Ξεκινούν οι αιτήσεις παραίτησης εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ / 2024-2025 – Τι πρέπει να προσέξετε

Εγκύκλιο για την υποβολή αιτήσεων παραίτησης εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ σχολικού έτους 2024-2025 και επισημάνσεις σχετικά με τον έλεγχο γνησιότητας δικαιολογητικών στο πλαίσιο υποβολής αιτήσεων παραίτησης, εξέδωσε σήμερα το υπουργείο Παιδείας.
Δείτε εδώ την εγκύκλιο
Για το (τρέχον) σχολικό έτος 2024-2025 οι αιτήσεις παραίτησης των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ υποβάλλονται στις οικείες Δ/νσεις Εκπαίδευσης ή Περιφερειακές Δ/νσεις Π.Ε. και Δ.Ε. κατά περίπτωση, ανάλογα με την οργανική θέση, ηλεκτρονικά από το Σάββατο 1-2-2025 (με πρωτοκόλληση της αίτησης τη Δευτέρα 3-2-2025) και δια ζώσης από τη Δευτέρα 3-2-2025 έως και την Τρίτη 11-2-2025, και θεωρείται ότι έχουν γίνει αποδεκτές και λύεται αυτοδικαίως η υπαλληλική σχέση των αιτούντων στις 31-8-2025, με την επιφύλαξη ύπαρξης κωλύματος της παρ. 2 του άρθρου 148 του Υ.Κ. (ν. 3528/2007 – ΦΕΚ 26 Α ́).
Ανάκληση της αίτησης παραίτησης, λόγω μη ύπαρξης ειδικής νομοθετικής ρύθμισης για το εκπαιδευτικό προσωπικό, μπορεί να κατατίθεται (στην οικεία Δ/νση ή Περιφερειακή Δ/νση Εκπαίδευσης όπου κατατέθηκε η αίτηση παραίτησης) μέσα σε ένα μήνα από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης παραίτησης, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 148 του ν. 3528/2007 (Α ́ 26), π.χ. αίτηση που έχει υποβληθεί στις 3-2-2025 μπορεί να ανακληθεί ως και τις 3-3-2025.
Σας υπενθυμίζουμε ότι ισχύει η δυνατότητα της εξ αποστάσεως υποβολής της αίτησης παραίτησης ή/και ανάκλησης αυτής εντός των ανωτέρω προθεσμιών μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, όπως αναφέρεται στην αριθ. 41410/Ε3/30-3-2020 (ΑΔΑ: ΩΙΩΖ46ΜΤΛΗ-2Τ4) εγκύκλιο της Γενικής Διεύθυνσης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Π.Ε. και Δ.Ε.. Επισημαίνεται ότι, στην περίπτωση έκδοσης ηλεκτρονικής υπεύθυνης δήλωσης (αίτησης) παραίτησης ή/και ανάκλησης αυτής μέσω του gov.gr, ο/η εκπαιδευτικός θα πρέπει να έχει εκδώσει την εν λόγω ηλεκτρονική υπεύθυνη δήλωση (αίτηση) εντός των προθεσμιών που ορίζονται ανωτέρω, και να την υποβάλλει/αποστείλει ηλεκτρονικά [στην οικεία Δ/νση Εκπαίδευσης ή Περιφερειακή Δ/νση Εκπαίδευσης κατά περίπτωση] εντός των ίδιων προθεσμιών.
Επισημάνσεις σχετικά με τον έλεγχο γνησιότητας του συνόλου των δικαιολογητικών στο πλαίσιο υποβολής αιτήσεων παραίτησης
Αναφορικά με την έκδοση της προβλεπόμενης εκ της παρ. 5 του άρθρου 28 του ν. 4305/2014 (Α ́ 237) βεβαίωσης με την οποία βεβαιώνεται «ο αυτεπάγγελτος έλεγχος γνησιότητας των υποχρεωτικών και λαμβανομένων υπόψη για το διορισμό, πρόσληψη ή εν γένει υπηρεσιακή κατάσταση δικαιολογητικών», σας επισημαίνονται τα ακόλουθα:
Η εν λόγω βεβαίωση εκδίδεται υποχρεωτικά ως δικαιολογητικό των αιτήσεων παραίτησης που υποβάλλονται α) από 1ης Φεβρουαρίου μέχρι και την πρώτη εργάσιμη ημέρα μετά την πάροδο του πρώτου δεκαημέρου του Φεβρουαρίου, οι οποίες θεωρείται ότι έχουν γίνει αποδεκτές και λύεται αυτοδικαίως η υπαλληλική σχέση στις 31 Αυγούστου, και β) το υπόλοιπο χρονικό διάστημα μέσω ΚΥΣΠΕ/ΚΥΣΔΕ/ΚΥΣΕΕΠ για εξαιρετικούς λόγους.
