Δ. Πολυχρονιάδης (πρ. μέλος του Δ.Σ. της ΔΟΕ): Κοροϊδία η εγκαθίδρυση «εξ αποστάσεως εκπαίδευσης»

Αντιδράσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα έχει προκαλέσει η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως με την οποία δίνεται η δυνατότητα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ακόμα και στο ενδεχόμενο εκ περιτροπής λειτουργίας των σχολείων κατά τη νέα σχολική χρονιά, που φαντάζει όλο και πιο πιθανό με δεδομένη τη συνεχή αύξηση των κρουσμάτων του κορωνοϊού.

Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης εκπαιδευτικός και πρώην μέλος του Δ.Σ. της ΔΟΕ μιλώντας στον ρ/σ Στο Κόκκινο, χαρακτήρισε καταστροφικό για τα παιδιά το παραμύθι  της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που πουλάνε οι κ.κ. Κεραμέως, Ζαχαράκη και Γκίκα» ενώ υπογράμμισε ότι απαιτούνται προσλήψεις αναπληρωτών και προσωπικού καθαριότητας, λειτουργία σχολείων πρωί – απόγευμα με τμήματα κάτω των 15 μαθητών – «κι αυτό θέλει λεφτά, που ωστόσο φαίνεται να πηγαίνουν στα κανάλια» είπε χαρακτηριστικά.

Για το άνοιγμα των σχολείων ο Δ. Πολυχρονιάδης εξέφρασε αμφιβολίες για το κατά πόσο θα είναι σε θέση να ανοίξουν τα σχολεία στις 7 Σεπτεμβρίου, κάνοντας λόγο για «παρακινδυνευμένα σενάρια». Ο ίδιος σημείωσε ότι το αν θα ανοίξουν τα σχολεία, θα το πουν οι επιδημιολόγοι, θα κριθεί από την τραγική αύξηση των κρουσμάτων εξαιτίας των μέτρων που πήρε η κυβέρνηση με το άνοιγμα των συνόρων και του τουρισμού, ενώ χαρακτήρισε το άνοιγμα σχολείων με όλους τους μαθητές και πλήρη ανάπτυξη μέτρων προστασίας, μάσκες κ.τ.λ. «σενάριο επιστημονικής φαντασίας» στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα, που αποτελεί καθαρά επικοινωνιακού χαρακτήρα προσδοκία της κυβέρνησης να καλύψει όσα δεν έκανε έως τώρα. Το χειρότερο κομμάτι της κοροϊδίας, συνέχισε ο Δ. Πολυχρονιάδης, είναι το άνοιγμα σχολείων με λειτουργία εναλλάξ (Δευτέρα – Τετάρτη – Παρασκευή και Τρίτη – Πέμπτη) και η εγκαθίδρυση «εξ αποστάσεως εκπαίδευσης» που μόνο εκπαίδευση, όπως είπε, δεν είναι. Γιατί η «εξ αποστάσεως διδασκαλία» είναι εργαλείο, όχι εκπαίδευση. Και είναι, σημείωσε, ό,τι χειρότερο, ειδικά για τα παιδιά του Δημοτικού.

Όπως εξήγησε, αφενός τίθεται ζήτημα με τις ώρες που θα πρέπει να βρίσκονται μπροστά σε υπολογιστή τα παιδιά, αφετέρου «απογειώνονται οι ταξικοί φραγμοί, καθώς τουλάχιστον 20% των μαθητών αδυνατεί να παρακολουθήσει σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση».

Σύμφωνα με τον Δ. Πολυχρονιάδη, ειδικά στα μεγάλα αστικά κέντρα θα μπορούσαν τα σχολεία να πάνε σε λειτουργία πρωί – απόγευμα με ολιγομελή τμήματα κάτω των 15 μαθητών, με μεγάλη αύξηση εκπαιδευτικού προσωπικού (διπλάσιες προσλήψεις αναπληρωτών), πολύ μεγαλύτερο αριθμό καθαριστριών, προμήθεια υλικών κ.τ.λ. και ένα «όχι» στην καταστροφική σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, καθώς, όπως είπε, «δεν είναι εκπαίδευση αυτό, αποτελεί τη χειρότερη λύση».

Όλη την περίοδο που προηγήθηκε, πρόσθεσε, δεν έγινε καμία προσπάθεια αύξησης του μόνιμου προσωπικού καθαριότητας στα σχολεία. Δεν έγινε καμία προσπάθεια (όπως στην Ιταλία) ανοίγματος με λιγότερους μαθητές στην τάξη (κάτω των 15 ανά τμήμα), που με στοιχειώδεις όρους προστασίας θα μπορούσε το εκπαιδευτικό σύστημα να λειτουργήσει, επισημαίνοντας ότι τον Ιούνιο η Ν. Κεραμέως είχε το θράσος να προχωρήσει στο «αίσχος του Ν. 4692/2020» αυξάνοντας το όριο παιδιών ανά τάξη στο Δημοτικό από 22 σε 25. Σχολίασε δε ότι αυτό δείχνει το πόσο απασχολεί την κυβέρνηση η υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών.

 

              

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.