοντας σταδιακά τον προϋπολογισμό της για την εκπαίδευση ώστε να ανταποκρίνεται στα διεθνή κριτήρια αναφοράς και θέτοντας ως ελάχιστη επένδυση 2.500 δολάρια ΗΠΑ ανά παιδί ετησίως. Επιπλέον, η χώρα εφάρμοσε ένα «ολοκληρωμένο σύστημα στρατηγικών πληροφοριών» για τη βελτίωση της διαφάνειας και της παρακολούθησης των εκπαιδευτικών δαπανών, διασφαλίζοντας ότι οι πόροι κατανέμονται αποτελεσματικά και δίκαια.
Ινδονησία
Το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Έρευνας και Τεχνολογίας της Ινδονησίας έχει υιοθετήσει μια στοχευμένη προσέγγιση για τη διασφάλιση της δίκαιης κατανομής των πόρων, εστιάζοντας ιδιαίτερα στις μειονεκτούσες ομάδες, όπως τα νοικοκυριά με χαμηλό εισόδημα, οι κάτοικοι της υπαίθρου και τα παιδιά με αναπηρίες. Το υπουργείο έχει επίσης ενσωματώσει την ανταπόκριση του φύλου στην παρακολούθηση των δημόσιων δαπανών του, αποδεικνύοντας τη δέσμευσή του για ισότητα και αποτελεσματικότητα στη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης.
3. Δώστε προτεραιότητα στην ένταξη, την ισότητα και την ισότητα των φύλων στην εκπαίδευση
Η ένταξη, η ισότητα και η ισότητα των φύλων βρίσκονται στο επίκεντρο του ΣΒΑ 4. Απέναντι στις προκλήσεις, οι χώρες καθοδηγούνται από αυτές τις αρχές καθώς μετασχηματίζουν τα εκπαιδευτικά τους συστήματα.
Όλες οι χώρες έχουν αναφέρει δράσεις προς την κατεύθυνση της ένταξης, της ισότητας και της ισότητας των φύλων στην εκπαίδευση. Παρόλα αυτά, παραμένουν σημαντικές προκλήσεις, ιδίως για τα παιδιά και τους νέους πρόσφυγες και εκτοπισμένους, που διατρέχουν υψηλό κίνδυνο εκπαιδευτικού αποκλεισμού. Η επίτευξη της συμπερίληψης απαιτεί στοχευμένες στρατηγικές και συστημικό μετασχηματισμό για να εξασφαλιστεί ότι όλοι οι μαθητές έχουν ίση πρόσβαση σε ποιοτική εκπαίδευση, απαραίτητη για την επίτευξη των στόχων βιώσιμης ανάπτυξης του 2030.
Τρία παραδείγματα για το πώς οι χώρες αναλαμβάνουν δράση προς την κατεύθυνση της ένταξης, της ισότητας και της ισότητας των φύλων στην εκπαίδευση:
Μπαχρέιν
Το Μπαχρέιν έχει ενσωματώσει προγράμματα ειδικής εκπαίδευσης σε 175 γενικά σχολεία. Η πρωτοβουλία αυτή περιλαμβάνει την ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών, του διοικητικού προσωπικού και του συνόλου των μαθητών, ώστε να διασφαλιστεί ότι τα σχολεία είναι εξοπλισμένα για να ανταποκρίνονται στις ποικίλες ανάγκες των μαθητών με αναπηρία, επιτρέποντάς τους να μαθαίνουν μαζί με τους συνομηλίκους τους στις κανονικές τάξεις.
Εσθονία
Η Εσθονία έχει ενσωματώσει σχεδόν 80.000 Ουκρανούς πρόσφυγες στο εκπαιδευτικό της σύστημα παρέχοντας σημαντική οικονομική, υλική και ψυχική υποστήριξη για να βελτιώσει την πρόσβαση στην εκπαίδευση για τα παιδιά και τους νέους που έχουν πληγεί από κρίσεις μέσω εκπαιδευτικών συστημάτων χωρίς αποκλεισμούς.
