Ποια θα είναι η επόμενη μέρα για τα σχολεία που θα “αριστεύσουν” στην αξιολόγηση;

Θα  αποθηκεύσουν τη βαθμολογία τους στον  σκληρό δίσκο του υπολογιστή τους ή θα την κάνουν γνωστή σε γονείς και μαθητές με διάφορους τρόπους;  Το ενδεχόμενο να μη μείνει μόνο “εσωτερική υπόθεση” δε φαίνεται ότι διασφαλίζεται.

Η Υπουργός  Παιδείας έχει χαρακτηρίσει  ως «ψευδείς ειδήσεις» τις αναφορές εκπαιδευτικών για κατηγοριοποίηση  και κατάταξη  των σχολείων στο πλαίσιο της αξιολόγησής τους.

Επίσης το ΙΕΠ, σύμφωνα με οδηγίες που έχει δημοσιεύσει σχετικά με το θέμα, διαβεβαιώνει ότι θα γίνεται μόνο συνοπτική δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης των σχολείων με μόνο σκοπό αυτό να συμβάλλει στη διαφάνεια και ενημέρωση του κοινού σχετικά με το έργο των σχολείων.

Οι ίδιες οδηγίες αναφέρουν ότι στην Εξωτερική Αξιολόγηση των σχολείων η ανάρτηση των Εκθέσεων  δε θα περιλαμβάνει αναφορές σε συγκεκριμένα σχολεία, παρά μόνο όταν πρόκειται για τη διάχυση καλών πρακτικών.

Τη βαθμολογία του Συμβούλου Εκπαίδευσης θα τη  βλέπουν τα σχολεία και ο αρμόδιος Επόπτης Ποιότητας της Εκπαίδευσης

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης θα συντάσσουν, μέχρι τις 20 Ιουλίου κάθε έτους, Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης για κάθε σχολική μονάδα ευθύνης τους στην ψηφιακή εφαρμογή του Ι.Ε.Π.

Στην Έκθεση αυτή θα έχoυν πρόσβαση:

  1. ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου
  2. ο αρμόδιος Επόπτης Ποιότητας της Εκπαίδευσης.

Η Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης, μεταξύ άλλων, θα περιλαμβάνει την τεκμηριωμένη αποτίμηση των λειτουργιών του σχολείου ανά άξονα (σε δεκάβαθμη κλίμακα) καθώς και

1. ανατροφοδοτικές παρατηρήσεις, προτάσεις υποστήριξης και βελτίωσης σχετικά με τον Συλλογικό Προγραμματισμό, την ανάπτυξη και την υλοποίηση των Σχεδίων Δράσης της σχολικής μονάδας,

2. συνολική εκτίμηση των θετικών σημείων και των αδυναμιών του σχολείου όσον αφορά τις τρεις λειτουργίες, καθώς και προτάσεις βελτίωσης.

Δηλαδή την βαθμολογία θα τη  βλέπουν μόνο  τα σχολεία, ο αρμόδιος Επόπτης Ποιότητας της Εκπαίδευσης και βέβαια ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης αφού αυτός είναι που θα τη συντάσσει.

To μεγάλο ερώτημα όμως που απασχολεί την εκπαιδευτική κοινότητα και το οποίο πρέπει να αρχίσει να απασχολεί την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, αν τελικά έχει “αγνές προθέσεις”,   είναι το τι θα κάνουν  τα σχολεία που θα πάρουν “άριστα 10”  στην εξωτερική αξιολόγηση.  Θα  αποθηκεύσουν τη βαθμολογία τους στον  σκληρό δίσκο του υπολογιστή τους ή θα την κάνουν γνωστή σε γονείς και μαθητές με διάφορους τρόπους ;  Το ενδεχόμενο να μην μείνει μόνο “εσωτερική υπόθεση” δε  φαίνεται να διασφαλίζεται από τις υπουργικές αποφάσεις, αφού δεν υπάρχει καμία σχετική αναφορά και δεν εξηγείται ξεκάθαρα η χρησιμότητα της βαθμολογίας.

Από την άλλη έχουν αρχίσει να διατυπώνονται απόψεις ότι η διαδικασία της βαθμολογίας  θα φέρει σε δύσκολη θέση πολλούς ΣΕΕ/ Συμβούλους Εκπαίδευσης γιατί  θα είναι αναγκασμένοι να αξιολογήσουν τα σχολεία ευθύνης τους, ανά θεματικό άξονα σε 10βαθμη κλίμακα, χωρίς στην ουσία να έχουν καλή εικόνα.

Οι  ανησυχίες αυτές εντείνονται και με την κατάθεση απόψεων και θέσεων επιστημόνων, ειδικών στην αξιολόγηση που επισημαίνουν την έλλειψη ποιότητας της επιχειρούμενης αξιολόγησης των σχολείων  σε ένα πλαίσιο αλληλογραφίας (νόμοι, εγκύκλιοι, οδηγοί κλπ),  αγωγών και εκφοβιστικών εγκυκλίων.

Είναι σίγουρο λοιπόν ότι η καλή βαθμολογία που θα πάρει ένα σχολείο τον Ιούλιο και θα σπεύσει να την αναρτήσει στην ιστοσελίδα του θα αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα; Μήπως δε θα είναι αντιπροσωπευτική αν η ποιότητα της αξιολόγησης δεν είναι αυτή που πρέπει και τα αποτελέσματα έχουν προκύψει με συνοπτικές διαδικασίες λόγω έλλειψης στοιχείων, όπως αναφέρθηκε παραπάνω;

Αν έστω και ένα σχολείο που έχει αξιολογηθεί με “άριστα 10” δημοσιοποιήσει στην ιστοσελίδα του τα δεδομένα βαθμολόγησής του, τι θα κάνουν τα άλλα; Μήπως και αυτά θα πρέπει να κάνουν το ίδιο, γιατί η σιωπή θα δημιουργεί υποψίες για κακή αξιολόγηση;

Αν τα σχολεία μπουν σε αυτό το παιχνίδι, η κατηγοριοποίησή τους θα αρχίσει από τα ίδια  και όλα αυτά γιατί υπάρχει η πρόβλεψη της βαθμολόγησής τους που δεν εξυπηρετεί τίποτα, εφόσον στην Έκθεση εξωτερικής αξιολόγησης των Συμβούλων Εκπαίδευσης αποτυπώνονται  τα θετικά σημεία και οι αδυναμίες των σχολείων καθώς και προτάσεις για τη βελτίωση των λειτουργιών τους.

 fresh education.gr

Διαβάστε τις Εκπαιδευτικές Ειδήσεις, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του edweek.gr

   Μπες στην ομάδα μας στο Viber!

Μοιράσου το άρθρο:

             

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replase them.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.