Σοφία Ζαχαράκη: Αποκλίσεις στις βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ
Σημαντικές επισημάνσεις για τη φετινή πορεία των Πανελλαδικών Εξετάσεων και τις εξελίξεις στο εκπαιδευτικό σύστημα έκανε η Υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη σε ραδιοφωνική της συνέντευξη στο Πρώτο Πρόγραμμα, μία μόλις μέρα μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών.
Η υπουργός τόνισε ότι οι βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ θα παρουσιάσουν αποκλίσεις, ειδικά στο 4ο επιστημονικό πεδίο, όπου οι επιδόσεις στα Οικονομικά ήταν υψηλές. Αντιθέτως, στον θεωρητικό τομέα προβλέπoνται μικρότερες μεταβολές, λόγω των μέτριων επιδόσεων στα μαθήματα όπως η Νεοελληνική Γλώσσα και η Ιστορία. Σημείωσε ότι η Έκθεση παραμένει καθοριστικός παράγοντας, καθώς και οι επιδόσεις σε μαθήματα όπως τα Μαθηματικά και η Βιολογία, όπου φάνηκαν ανάμεικτα αποτελέσματα.
Η συμπλήρωση των μηχανογραφικών δελτίων αναμένεται να ξεκινήσει στις 8 Ιουλίου και να ολοκληρωθεί έως τις 17 Ιουλίου, ενώ οι βάσεις εισαγωγής θα ανακοινωθούν το τελευταίο δεκαήμερο του Ιουλίου. Η Υπουργός υπογράμμισε τη σημασία της έγκαιρης ολοκλήρωσης της διαδικασίας για τη μείωση της αγωνίας των μαθητών και των οικογενειών τους, σημειώνοντας ότι φέτος οι βαθμολογίες ανακοινώθηκαν πιο νωρίς από κάθε άλλη φορά.
Παράλληλα, έκανε ειδική μνεία στους χιλιάδες ανθρώπους που εμπλέκονται στη διοργάνωση των εξετάσεων, από υπαλλήλους του υπουργείου και βαθμολογητές μέχρι επιτηρητές, αλλά και στους γονείς και τα παιδιά που προετοιμάζονται χρόνια για τη συμμετοχή στις εξετάσεις.
Προετοιμασία για το Εθνικό Απολυτήριο
Η υπουργός αποκάλυψε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη εκτενής μελέτη και διαβούλευση για τη μετάβαση στο Εθνικό Απολυτήριο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα υπάρξουν άμεσες αλλαγές. Το ισχύον σύστημα των Πανελλαδικών θα συνεχίσει για τουλάχιστον δύο ακόμη χρόνια, όμως στόχος είναι να σχεδιαστεί μια νέα προσέγγιση πρόσβασης στα ΑΕΙ, με βάση τις επιδόσεις του μαθητή σε περισσότερες τάξεις, αξιοποιώντας καλές διεθνείς πρακτικές και γνώμη ειδικών.
Η αλλαγή αυτή, όπως ανέφερε, θα πρέπει να είναι αποτέλεσμα ώριμης μελέτης, με αξιοποίηση όλων των δεδομένων και σε συνεργασία με τα Πανεπιστήμια και τους Πρυτάνεις.
Ανάγκη ενίσχυσης της γλωσσικής επάρκειας
Αναφερόμενη στην επίδραση της τεχνολογίας και της χρήσης οθονών, η κ. Ζαχαράκη σημείωσε ότι επηρεάζει την προφορική και γραπτή χρήση της γλώσσας, καθώς περιορίζεται η γλωσσική ποικιλία και δημιουργικότητα των μαθητών. Επικαλέστηκε παραδείγματα από χώρες του εξωτερικού όπως η Σουηδία, που έχει αποσύρει πλήρως τη χρήση τάμπλετ από τα σχολεία.
Αντίδοτο σε αυτή την τάση, σύμφωνα με την υπουργό, είναι η ενίσχυση της φιλαναγνωσίας, η σύνθεση κειμένων και η αξιοποίηση του πολλαπλού βιβλίου, μαζί με την εφαρμογή των νέων προγραμμάτων σπουδών, τα οποία προωθούν πιο πλούσια και ουσιαστική ενασχόληση με τη γλώσσα.
Εξετάσεις PISA και διαγνωστικά τεστ
Τέλος, η κ. Ζαχαράκη αναφέρθηκε στις εξετάσεις PISA, οι οποίες φέτος έγιναν πιο οργανωμένα, και στα διαγνωστικά τεστ σε Μαθηματικά και Νεοελληνική Γλώσσα που εφαρμόζει το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Όπως δήλωσε, το υπουργείο δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στα αποτελέσματα αυτών των εξετάσεων, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για τον σχεδιασμό πολιτικών που θα ενισχύσουν την ποιότητα της εκπαίδευσης.
Η υπουργός έκλεισε λέγοντας: «Στην εκπαίδευση δεν λειτουργούμε με ραβδάκια, ούτε με εντολές. Θέλει χρόνο, μελέτη και τεκμηρίωση. Αυτό κάνουμε.»
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο eDNews
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο X , στο Viber, στο Google News και στο Instagram
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Μοιράσου το άρθρο μας
Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε. – If the images are subjected to copyright contact us in order to replace them. |