Αργεντινή
Η Αργεντινή έχει επικαιροποιήσει τις εκπαιδευτικές πολιτικές της για να συμμορφωθεί με τους εθνικούς νόμους (νόμοι 26.150 και 26.206), οι οποίοι επιβάλλουν ολοκληρωμένες και καθολικές εκπαιδευτικές δράσεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα και την ισότητα των φύλων. Οι νόμοι αυτοί εγγυώνται ότι όλοι οι μαθητές, τόσο σε δημόσια όσο και σε ιδιωτικά ιδρύματα όλων των βαθμίδων, λαμβάνουν ολοκληρωμένη σεξουαλική εκπαίδευση, διασφαλίζοντας ότι η ισότητα των φύλων και η συμμετοχικότητα είναι βαθιά ενσωματωμένες στο εκπαιδευτικό σύστημα.
4. Αγκαλιά του ψηφιακού μετασχηματισμού για την προώθηση εκπαιδευτικών αλλαγών
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι απαραίτητος για τον μετασχηματισμό της εκπαίδευσης, με τις χώρες να εστιάζουν στην ενίσχυση της συνδεσιμότητας, των ψηφιακών πόρων και της κατάρτισης των εκπαιδευτικών. Ενώ πολλές χώρες έχουν δεσμευτεί να επεκτείνουν την πρόσβαση στο διαδίκτυο και να ενσωματώσουν ψηφιακά εργαλεία για την προώθηση της ισότητας και της ένταξης, εξακολουθεί να υπάρχει ανάγκη να αντιμετωπιστεί η ποιότητα του ψηφιακού περιεχομένου και να διασφαλιστεί ότι οι ψηφιακές πλατφόρμες είναι τόσο προσβάσιμες όσο και ασφαλείς. Η προσπάθεια καθοδηγείται από τις αρχές της ένταξης, της ισότητας, της ποιότητας και της προσβασιμότητας, τονίζοντας την ανάγκη να αποτραπεί ο ψηφιακός μετασχηματισμός από την επιδείνωση των υφιστάμενων ανισοτήτων στην πρόσβαση στην τεχνολογία.
Τρία παραδείγματα του τρόπου με τον οποίο ο ψηφιακός μετασχηματισμός αξιοποιείται για τον αντίκτυπο και την ενίσχυση των εκπαιδευτικών συστημάτων:
Ουζμπεκιστάν
Το πρόγραμμα «Ένα εκατομμύριο προγραμματιστές» του Ουζμπεκιστάν δίνει κίνητρα στους εκπαιδευτικούς να χρησιμοποιούν ψηφιακά εργαλεία, προσφέροντας βραβεία για την ολοκλήρωση της κατάρτισης στην ψηφιακή εκπαίδευση. Η πρωτοβουλία αυτή αντανακλά μια ευρύτερη δέσμευση για την ενσωμάτωση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση, τονίζοντας τη σημασία της ενίσχυσης της υποστήριξης των εκπαιδευτικών και του ψηφιακού περιεχομένου μάθησης ως ακρογωνιαίους λίθους για την αποτελεσματική ψηφιακή μάθηση.
Ανδόρα
Η Ανδόρα υιοθέτησε την ψηφιακή στρατηγική για την εκπαίδευση 2022-2025, εστιάζοντας στην ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Η στρατηγική δίνει επίσης προτεραιότητα στην ασφάλεια, την προσβασιμότητα και την ποιότητα των ψηφιακών εργαλείων, διασφαλίζοντας μια ολοκληρωμένη προσέγγιση του ψηφιακού μετασχηματισμού στην εκπαίδευση.
Τουρκία
Η Τουρκία αξιοποιεί την προηγμένη τεχνολογία ενσωματώνοντας την εικονική πραγματικότητα στην τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση. Αυτή η καινοτόμος προσέγγιση αναδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο οι αναδυόμενες τεχνολογίες μπορούν να αξιοποιηθούν για την παροχή πρακτικών, καθηλωτικών μαθησιακών εμπειριών που ευθυγραμμίζονται με τις σημερινές εκπαιδευτικές ανάγκες.
