“Το gov.gr της εκπαίδευσης”: Η νέα ψηφιακή πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας

Η νέα ψηφιακή πλατφόρμα του Υπουργείου Παιδείας «το gov.gr της εκπαίδευσης» θα μπορεί να λειτουργήσει ως εξ αποστάσεως φροντιστήριο για τους μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Η ψηφιακή πλατφόρμα «το gov.gr της εκπαίδευσης»

Στόχος «του gov.gr της εκπαίδευσης», όπως χαρακτηριστικά δηλώνει στα «ΝΕΑ» ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, είναι η παροχή πληθώρας εκπαιδευτικών επιλογών στους μαθητές ανεξαρτήτως τόπου κατοικίας ή οικονομικής κατάστασης της οικογένειάς τους.

Ελεύθερη η είσοδος

Η είσοδος στη διαδικτυακή διδακτική πύλη του υπουργείου Παιδείας θα είναι ελεύθερη για όλους και όλες, όμως εκτιμάται ότι σε μεγαλύτερο βαθμό θα χρησιμοποιηθεί από τους μαθητές και τις μαθήτριες δυσπρόσιτων περιοχών της χώρας, στις οποίες δεν υπάρχουν φροντιστήρια.

Και στις πόλεις, όμως, στόχος είναι η νέα διαδικτυακή πύλη να προσφέρει μια εναλλακτική λύση στις οικογένειες που παλεύουν να αντεπεξέλθουν στο κόστος των φροντιστηρίων.

Στην πρώτη της μορφή η πλατφόρμα θα ανέβει στο διαδίκτυο τον ερχόμενο Φεβρουάριο, περιλαμβάνοντας μαγνητοσκοπημένο υλικό για Μαθηματικά και Νέα Ελληνικά, ενώ ως τον Σεπτέμβριο του 2024 υπολογίζεται να εμπλουτιστεί με υλικό για το σύνολο των μαθημάτων όλων των τάξεων του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου.

Τρία επίπεδα

«Η ψηφιακή πλατφόρμα θα εξελιχθεί σε τρία επίπεδα», περιγράφει ο Κυριάκος Πιερρακάκης, σημειώνοντας ότι πρώτο βήμα θα αποτελέσει η μαγνητοσκόπηση όλης της ύλης από την Α’ Δημοτικού μέχρι τη Β’ Λυκείου. Για τον σκοπό αυτό, θα επιλεγούν «χαρισματικοί», όπως λέει, καθηγητές οι οποίοι θα βιντεοσκοπηθούν να διδάσκουν και να εξηγούν ζητήματα γύρω από τα γνωστικά αντικείμενα που περιλαμβάνονται στη διδακτέα ύλη.

Έπειτα, το σχετικό υλικό θα αναρτηθεί στην εν λόγω – υπό διαμόρφωση ακόμα – πλατφόρμα.

Μάλιστα, όπως τονίζεται, η επεξήγηση των διαφόρων διδακτικών αντικειμένων δεν θα περιοριστεί στη μαγνητοσκοπημένη παρουσίασή τους από τους καθηγητές που θα επιλεγούν, αλλά θα εμπλουτιστεί με κάθε διαθέσιμη μορφή υλικού – θα χρησιμοποιηθούν animations ή άλλα κατάλληλα ψηφιακά εργαλεία.

Θα υπάρχουν, δηλαδή, βίντεο στα οποία δεν θα εμφανίζεται κάποιος εκπαιδευτικός, αλλά θα περιλαμβάνουν μόνο αφήγηση.

Δεύτερο βήμα στην ανάπτυξη της νέας πλατφόρμας θα αποτελέσει η ζωντανή μετάδοση μαθημάτων της Γ’ Λυκείου, μια λειτουργία που θα απευθύνεται στους μαθητές που προετοιμάζονται για συμμετοχή στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Θα πρόκειται για μια «ζωντανή» εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς δεν θα αφορά βιντεοσκοπημένα μαθήματα αλλά σε πραγματικό χρόνο διδασκαλία από εκπαιδευτικούς.

Έτσι, με τη συμπερίληψη και της Γ’ Λυκείου πλέον όλο το υλικό που διαθέτει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής θα έχει μεταφερθεί και σε ψηφιακή μορφή.

«Στόχος είναι να δημιουργηθεί μια ψηφιακή πύλη υλικού, υπό την αιγίδα του ΙΕΠ, η οποία θα προσφέρει στον μαθητή τη δυνατότητα να απορροφήσει την ύλη με πολλαπλούς τρόπους, επιλέγοντας αυτόν που ταιριάζει καλύτερα στον ίδιο», συνεχίζει ο Κυριάκος Πιερρακάκης.

Θα υπάρχει, όμως, και ένα τρίτο επίπεδο που θα αφορά τη δυνατότητα υποβολής ερωτήσεων προς τους καθηγητές.

Αυτό, κατά τον υπουργό Παιδείας, θα αποτελέσει το τελευταίο χρονικά στάδιο ανάπτυξης της πλατφόρμας, καθώς υπάρχουν πολλά τεχνικά και άλλα ζητήματα που πρέπει να διευθετηθούν ώστε να κυλά ομαλά η διαδικασία των ερωταπαντήσεων.

Η λογική, πάντως, βάσει και του σχεδιασμού του αρμόδιου υπουργείου, είναι η πλατφόρμα να οικοδομηθεί σε «ορόφους», με κάθε έναν εξ αυτών, όταν ολοκληρώνεται, να παραδίδεται προς χρήση.

«Δε θα περιμένουμε να κατασκευάσουμε τον 20ό όροφο ώστε να παραδώσουμε την πλατφόρμα όταν θα είναι έτοιμοι και οι 20. Αντιθέτως, θα παραδίδεται «όροφο-όροφο»».

Η εξέλιξη

Προοπτικά, το ψηφιακό αυτό φροντιστήριο θα μπορούσε να μετατραπεί σε μια ευρύτερη πλατφόρμα ενημέρωσης των μαθητών.

Έτσι, για παράδειγμα, σύντομα επεξηγηματικά βίντεο θα μπορούσαν να προσφέρουν στους νέους και στις νέες μια αδρή εικόνα για τις διάφορες κατηγορίες επαγγελμάτων, στο πλαίσιο του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.

Προς τούτο, όπως σημειώνει ο υπουργός Παιδείας, αποτελεί στοίχημα η πλατφόρμα να είναι άρτια τόσο από αισθητικής όσο και από λειτουργικής άποψης.

Ι. Κατσαρός: Πώς θα λειτουργήσει το Ψηφιακό Φροντιστήριο για τους μαθητές

Όλες οι Ειδήσεις και τα Τελευταία Νέα για την Εκπαίδευση στο edweek.gr

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο Instagram
Ακολούθησέ μας στο Twitter
Μπες στην ομάδα μας στο Viber
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μοιράσου το άρθρο μας

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.