Οργή και αγανάκτηση των Εκπαιδευτικών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης για το νέο σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας

Με έντονη κριτική, η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης  καταγγέλλει το Υπουργείο Παιδείας για τον νέο Στρατηγικό Σχεδιασμό στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ) 2025-2027, κάνοντας λόγο για προσχηματική διαβούλευση, έλλειψη αποτίμησης της προηγούμενης στρατηγικής και αδιαφορία απέναντι στα προβλήματα των ΕΠΑ.Λ. Τονίζεται η απουσία χρηματοδότησης, η ανεφάρμοστη νομοθεσία και η υποβάθμιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των μαθητών. Η Ομοσπονδία απαιτεί ουσιαστικό διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα και άμεση αξιολόγηση των έως τώρα πολιτικών, καλώντας το Υπουργείο να σταματήσει τις μονομερείς αποφάσεις.

Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. – ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Νέος Στρατηγικός Σχεδιασμός για την ΕΕΚ 2025-27

Με οργή και αγανάκτηση παρακολουθούμε για ακόμη μία φορά το Υπουργείο Παιδείας να προχωρά στην ανακοίνωση και προσχηματική διαβούλευση ενός νέου «Στρατηγικού Σχεδίου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης 2025-2027», χωρίς να έχει προηγηθεί καμία ουσιαστική αξιολόγηση της προηγούμενης στρατηγικής και χωρίς να έχουν υλοποιηθεί όσα προβλέπουν οι νόμοι 4763/2020 και 5082/2024 για τα ΕΠΑΛ.

Είναι απαράδεκτο, τη στιγμή που τα ΕΠΑ.Λ και οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε αυτά, παλεύουν καθημερινά ακόμα και μέσα στον Ιούλιο με την αναλγησία και τις εκτός νόμου αποφάσεις του Υπουργείου για τις ηλεκτρονικές εγγραφές των ΕΠΑΛ, χωρίς καμία χρηματοδότηση με ατελείωτη γραφειοκρατία, χωρίς καμία γραμματειακή υποστήριξη με τεράστια κενά σε προσωπικό, αλλά και με ανεφάρμοστες νομοθετικές ρυθμίσεις, το Υπουργείο να προχωρά σε νέα σχέδια επί χάρτου, αγνοώντας επιδεικτικά τα πραγματικά προβλήματα της Τεχνικής Εκπαίδευσης. Είναι χαρακτηριστική η απουσία αποτίμησης και αξιολόγησης του προηγούμενου «Στρατηγικού Σχεδίου», καθώς και η μη υλοποίηση βασικών προβλέψεων των νόμων για τα ΕΠΑΛ, αποδεικνύοντας ότι το Υπουργείο λειτουργεί με προχειρότητα και χωρίς κανένα σεβασμό στους ανθρώπους της επαγγελματικής εκπαίδευσης, τους μαθητές  και τις οικογένειές τους.

Ο νέος Στρατηγικός Σχεδιασμός οδηγείται σε λανθασμένα και ελλιπή συμπεράσματα από αυθαίρετες εικασίες για την επιλογή των νέων σε ποσοστό 33% για τα ΕΠΑΛ και 67% στα ΓΕΛ και δεν ακουμπά στη ρίζα των ουσιαστικών προβλημάτων που το ίδιο το Υπουργείο δημιουργεί με το στραγγαλισμό των εγγραφών στα ΕΠΑ.Λ, τις ηλεκτρονικές κληρώσεις σε πολυπληθείς ειδικότητες, την άδικη αναλογία σχολείων 1 προς 3 σε σχέση με τα ΓΕΛ, τις ελάχιστες ποσοστώσεις για θέσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και στα σώματα ασφαλείας που διεκδικούν οι υποψήφιοι μαθητές και τη μηδενική χρηματοδότηση.

Στο ίδιο έργο θεατές, με τον χορό των δισεκατομμυρίων να εμφανίζονται στους πίνακες με την υποτιθέμενη ολιστική αναβάθμιση της ΕΕΚ και ΔΒΜ. Αλήθεια σε τι ποσοστό έχει απορροφήσει το Υπουργείο Παιδείας τα κονδύλια του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων για τις κτηριακές υποδομές, τις επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, τα νέα Αναλυτικά προγράμματα και τα βιβλία που δεν ήρθαν στα ΕΠΑ.Λ, για την προσβασιμότητα των ΑΜΕΑ και τη συμπερίληψη, για τα γραφεία Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας στα «ΚΕΕΚ», για την προμήθεια του υπερκοστολογημένου εργαστηριακού εξοπλισμού που συχνά δεν είναι συμβατός με τα Αναλυτικά προγράμματα που έχουμε στα ΕΠΑ.Λ και παραμένει στις αποθήκες κλειδωμένος και πολλά άλλα που περιγράφονται στο προηγούμενο Στρατηγικό Σχέδιο.

Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να σταματήσει να νομοθετεί ερήμην της εκπαιδευτικής κοινότητας και να προχωρήσει επιτέλους σε ουσιαστικό διάλογο με τους εκπαιδευτικούς και τα θεσμικά τους όργανα. Απαιτούμε:

  • Άμεση δημόσια αποτίμηση και κοστολόγηση της προηγούμενης στρατηγικής για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση που να βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα.
  • Άμεση μεταφορά και εφαρμογή των καλών πρακτικών των Π.ΕΠΑ.Λ σε όλα τα ΕΠΑΛ, με εξασφάλιση των αναγκαίων πόρων και υποδομών.
  • Συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη διαμόρφωση οποιασδήποτε νέας πολιτικής για την Τεχνική Εκπαίδευση.

Η ΟΛΤΕΕ δεν θα επιτρέψει άλλη απαξίωση της Τεχνικής Εκπαίδευσης. Απαιτούμε λύσεις, όχι επικοινωνιακά σχέδια χωρίς αντίκρισμα!

Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε

Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο eDNews
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησέ μας στο X , στο Viber, στο Google News και στο Instagram
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Μοιράσου το άρθρο μας

 

Αν η εικόνα υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να την αντικαταστήσουμε.  – If the images are subjected to copyright contact us in order to replace them.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Νέα και Ειδήσεις για την Εκπαίδευση από το edweek.gr
Επισκόπηση Απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies έτσι ώστε να μπορούμε εμείς και οι συνεργάτες μας να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούνται λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστότοπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες. Οι πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή χρησιμοποιούνται για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν σε ολόκληρο το διαδίκτυο.