5. Επένδυση στους εκπαιδευτικούς για να μεταμορφώσουν την εκπαίδευση
Η επένδυση στο επάγγελμα του εκπαιδευτικού είναι ζωτικής σημασίας για τον μετασχηματισμό της εκπαίδευσης. Η επένδυση αυτή περιλαμβάνει την ενίσχυση της επαγγελματικής ανάπτυξης, τον εξοπλισμό των εκπαιδευτικών με νέες παιδαγωγικές δεξιότητες, ψηφιακά εργαλεία και επικαιροποιημένα προγράμματα σπουδών.
Ως η ραχοκοκαλιά του εκπαιδευτικού μετασχηματισμού, οι εκπαιδευτικοί χρειάζονται συστημική υποστήριξη για να αντιμετωπίσουν την παγκόσμια έλλειψη και να ανταποκριθούν στις εξελισσόμενες εκπαιδευτικές απαιτήσεις. Η βελτίωση των συνθηκών εργασίας, η προώθηση της επαγγελματικής αυτονομίας και η εξασφάλιση επαρκούς κατάρτισης είναι ουσιώδους σημασίας για να καταστεί το επάγγελμα του εκπαιδευτικού πιο ελκυστικό και βιώσιμο, με πολλές χώρες να έχουν ήδη αναλάβει μετασχηματιστικές δράσεις σε αυτούς τους τομείς.
Τρία παραδείγματα των προσπαθειών των χωρών να δώσουν προτεραιότητα στις επενδύσεις στο επάγγελμα του εκπαιδευτικού:
Μαυρίκιος
Ο Μαυρίκιος, για να αντιμετωπίσει τη σημαντική έλλειψη εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δημιούργησε πρόσθετες θέσεις διδασκαλίας σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα και προσέλαβε ενεργά 600 εκπαιδευόμενους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η πρωτοβουλία αυτή αναμένεται να αυξήσει το διδακτικό προσωπικό της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατά 16,4%, εξασφαλίζοντας ότι θα είναι διαθέσιμοι περισσότεροι εκπαιδευτικοί για να καλύψουν τις ανάγκες των μαθητών και να βελτιώσουν την ποιότητα της εκπαίδευσης.
Κιργιζία
Η Κιργιζία προχώρησε σε ουσιαστικές βελτιώσεις στη διαδικασία πιστοποίησης των εκπαιδευτικών της, αυτοματοποιώντας την και δημιουργώντας μια ηλεκτρονική πλατφόρμα πιστοποίησης. Επιπλέον, το 2022 και το 2023, η Κιργιζία παρείχε προηγμένη κατάρτιση σε μεγάλο αριθμό του διδακτικού της προσωπικού, διασφαλίζοντας ότι οι εκπαιδευτικοί είναι καλύτερα καταρτισμένοι και εξοπλισμένοι για να παρέχουν εκπαίδευση υψηλής ποιότητας.
Γαλλία
Η Γαλλία εφάρμοσε αυξήσεις μισθών, πρόσθετες αποζημιώσεις και ευκαιρίες επαγγελματικής εξέλιξης μέσω του «συμφώνου των εκπαιδευτικών» για να βελτιώσει τις συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών και να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις πρόσληψης και διατήρησης. Οι προσπάθειες αυτές αποσκοπούν στο να καταστήσουν το επάγγελμα του εκπαιδευτικού πιο ελκυστικό και βιώσιμο, διασφαλίζοντας ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν κίνητρα, εκτιμούνται και υποστηρίζονται επαρκώς.
6. Υιοθέτηση μιας ολιστικής, δια βίου προσέγγισης για τον μετασχηματισμό της εκπαίδευσης και τη στήριξη της ατομικής και κοινωνικής ευημερίας
Ο μετασχηματισμός της εκπαίδευσης απαιτεί μια συνολική και ολοκληρωμένη προσέγγιση που επαναπροσδιορίζει τα προγράμματα σπουδών, τις μεθόδους διδασκαλίας και τις ευκαιρίες δια βίου μάθησης. Κεντρικό ρόλο σε αυτόν τον μετασχηματισμό διαδραματίζει η ανανέωση των εκπαιδευτικών πρακτικών για την καλλιέργεια ποικίλων γνώσεων μέσω διεπιστημονικών και διαπολιτισμικών προοπτικών. Αυτό περιλαμβάνει την ενσωμάτωση της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας και των κοινωνικο-συναισθηματικών δεξιοτήτων στο πρόγραμμα σπουδών, προετοιμάζοντας τους μαθητές να αντιμετωπίσουν τις μελλοντικές προκλήσεις ως ανθεκτικά, ολοκληρωμένα άτομα.