Σε ό,τι αφορά στη διενέργεια του ελέγχου γνησιότητας εφιστούμε την προσοχή σας ιδίως στον έλεγχο:
i) των προϋπηρεσιών, ii) των ξενόγλωσσων τίτλων σπουδών (πτυχίο, μεταπτυχιακό ή/και διδακτορικό εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της αλλοδαπής) καθώς και της Πράξης ισοτιμίας-αντιστοιχίας από τον ΔΟΑΤΑΠ (πρώην ΔΙΚΑΤΣΑ), ή οποιονδήποτε άλλο επίσημο φορέα έχει αρμοδιότητα έκδοσης αυτών των πράξεων και iii) των πιστοποιητικών ξένων γλωσσών/τίτλων γλωσσομάθειας που εκδίδουν επίσημοι ξένοι φορείς, όπως Ελληνοβρετανικό Συμβούλιο, Γαλλικό Ινστιτούτο, κ.α.. Σχετικά, σας υπενθυμίζουμε όσα διευκρινίζονται στις αριθ. ΔΙΔΑΔ/Φ.34/45/2843/20-3-2014 (ΑΔΑ: ΒΙΞ4Χ-ΠΕ4) και ΔΙΔΑΔ/Φ.34/47/οικ.18161/18-7-2014 (ΑΔΑ: 7Φ95Χ-Μ7Ρ) εγκυκλίους του Υπουργείου Εσωτερικών, καθώς και στην αριθ. 79147/Ε3/11-7-2024 (ΑΔΑ: ΨΗΛΥ46ΝΚΠΔ-ΝΧΔ) εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘΑ με θέμα «Τήρηση και χρήση προσωπικού μητρώου και διευκρινίσεις επί παραιτήσεων εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ».
Συντάξεις / παραιτήσεις εκπαιδευτικών – Μελών ΕΕΠ/ΕΒΠ
Αναλυτικά, η διαδικασία υποβολής αιτήσεων παραίτησης και συνταξιοδότησης για τους εκπαιδευτικούς και τα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ περιλαμβάνει αρκετές σημαντικές λεπτομέρειες και προϋποθέσεις. Ακολουθούν οι βασικές πτυχές της διαδικασίας με επεξήγηση για κάθε σημείο.
1. Προθεσμία Υποβολής Αιτήσεων:
Οι εκπαιδευτικοί – Μέλη ΕΕΠ/ΕΒΠ πρέπει να υποβάλουν τις αιτήσεις τους για παραίτηση/συνταξιοδότηση ηλεκτρονικά από το Σάββατο 1-2-2025 (με πρωτοκόλληση της αίτησης τη Δευτέρα 3-2-2025) και δια ζώσης από τη Δευτέρα 3-2-2025 έως και την Τρίτη 11-2-2025.
Αιτήσεις που υποβάλλονται μετά την προθεσμία αυτή θα πρέπει να εγκριθούν από το ΚΥΣΠΕ/ΚΥΣΔΕ (Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας / Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης).
2. Ποιοι Εκπαιδευτικοί – Μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ Μπορούν να Συνταξιοδοτηθούν:
Οι εκπαιδευτικοί που πληρούν τα κριτήρια για συνταξιοδότηση φέτος είναι οι εξής:
• Άνδρες και γυναίκες εκπαιδευτικοί – Μέλη ΕΕΠ/ΕΒΠ που προσλήφθηκαν πριν από την 31/12/1982.
• Μητέρες που είχαν συμπληρώσει την 25ετία το 2010 και είχαν ανήλικο τέκνο ή είχαν συμπληρώσει το 50ο έτος ηλικίας πριν από το 2015.
• Γονείς ανηλίκων που είχαν συμπληρώσει την 25ετία το 2011 και το 52ο έτος της ηλικίας τους πριν από το 2017.
• Γονείς με 3 ή περισσότερα παιδιά που είχαν συμπληρώσει την 20ετία το 2010, και μπορούν να συνταξιοδοτηθούν χωρίς όριο ηλικίας.
• Εκπαιδευτικοί με 35 χρόνια ασφάλισης και 58 έως 61 έτη ηλικίας μέχρι το 2021, καθώς και άλλες παρόμοιες περιπτώσεις σύμφωνα με τα έτη ασφάλισης και ηλικίας.
Αυτές οι κατηγορίες περιλαμβάνουν και περιπτώσεις που έχουν συμπληρώσει 25ετία ή 20ετία και η ηλικία τους πληροί τα αντίστοιχα όρια.
3. Ημερομηνία Λύσης Υπαλληλικής Σχέσης (31 Αυγούστου):
Οι εκπαιδευτικοί συνταξιοδοτούνται με τη λήξη της σχολικής χρονιάς, δηλαδή στις 31 Αυγούστου 2025 που είναι και η τελευταία ημέρα που θα διατηρείται η υπαλληλική σχέση του εκπαιδευτικού με το Δημόσιο.
