Συρίγος για αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Στόχος η βελτίωση, όχι η απόλυση

Την άποψη ότι η επερχόμενη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δεν είναι τιμωρητική αλλά έχει στόχο τη βελτίωσή τους, επανέλαβε σήμερα μιλώντας στην ΕΡΤ ο υφυπουργός Παιδείας Άγγελος Συρίγος.

Στην ΕΡΤ  μίλησε ο υφυπουργός Παιδείας, Άγγελος Συρίγος, και μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στο νέο νομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘ για την αναβάθμιση του σχολείου. το οποίο θα τεθεί σήμερα Τετάρτη 30 Ιουνίου σε δημόσια διαβούλευση.

Ο κ. Σύριγος για την αναβάθμιση των σχολείων, που εξαγγέλθηκε προ ολίγων ημερών, είπε: «Οι αλλαγές που ανακοινώθηκαν από την κ. Κεραμέως έχει να κάνει ακριβώς με αυτό. Ο δάσκαλος να έχει πολύ μεγαλύτερη ελευθερία για τον τρόπο διδασκαλίας. Ο δάσκαλος που γνωρίζει τις ανάγκες του τμήματός του θα πρέπει να έχει μεγαλύτερη ελευθερία. Δεν μπορεί να κανονίζει το μάθημά του το Υπουργείο Παιδείας από το Μαρούσι.  Προβλέπεται το λεγόμενο αντεστραμμένο μάθημα δηλαδή να σηκώνεται ο μαθητής και να κάνει εκείνος το μάθημα της ημέρας στους υπόλοιπους μαθητές. Προβλέπεται αξιολόγηση από τους διευθυντές των σχολείων. Είμαστε από τις 3 – 4 χώρες που δεν έχουμε αξιολόγηση στα σχολεία. Ο στόχος είναι να βελτιωθούν οι εκπαιδευτικοί, όχι να απολυθούν. Να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που υπάρχουν μέσα στην τάξη και οι εκπαιδευτικοί να βελτιωθούν. Τους δίνεται νομικά η δυνατότητα να επιλέξουν εκείνοι πώς θα γίνει το μάθημα. Το υπουργείο θα έχει τα βασικά θέματα που θα πρέπει να καλυφθούν και υπάρχει δυνατότητα επιλογής άλλου βιβλίου σε σχέση με το κλασικό εγχειρίδιο».

Όπως διευκρίνισε ο υφυπουργός Παιδείας, το μάθημα του επαγγελματικού προσανατολισμού είναι πολύ σημαντικό.

«Δεν είναι τυχαίο ότι στην Ελλάδα το ποσοστό που στρέφεται στα πανεπιστήμια είναι της τάξης του 80% σε σχέση με το 40 – 45% που υπάρχει σε άλλες χώρες. Υπάρχει έλλειψη επαγγελματικού προσανατολισμού. Το θεωρώ μείζον αλλαγή. Πρέπει ο μαθητής να ξέρει τι είναι αυτό που θα του επιτρέψει να ανταπεξέλθει στη ζωή του σε σχέση με τις γνώσεις και τις δεξιότητες που έχει».

Τι θα αλλάξει στα νηπιαγωγεία – Πρότυπα σχολεία

«Έχει γίνει πιλοτική έρευνα για την εισαγωγή του μαθήματος των αγγλικών στο νηπιαγωγείο ως μια γλώσσα που θα πρέπει να αρχίσουν να εξοικειώνονται τα παιδιά. Όλες αυτές οι αλλαγές δεν γίνονται από τη μία μέρα στην άλλη. Eίναι προϊόν μελέτης και πειραμάτων που έχουν γίνει σε πειραματικά σχολεία».

Αναφορικά με τα πρότυπα σχολεία ο κ. Συρίγος ανέφερε ότι είναι «η προσωποποίηση του αταξικού σχολείου. Είναι το σχολείο εκείνο όπου οι μαθητές μπαίνουν με μόνο κριτήριο ποιες είναι οι δυνατότητές τους, οι προοπτικές τους, έχοντας ένα καλύτερο περιβάλλον που τους βοηθάει. Το να ακούω ιστορίες ότι είναι ταξική επιλογή μου κάνει μεγάλη εντύπωση γιατί είναι ακριβώς το αντίθετο… Τα κυνηγάει ο κόσμος».

Διαβάστε τις Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

   Μπες στην ομάδα μας στο Viber!

Μοιράσου το άρθρο:

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.