Ο μετασχηματισμός δίνει επίσης έμφαση στην ενσωμάτωση ψηφιακών εργαλείων για την υποστήριξη της εξατομικευμένης μάθησης, καινοτόμων παιδαγωγικών στρατηγικών και την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, της δημιουργικότητας και των δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων. Καλλιεργώντας ένα περιβάλλον που καλλιεργεί την αυτόνομη και δια βίου μάθηση, η εκπαίδευση μπορεί να γεφυρώσει αποτελεσματικά το χάσμα μεταξύ των παραδοσιακών μεθόδων και των εξελισσόμενων αναγκών του μέλλοντος.
Τρία παραδείγματα για το πώς οι χώρες υιοθετούν ολιστικές και δια βίου προσεγγίσεις για τον μετασχηματισμό της εκπαίδευσης:
Ζάμπια
Η Ζάμπια έχει επικεντρωθεί στη δημιουργία παιδαγωγικών μεθόδων με επίκεντρο τον μαθητή στο επίκεντρο όλων των μαθημάτων σε όλα τα επίπεδα, ενσωματώνοντας διάφορες παιδαγωγικές προσεγγίσεις, συμπεριλαμβανομένης της δημιουργικότητας, της παιγνιώδους μάθησης και της μάθησης βάσει σχεδίων. Οι προσπάθειες αυτές, που αποτελούν παράδειγμα του Προγράμματος Βελτίωσης της Εκπαίδευσης της Ζάμπια (ZEEP), δίνουν προτεραιότητα στην ολιστική ανάπτυξη των μαθητών, καλλιεργώντας ένα περιβάλλον που ενθαρρύνει την αυτονομία και την κριτική σκέψη, ευθυγραμμιζόμενο με τις ανάγκες του 21ου αιώνα.
Ιορδανία
Η Ιορδανία έχει ενσωματώσει την κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση (ΚΣΜ) στο βασικό πρόγραμμα σπουδών της, ενσωματώνοντάς την σε μαθήματα όπως τα μαθηματικά και η αραβική γλώσσα. Η προσέγγιση αυτή διασφαλίζει ότι οι μαθητές αναπτύσσονται ακαδημαϊκά και αποκτούν βασικές δεξιότητες ζωής για τη διαχείριση των συναισθημάτων και τη δημιουργία υποστηρικτικών σχέσεων. Η ενσωμάτωση της SEL σε όλα τα μαθήματα αντανακλά τη δέσμευση για την καλλιέργεια ολοκληρωμένων ατόμων προετοιμασμένων για τις μελλοντικές προκλήσεις.
Ομάν
Το Ομάν έχει αγκαλιάσει την περιβαλλοντική εκπαίδευση ως μέρος του ολιστικού εκπαιδευτικού μετασχηματισμού του. Το πρόγραμμα «Πράσινο σχολείο» ενθαρρύνει φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές και υποδομές στα σχολεία, διασφαλίζοντας ότι οι μαθητές είναι εφοδιασμένοι με τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες για την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προκλήσεων.
7. Εμπλοκή των ενδιαφερομένων, ιδίως των νέων και των μαθητών, για τον ουσιαστικό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης.
Πολλές χώρες αναγνωρίζουν ολοένα και περισσότερο τη σημασία της ενσωμάτωσης της εμπλοκής της νεολαίας στα πλαίσια της διακυβέρνησής τους, διασφαλίζοντας ότι οι πολιτικές και οι διαδικασίες λήψης αποφάσεων περιλαμβάνουν τις φωνές εκείνων που επηρεάζονται άμεσα από τον μετασχηματισμό της εκπαίδευσης.