Μέχρι αυτήν την ημερομηνία ο εκπαιδευτικός συνεχίζει να είναι μισθοδοτούμενος και ασφαλισμένος, γεγονός που καθορίζει τα ένσημα και τα συνταξιοδοτικά του δικαιώματα.
4. Ανάκληση Παραίτησης:
Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να ανακαλέσουν την παραίτησή τους εντός 30 ημερών από την ημερομηνία υποβολής της.
Αυτό παρέχει έναν επιπλέον μήνα για να σκεφτούν αν θέλουν πραγματικά να αποχωρήσουν ή αν τους συμφέρει να παραμείνουν στην υπηρεσία.
5. Τι πρέπει να προσέξουν οι εκπαιδευτικοί – μέλη ΕΕΠ/ΕΒΠ:
Αναγνώριση πλασματικών ετών: Αν οι εκπαιδευτικοί έχουν πλασματικά έτη (π.χ. στρατιωτική θητεία, χρόνο για ανήλικα τέκνα, κλπ.), πρέπει να τα υπολογίσουν για να κατανοήσουν αν πληρούν τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης.
Μειωμένη Σύνταξη: Η μειωμένη σύνταξη δεν αφορά τις περιπτώσεις με ανήλικα τέκνα ή με 3 ή περισσότερα παιδιά, καθώς αυτή η σύνταξη είναι πλήρης και αναλογική με τα έτη ασφάλισης.
6. Υπολογισμός Σύνταξης:
Η σύνταξη υπολογίζεται με βάση τα έτη ασφάλισης, τον μέσο όρο συντάξιμων αποδοχών και το ποσοστό αναπλήρωσης.
Ο εκπαιδευτικός κερδίζει αν παραμείνει περισσότερα χρόνια στην υπηρεσία, καθώς η σύνταξή του θα είναι μεγαλύτερη λόγω της μεγαλύτερης ασφαλιστικής περιόδου.
Αν ο εκπαιδευτικός αποχωρήσει νωρίτερα, μπορεί να επηρεαστεί μόνο η εθνική σύνταξη, η οποία είναι μειωμένη αν αποχωρήσει νωρίτερα από το όριο πλήρους συνταξιοδότησης.
7. Αναγνώριση Ασφαλιστικού Χρόνου:
Στην περίπτωση που ο εκπαιδευτικός έχει αναγνωρίσει πλασματικά χρόνια, όπως στρατιωτική θητεία, αναγνώριση για γονική άδεια ή χρόνος τέκνων, αυτά τα χρόνια πρέπει να υπολογιστούν σωστά για να υποβληθεί η σωστή αίτηση.
8. Πότε και Πώς Υποβάλλεται η Αίτηση:
Η αίτηση παραίτησης/συνταξιοδότησης υποβάλλεται ηλεκτρονικά μέσω του gov.gr ή εναλλακτικά αυτοπροσώπως στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης.
Η διαδικασία είναι αρκετά απλή και μπορεί να ανακληθεί εντός του μηνός εφόσον ο εκπαιδευτικός το επιθυμεί.
9. Προβλήματα με την Αίτηση ή την Απόφαση Συνταξιοδότησης:
Υπάρχει περίπτωση να γίνουν λάθη στη συνταξιοδοτική απόφαση, όπως σε αναγνωρίσεις χρόνου ή στον υπολογισμό των συντάξιμων αποδοχών.
Σε αυτή την περίπτωση, ο εκπαιδευτικός μπορεί να καταθέσει ένσταση και να ζητήσει διόρθωση.
10. Πληρωμές Συντάξεων και Αναδρομικών:
Προκαταβολή σύνταξης κατατίθεται εντός δύο μηνών από την αποστολή του φακέλου από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης.
Τα αναδρομικά, αν υπάρχουν, θα υπολογιστούν σύμφωνα με τις ισχύουσες φορολογικές κλίμακες, και ενδέχεται να υπάρχουν επιστροφές φόρου αν έχει γίνει υπερβολική παρακράτηση φόρου.
11. Διαδικασία Ανάκλησης Παραίτησης:
Αν κάποιος δεν είναι σίγουρος για την απόφαση να συνταξιοδοτηθεί, μπορεί να υποβάλει την παραίτησή του και να την ανακαλέσει μέσα σε 30 μέρες για να μελετήσει τις συνθήκες του και τις επιλογές του.
· Διάβασε όλες τις σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις στο eDNews
· Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
· Ακολούθησέ μας στο X , στο Viber, στο Google News και στο Instagram
· Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Μοιράσου το άρθρο μας
| Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε. – If the images are subjected to copyright contact us in order to replace them. |






























