Ζ. Μακρή: Τι είπε για τις σχολικές μεταβολές, την οργανικότητα των Δημοτικών και τον αριθμό των τμημάτων

Ζέττα Μακρή: Τι είπε για τις σχολικές μεταβολές, την οργανικότητα των Δημοτικών και τον αριθμό των τμημάτων

Συνολικά 79 δημοτικά και 267 νηπιαγωγεία στην επικράτεια θα λειτουργήσουν φέτος με λιγότερους από 5 μαθητές, ανακοίνωσε σήμερα στη Βουλή, η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή, κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης του Βουλευτή Β. Διγαλάκη με θέμα: “Ανάγκη διαφορετικής αντιμετώπισης των υφιστάμενων εξαθέσιων σχολείων της υπαίθρου ως προς τις λειτουργικές μεταβολές”.

“Επίσης,πρόσθεσε η υφ. Παιδείας, είναι πολύ μεγάλος ο αριθμός εγκρίσεως λειτουργίας ολιγομελών τμημάτων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και αντιλαμβανόμαστε την υποχρέωση, τη φροντίδα και την ανάγκη της πολιτείας να συνεχίσει να το κάνει αυτό για ανθρώπους που για τους δικούς τους λόγους -τους οποίους εννοείται ότι σεβόμαστε, αντιλαμβανόμαστε και ενθαρρύνουμε- μένουν εκεί. Πρέπει να δίνουμε και σ’ αυτούς πρόσβαση στο αγαθό της εκπαίδευσης, όταν κατοικούν σε μικρούς συνοικισμούς. Αυτό είναι απαραίτητο και επιβεβλημένο για τα παιδιά τους” πρόσθεσε η κα Μακρή, για να καταλήξει πως “ο μαθητικός πληθυσμός –το ζω και στη δική μου περιφέρεια, το ξέρουμε όλοι οι Βουλευτές που πολιτευόμαστε στην περιφέρεια- είναι αυτός που καθορίζει την πορεία των σχολικών μονάδων. Δυστυχώς, στις μικρές τοπικές κοινωνίες δεν βοηθάει τη λειτουργία εξαθέσιων δημοτικών σχολείων”.

Αναφορικά με τις σχολικές μεταβολές τόνισε ότι:

Πραγματοποιούνται κάθε σχολικό έτος και ισχύουν για το επόμενο και εκδίδεται επίσης και εγκύκλιος που καθορίζει το χρονοδιάγραμμα της επιβολής των απαραίτητων δικαιολογητικών από τις αρμόδιες Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τις Περιφερειακές Διευθύνσεις.

Για τις μεταβολές του σχολικού έτους 2022-2023, εκδόθηκε στις 05.11.2021 Εγκύκλιος. Το θέμα της ήταν οι μεταβολές σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2022-2023.

Εκεί περιγράφεται η διαδικασία και για τις μεταβολές των σχολικών μονάδων λαμβάνονται υπόψη ο αριθμός μαθητών, η ορθή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, η χιλιομετρική απόσταση που διανύουν οι μεταφερόμενοι, οι κτηριακές υποδομές, γιατί ο στόχος είναι να υπάρχουν άρτιες, εξοπλισμένες και επαρκώς στελεχωμένες σχολικές μονάδες.

Επίσης, οι διευθυντές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης οφείλουν να αιτιολογούν πλήρως τους λόγους που στοιχειοθετούν την πρόταση και την ανάγκη για μεταβολή.

Οργανικότητα Δημοτικών σχολείων

Για την οργανικότητα των Δημοτικών σχολείων είπε:

Καθορίζεται από την ΚΥΑ του 2006. Σύμφωνα με αυτήν, σχολεία με 31 ως 45 μαθητές λειτουργούν ως τριθέσια, με 46 ως 100 μαθητές ως τετραθέσια, με 126 ως 150 μαθητές ως εξαθέσια.

Αριθμός τμημάτων

Για τον αριθμό των τμημάτων ενός σχολείου είπε:

Ο αριθμός των τμημάτων ενός σχολείου εξαρτάται από τον αριθμό των μαθητών. Σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 50 του ν. 4692/2020, στις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ο μεγαλύτερος αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι 25. Από επταθέσιο και πάνω ο ελάχιστος αριθμός δεν μπορεί να είναι μικρότερος από 15.

Όλες οι Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, τα Τελευταία Νέα  και η Επικαιρότητα, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο Instagram
Ακολούθησέ μας στο Twitter
Μπες στην ομάδα μας στο Viber
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μοιράσου το άρθρο μας

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.