Η γνήσια και ουσιαστική εμπλοκή των νέων είναι χωρίς αποκλεισμούς, βασισμένη στα δικαιώματα και υπεύθυνη. Δημιουργεί χώρους για τη νεολαία και τους μαθητές να έχουν πρόσβαση σε διαφανείς πληροφορίες και ευκαιρίες να εκφράσουν τις απόψεις τους, να λάβουν την απαραίτητη υποστήριξη για να επιτύχουν και να συμμετάσχουν ενεργά στη λήψη αποφάσεων. Ενισχύοντας την αίσθηση της ιδιοκτησίας μεταξύ εκείνων που επηρεάζονται από την εκπαίδευση, οι προσεγγίσεις αυτές διασφαλίζουν ότι η εκπαιδευτική αλλαγή είναι πιθανότερο να αγκαλιαστεί από εκείνους που επηρεάζουν περισσότερο.
Τρία παραδείγματα για το πώς οι χώρες εμπλέκουν τους νέους στη λήψη αποφάσεων:
Αλβανία
Η Αλβανία έχει αναπτύξει την εθνική στρατηγική για τη νεολαία για την περίοδο 2022-2029 και τον τόπο δράσης της, η οποία επικεντρώνεται στην εξασφάλιση ίσων δικαιωμάτων, ευκαιριών και στήριξης για τους περιθωριοποιημένους και ευάλωτους νέους. Με τη θεσμοθέτηση της δέσμευσης των νέων, η Αλβανία κάνει βήματα προόδου για να διασφαλίσει ότι οι φωνές των νέων αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της διαμόρφωσης του μέλλοντος του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας.
Σιέρα Λεόνε
Η Σιέρα Λεόνε έχει ενσωματώσει την εμπλοκή των νέων στο νομικό της πλαίσιο για να διασφαλίσει τη διαρκή συμμετοχή των νέων στις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις. Η συμβουλευτική ομάδα νέων της Σιέρα Λεόνε που εκπροσωπεί όλες τις περιφέρειες κατοχυρώνεται στον νόμο για την εκπαίδευση του 2030. Η πρωτοβουλία αυτή παρέχει μια δομημένη πλατφόρμα για τη συμβολή των νέων στη λήψη εκπαιδευτικών αποφάσεων. Διασφαλίζει ότι η συμμετοχή τους διατηρείται και μετά τις πολιτικές αλλαγές, εξασφαλίζοντας ένα σταθερό και συνεχή ρόλο για τους νέους στη διαμόρφωση του εκπαιδευτικού τοπίου της χώρας.
Λιθουανία
Η Λιθουανία έχει θεσπίσει συμβουλευτικά όργανα για τη νεολαία, όπως τα Συμβούλια Υποθέσεων Νεολαίας, τόσο σε εθνικό όσο και σε τοπικό επίπεδο. Τα εν λόγω συμβούλια χρησιμεύουν ως αποτελεσματικές πλατφόρμες για την προώθηση της στενότερης συνεργασίας και του συντονισμού μεταξύ των εκπροσώπων της νεολαίας και των αρμόδιων θεσμικών οργάνων. Τα εν λόγω συμβούλια αξιολογούν και συζητούν νομικές πράξεις και στρατηγικές που επηρεάζουν τους νέους με στόχο την ενεργό συμμετοχή τους στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων.
Η παγκόσμια έρευνα σχετικά με τις δράσεις των χωρών για τον μετασχηματισμό της εκπαίδευσης δεν αφορά μόνο την παρουσίαση καλών πρακτικών και μετασχηματιστικών δράσεων. Πρόκειται για την ενθάρρυνση της συνεργασίας μεταξύ των χωρών και των κοινών δράσεων. Η ανταλλαγή και η μάθηση από τις επιτυχίες και τις προκλήσεις των άλλων ωθούν τις χώρες προς την επίτευξη του SDG 4 έως το 2030.
Διαβάστε περισσότερα εδώ
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο eDNews
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο X , στο Viber, στο Google News και στο Instagram
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Μοιράσου το άρθρο μας
Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε. – If the images are subjected to copyright contact us in order to replace them. |